ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Sorin Barbu, La Finca Alioli & Pescaderia: În perioada următoare ne vom dezvolta în retail. Avem cinci pescării, în doi ani există potenţial de a tripla acest număr

04.11.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenorul a deschis primul magazin Pescaderia în 2019 l Este vorba de o pescărie care vinde peşte proaspăt direct din Spania în principal, dar şi din Italia şi România.

Sorin Barbu, proprietarul restaurantului cu specific spaniol La Finca Alioli şi al lanţului de pescării Pescaderia, spune că în perioada următoare îşi va concentra atenţia pe segmentul de retail dat fiind că HoReCa este în continuare un sector puternic afectat de restricţiile impuse de autorităţi.

În prezent, există cinci pescării sub numele de Pescaderia, însă antreprenorul este de părere că potenţialul este de a tripla numărul acestora. O parte dintre aceste unităţi sunt independente, în timp ce altele sunt cornere în magazinele de tip concept store ale Mega Image.

În următoarea perioadă vor mai fi deschise încă două pescării în Corbeanca şi Otopeni, iar Sorin Barbu vizează extinderea şi către alte oraşe precum Cluj-Napoca, unde va exista un fish corner într-unul dintre magazinele Mega Image. El spune că până în 2023 nu are în plan să mai investească într-un nou restaurant, ci doar în retail.

„O să ne ducem în direcţia de retail mai mult decât în zona de HoReCa pentru că instabilitatea este foarte mare, se pierd mulţi bani. Degeaba încercăm să facem ceva din pasiune dacă nu ies cifrele. După ultimele restricţii, o să trecem cu restaurantul mai ales pe partea de livrare“, a spus Sorin Barbu, proprietarul La Finca Alioli şi Pescaderia, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuar, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În 2020, pandemia de COVID-19 a afectat puternic businessul HoReCa pe care l-a fondat Sorin Barbu, însă el spune că a reuşit să se adapteze noilor con­diţii. Pentru a atrage mai mulţi clienţi, a implementat o campanie prin care oferea peşte gătit la preţ de peşte crud.

„Anul acesta a fost mult mai bun decât anul trecut. Terasa restaurantului a mers bine până în toamnă, dar scăderea de acum a şters tot ce am câştigat. Ne gândim să mergem doar pe livrări, e mai rentabil având în vedere creşterea preţurilor la utilităţi şi lipsa clienţilor. Preferăm ca ospătarii să fie pe livrare, iar când vor fi zile aglomerate la pescării să îi trimitem acolo. Noi avem un plan de rezervă, dar sunt mult restaurante pe care nu le vom mai vedea anul viitor, cred că cel puţin 25% vor dispărea“, este de părere Sorin Barbu.

Pandemia a dat peste cap planurile de dezvoltare ale antreprenorului, care anul trecut a vrut să deschisă un nou restaurant. El a decis însă să renunţe la acest proiect.

„Nu am reuşit să deschidem pentru că în perioada verii nu am avut personal. A fost criză de personal, am sperat că vom găsi în toamnă, dar au venit restricţiile şi cheltuielile sunt foarte mari“.

După HoReCa, omul de afaceri a pariat pe retail. Prima unitate Pescaderia a fost deschisă în 2019 de către Sorin Barbu, alături de sora şi tatăl său. Antreprenorii au investit 180.000 de euro, din credite, conform celor mai recente date ZF. Unitatea este în zona de nord a Capitalei şi are şi 24 de locuri pentru persoanele care vor să mănânce direct acolo.

„În 2020 a trebuit să ne modificăm interiorul şi structura locaţiei ca oamenii să vină la vitrină. Acum ne e greu să o modificăm iar ca oamenii să vină să mănânce acolo.“

Cu toate că săptămânal antreprenorul primeşte informaţii de la furnizori cu privire la mărirea preţurilor, el estimează o creştere de 10% a veniturilor. Dar totul depinde de cum va evolua situaţia în perioada următoare.

În pescăriile deţinute de către antreprenor se găsesc circa 30 de specii de peşte aduse din Spania, Italia, Croaţia, dar şi România, iar cel ma vândut este bibanul.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor