ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Sorin Alexandru, cofondator Smile Experts: Am remarcat că ponderea oamenilor care mai au încă o reticenţă faţă de medicul stomatolog este foarte mică

24.06.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Sorin Alexandru, cofondator al clinicii de stomatologie Smile Experts, este de părere că oamenii sunt mai puţini reticenţi atunci când vine vorba de medicii stomatologi, având în vedere că în urmă cu câţiva ani teama pacienţilor de a merge în astfel de cabinete era destul de ridicată.

„Există teama de medici în general, dar în domeniul stomato­logiei era cu atât mai mare. Am participat la discuţii legate de ce oamenii nu vin la stomatolog. De obicei se menţionază lipsa de educaţie, însă nu cred că este aşa“, a spus Sorin Alexandru, cofondator al Smile Expert, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi Alpha Bank. Din punctul său de vedere este însă o frică pe care generaţii la rând au dobândit-o. Înainte sto­matologia însemna durere. Acum nu ar trebui să mai însemne durere, pentru că există tehnologia şi informaţiile necesare.

„Eu am remarcat că ponderea oamenilor care au încă o reticenţă (faţă de medicul stomatolog „ n.red.) este foarte mică. Este o veste bună şi a contat foarte mult ceea ce au auzit sau văzut.“

Clinica de stomatologie, controlată de Sorin Alexandru şi soţia sa, Andreea, a fost deschisă în luna septembrie a anului 2012, iar investiţiile totale au ajuns la circa 500.000 euro. Sorin Alexandru a renunţat la jobul său dintr-o multinaţională pentru a deschide clinica Smile Experts, alături de soţia sa, Andreea, care era atunci un medic stomatolog la început de drum. În prezent, clinica numără 30 de angajaţi. La început numărul acestora era de doar şase.

Sorin Alexandru este de părere că în piaţa cabinetelor stomatologice există loc de dezvoltare, astfel că, pe viitor se gândeşte să mai deschidă o clinică sunt numele de Smile Experts, pandemia fiind o perioadă benefică pentru a se gândi la astfel de dezvoltări.

Piaţa totală de stomatologie a ajuns la 2,2 mld. lei în 2019, iar primii 20 de jucători au o cotă de 15%. În piaţă activează 15.000 de cabinete medicale, potrivit datelor de la Statistică. Puţini dintre aceştia s-au concentrat la nivel de grup şi au ajuns să deţină mai mult de o singură unitate. Cei mai mari jucători din piaţă sunt Dent Estet (MedLife), Implant Expert SRL (Clinicile Dr. Leahu) şi Dentalmed.

„În 2019 am avut mii de clienţi care au apelat la serviciile noastre, însă anul trecut a fost cel mai dificil an de la fondare pentru noi. A fost acea închidere temporară care pentru noi a fost o perioadă extrem de stresantă. Pe de-o parte, era grija faţă de pacienţi, pentru că erau mulţi cu tratamente în lucru.“

Multora le-au apărut durerile în acea perioadă, iar proprietarii de cabinete nu ştiau când vor deschide. A fost o problemă şi cu achiziţionarea de materiale, mai ales pe partea de dezinfectanţi, unde preţul a crescut de 2-3 ori, iar pe lângă asta, nici nu se găseau, explică Sorin Alexandru.

El este de părere că fidelizarea clienţilor, dar şi gradul de recomandare sunt cele mai importante aspecte pentru business, astfel că acţiunile clinicii privind marketingul nici nu există. Se pune mult accentul pe crearea unei experienţe care să îl facă pe client fie să recomande clinica, fie să se întoarcă. Cabinetul stomatologic a avut anul trecut afaceri de 4,6 milioane lei, în creştere cu 4% faţă de anul anterior.

Povestea clinicii a început încă din 2010, când Sorin şi Andreea Alexandru au început să creeze conceptul viitorului business, care s-a concretizat abia doi ani mai târziu.

„Povestea noastră începe undeva în jurul anului 2010, când doi tineri, unul care lucra într-o companie multinaţională şi celălalt care era medic stomatolog la început de drum, hotărăsc să îşi ia destinul şi mai mult în propriile mâini şi atunci am luat decizia să deschidem o clinică stomatologică a noastră“, povesteşte Sorin Alexandru.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor