ZF 24

46 de magazine îşi prelungesc programul cu patru ore pentru a transforma Bucureştiul într-o destinaţie de shopping de lux

46 de magazine îşi prelungesc programul cu patru ore...
28.05.2013, 15:20 1662

Magazinele de lux din Capitală vor prelungi cu patru ore (până la miezul nopţii) programul din data de 30 mai cu ocazia Special Night Out, un eveniment al cărui scop este să promoveze industria de profil din Bucureşti. La acest eveniment vor participa 46 de magazine de lux concentrate în trei zone din Bucureşti – Calea Victoriei, Calea Dorobanţilor şi The Grand Avenue din cadrul hotelului de lux de cinci stele JW Marriott.

La eveniment vor participa atât magazine de fashion cât şi de design interior, bijuterii, produse de înfrumuseţare, audio-video sau obiecte de autor pentru scris. Printre magazinele care participă la eveniment se numără: Burberry, Casa Frumoasă, Bang& Olufsen, Escada, Cellini, Valentino, Louis Vuitton şi Gucci.

Acest eveniment vrea să transforme Bucureştiul într-o destinaţie de shopping de lux.

Piaţa locală de lux a început să se dezvolte încă de acum mai bine de un deceniu, însă a făcut an de an paşi mărunţi, pentru a ajunge în prezent la o valoare de peste 100 mil. euro pe an, sumă ce cuprinde atât vânzările de haine, ceasuri şi bijuterii cât şi pe cele de bolizi de lux, cu preţuri de peste 100.000 de euro, potrivit estimărilor ZF.

Deşi targetează persoanele care nu au resimţit la fel de puternic criza în portofele, industria de lux nu a fost nici ea pusă la adăpost de scăderile din consum, iar martor pentru această situaţie stau spaţiile goale de pe Calea Victoriei, principala arteră de shopping de lux a României. Mai mult, nici branduri noi nu se înghesuie să intre pe piaţa locală.

Piaţa de lux locală, care se adresează doar unei pături foarte subţiri de clienţi, este mult în urma pieţelor din alte pieţe din regiune, precum Polonia, Ucraina sau chiar Ungaria. În ultimii ani, în pofida faptului că economia s-a aflat în zodia crizei, tot mai multe branduri de lux au decis să testeze piaţa locală. Astfel, Gucci şi Burberry s-au poziţionat la parterul hotelurilor de cinci stele de pe Calea Victoriei. Escada, Cavalli şi Valentino s-au aşezat în galeria The Grand a hotelului de cinci stele din Capitală JW Marriott. În aceeaşi galerie se găseşte şi Louis Vuitton, unul dintre cele mai cunoscute branduri de lux de la nivel mondial şi printre primele care au intrat pe piaţa locală. Spre deosebire de celelalte branduri, francezii de la Louis Vuitton au intrat direct pe piaţă, în timp ce restul brandurilor au în spate un francizat, de cele mai multe ori român, cum este cazul Hugo Boss (Andrei Alecu, Adrian Matei), Moschino, Brunello Cucinelli, Canali (familia Şeitan), Escada (Romaniţa Iovan) sau Valentino şi Cavalli (Robert Coman). Acestor monobranduri li se adaugă şi patru multibranduri – Victoria 46 (Dorothy Constantin şi Andreea Altay), Distinto (familia Şeitan), Mengotti (acţionar italian) şi The Place (Iulia Dobrin).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO