ZF 24 de ani

Murat Büyükerk, CEO al Arctic, despre anul 2020

22.11.2022, 17:25

Am preluat mandatul de CEO al Arctic în ianuarie 2018, dar am venit pentru prima dată în ţară în 2002, pentru o perioadă mai scurtă de timp, moment în care m-am îndrăgostit de România. Am fost impresionat de potenţialul economic al ţării şi de deschiderea oamenilor către tehnologie sau idei noi. Creativitatea, dar şi abilităţile de IT şi inginerie fac din România o destinaţie ideală pentru smart manufacturing şi tehnologii emergente. Sunt mândru şi recunoscător să conduc Arctic când trece prin cea mai importantă transformare a sa - adoptarea Industry 4.0, caracterizată de interdependenţa dintre sustenabilitate şi competitivitate.

„Privind în urmă la cele două decenii care s-au scurs de când am venit prima dată în România, aş spune că anii care contează cel mai mult sunt cei pe care reuşeşti să-i transformi din grei în buni. 2020 şi 2021 au fost ani dificili pe care, împreună cu colegii mei din echipa Arctic, i-am privit ca pe o oportunitate de a deveni mai puternici şi mai agili. O criză de o asemenea magnitudine cum a fost pandemia a avut drept rezultat accelerarea tranziţiei către o economie digitală, un viitor care a fost inevitabil încă de la apariţia internetului.

Arctic se angajase deja în această direcţie - la începutul pandemiei, fabrica noastră de maşini de spălat rufe Industry 4.0 din Ulmi tocmai fusese inaugurată, cu o linie de producţie operaţională. Finalizarea investiţiilor noastre la Ulmi într-un context nou şi complicat a fost doar una dintre numeroasele provocări cu care a trebuit să ne confruntăm practic peste noapte. Am avut însă norocul să fiu înconjurat de o echipă talentată şi ambiţioasă care a făcut imposibilul posibil. Pandemia ne-a mobilizat să sporim atenţia acordată orientării către client, rezilienţei lanţului de aprovizionare, productivităţii şi eficienţei energetice, evidenţiind în acelaşi timp importanţa agilităţii atât la nivel strategic, cât şi operaţional. Astfel, în primăvara lui 2021, am atins numărul de  un milion de maşini de spălat rufe fabricate la Ulmi, în timp ce în decembrie am depăşit cifra de 40 de milioane de frigidere produse la Găeşti.

Ziarul Financiar este una dintre publicaţiile mele preferate şi este de la sine înţeles că pentru mine semnificaţia cea mai mare o are coperta care a sărbătorit primul nostru milion de maşini de spălat produse la Ulmi. Dincolo de rezultatele la nivel de business, esenţial în 2020 şi 2021 a fost că Arctic şi-a dus la următorul nivel angajamentul de a contribui la bunăstarea comunităţilor şi a societăţii. Dacă situaţia s-ar repeta, aş proceda la fel, dar nu pentru că sunt de părere că judecata mea este infailibilă, ci pentru că nu aş schimba nimic din experienţa memorabilă pe care am avut-o la Arctic împreună cu cea mai bună echipă din care am făcut parte vreodată.

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022