Caută doar în titlu
ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Theodor Frolu, acţionar în mai multe businessuri alături de Ivan Patzaichin: La Ivan Pescar ne gândim la dezvoltare în sistem de franciză

27.10.2020, 00:06

♦ Primul proiect la care Ivan Patzaichin şi Theodor Frolu au lucrat împreună a fost Asociaţia Ivan Patzaichin-Mila 23, urmat de Rowmania şi Canotca ♦ Cei doi parteneri de afaceri au proiecte în mai multe domenii, printre care şi restaurantele Ivan Pescar şi un brand de haine Patzaichin realizate integral din cânepă şi produse în România.

Theodor Frolu, acţionar în mai multe businessuri alături de sportivul Ivan Patzaichin, spune că în ceea ce priveşte restaurantele Ivan Pescar, se gândeşte să lucreze pe viitor la un model de franciză care să îi ajute să îşi dezvolte şi să extindă afacerea şi în alte oraşe. Pentru a putea lucra cu colaboratori în sistem de franciză, omul de afaceri spune că antreprenorii trebuie să iubească peştele şi gastronomia, iar restul se învaţă.

„Avem pro­puneri şi invitaţii în mai mul­te oraşe, e vorba de antre­pre­nori locali care îşi doresc să cola­boreze cu noi. Regula de bază la noi este să iubeşti peştele şi gastronomia, restul se învaţă. Cred că România are un potenţial extra­or­dinar şi anume să te duci la tradiţie, să iei de acolo nişte lucruri deja validate şi să le aduci în actualitate prin inovaţie“, spune Theodor Frolu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Restaurantul Ivan Pescar din Tulcea a fost deschis în 2015, ca o pre­lungire a Festivalului RowmaniaFEST pe care canoistul Ivan Patzaichin şi echipa lui îl organizează, încă din 2011, la fiecare început de toamnă, la Tulcea.

Compania Ivan Pescar care operează restaurantul cu acelaşi nume este deţinută de Rowmania (50%) - controlată la rândul ei, în mod egal, de Ivan Patzaichin şi de arhitectul Theodor Frolu, de Miadmar HDP (40%) - dezvoltată de Daniel şi Daniela Buhai - şi de Sorin Zaharia (10%). Firma a avut afaceri de 5,6 mil. lei în 2019, plus 35%. Sub acest brand este deschis şi un al doilea restaurant în Bucureşti.

„Pentru mine a fost o des­co­perire gastronomia locală din Delta Dunării. Am întâl­nit câţiva par­te­neri cu care avem acum res­tau­ran­tul, ei produs prepa­ratele din peşte. I-am cunos­cut la Fes­­tivalul Rowmania Fest, un­­de i-am in­vitat să facă o de­gustare ca pro­du­cători locali. Peste câţiva ani am con­siderat că pu­tem cola­bora şi să creăm ceea ce azi se nu­­meşte Ivan Pescar. Noi ne-am ocupat de partea de design, conceptul de amenajare a restaurantului şi de marketing, iar partenerii noştri au adus partea de gastronomie locală“, explică Theodor Frolu.

Primul restaurant sub brandul Ivan Pescarul a fost deschis prima dată pe faleza din Tulcea, ulterior fiind dezvoltat şi un alt restaurant în Bucureşti.

Din 2011, Ivan Patzaichin şi Theodor Frolu coordonează Asociaţia Ivan Patzaichin-Mila 23, în paralel având şi proiectul Rowmania şi Canotca, o companie care promovează activităţile pe apă şi ideea de modernizare a tradiţiilor. Sub acest brand, cei doi parteneri au dezvoltat diferite proiecte de antreprenoriat social şi de promovare a turismului în Delta Dunării.

Totodată, Patzaichin reprezintă şi un brand în industria modei, care a luat naştere în urmă cu aproape doi ani. Hainele Patzaikin sunt realizate din cânepă şi sunt fabricate integral în România, de la realizarea firului până la produsele finale.

„Materialele sunt din cânepă. Am făcut firul la Fălticeni, am făcut textilul la Bucureşti, am făcut partea de prototipare la Focşani. Totul este produs în România, ne lipseşte veriga de început între planta de cânepă şi câlţi. Încercăm să aducem în acelaşi loc mai mulţi antreprenori din industria de producţie de cânepă şi încercăm să închidem acest lanţ“, spune Theodor Frolu.

Ivan Patzaichin l-a cunoscut pe Theodor Frolu în 2010 în cadrul unui festival de gastronomie, iar la scurt timp au pus bazele asociaţiei, care a pornit la rândul său Rowmania.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.