ZF 24 de ani

Gabriel Comănescu, CEO şi preşedinte al Grup Servicii Petroliere, despre anul 2010

18.11.2022, 20:30

Nu aş putea izola un an anume, aş spune mai degrabă că cea mai bună perioadă a GSP a fost cea cuprinsă între 2010 şi 2014. Au fost anii în care GSP ajunsese să opereze o flotă diversificată, relativ nouă ca ani de construcţie, care includea 13 nave multifuncţionale, opt platforme de foraj marin, trei nave tehnice mari pentru construcţii marine şi două macarale plutitoare de mare tonaj.

La acel moment, în cei aproape zece ani de existenţă (GSP activează din 2005), compania ajunsese deja la investiţii de peste un miliard de euro, derulând proiecte internaţionale în Marea Neagră, Marea de Azov, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic şi în zonele arctice. Încă de atunci spuneam că este enorm de mult gaz în Marea Neagră şi trebuie să pregătim terenul (în cazul GSP) pentru forajul la mare adâncime.

Şi anul acesta pot spune că este unul istoric pentru noi, odată cu livrarea primelor gaze din Marea Neagră de către americanii de la Black Sea Oil & Gas (BSOG), care au reuşit să finalizeze proiectul Midia Gas Development (MGD), prima dezvoltare complet nouă făcută în platoul continental al Mării Negre în ultimii 30 de ani. Grup Servicii Petroliere este constructorul principal al acestui prim proiect de dezvoltare pentru extracţia de hidrocarburi noi din zona românească a Mării Negre. Toate etapele, de la design şi proiectare, fabricaţie, transport şi până la instalarea efectivă a platformei sunt efectuate, în sistem integrat, de către GSP.

Ce am învăţat în toţi aceşti ani este că se poate şi vedeţi mai sus că GSP joacă în liga mare internaţională, prin proiectele livrate. Totodată, este singurul jucător român din forajul marin şi construcţii offshore de la Marea Neagră. Ce aş schimba? Mereu este loc de mai bine, deci dacă ar fi să schimb ceva ar fi acolo unde aş putea aduce îmbunătăţiri faţă de ce am făcut la momentul respectiv. Evident că anii buni sunt memorabili, dar la fel sunt şi cei care nu au fost atât de buni. Diferenţa ţine de cum te raportezi la acele perioade/acei ani - de cei buni, te bucuri alături de echipă, cei răi sunt pentru a trage învăţăminte. Anii răi sunt adevăratele lecţii de business. Articolele din publicaţia dvs. în care GSP este etichetat cel mai puternic business românesc de la Malul Mării sunt un motiv de mândrie pentru că am dus o companie românească în apele internaţionale ale marilor jucători din sectorul oil & gas, unul dintre cele mai competitive în materie de business global.

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022