ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Rusu, Răzvan Idicel: Ne dorim să încheiem anul cu venituri de 1 mil. euro, deşi restricţiile din toamnă ne-au afectat vânzările

09.12.2021, 00:06

Produsele sub brandul Răzvan Idicel sunt prezente în marile lanţuri de retail, dar şi în magazine specializate, pe diverse platforme de livrare şi pe propriul site.

Răzvan Rusu, fondatorul businessului Răzvan Idicel, ce produce în judeţul Mureş diferite tipuri de dulceaţă, ciocolată sau zacuscă, spune că în 2021 estimează venituri de circa 1 mil. euro, aproape duble faţă de anul anterior, însă atingerea acestui prag depinde de vânzările din perioada sărbătorilor.

Valul de restricţii din toamna acestui an a afectat vânzările companiei, însă antreprenorul speră că scăderile vor putea fi compensate de sărbători, când compania pune pe piaţă pachete-cadou.

„Noi ne-am pregătit cu partea de cadouri de Crăciun, ne-am făcut planul din timp şi avem noroc pentru că astfel putem să compensăm scă­derea din retail. Ceea ce am observat anul acesta este că bugetele companiilor sunt limitate de acei 150 lei pe care statul nu îi impozitează pentru diferite tichete cadou şi atunci firmele şi-au făcut calculele în această limită“, spune Răzvan Rusu, fondatorul businessului Răzvan Idicel, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El este de părere că firmele care fac astfel de cadouri angajaţilor sau partenerilor ar trebui să susţină mai mult producătorii locali, mai ales că în ultima perioadă au apărut diverse businessuri autohtone de profil.

Răzvan Rusu a pornit la drum în antreprenoriat în urmă cu zece ani, iar în prezent sub brandul Răzvan Idicel sunt realizate circa 220.000 de borcane de zacuscă şi dulceaţă anual. Alte produse din portofoliu sunt ciocolata tabletă şi crema de alune. Unitatea de producţie se află în satul Idicel, judeţul Mureş, acolo unde fondatorul a şi pus bazele businessului, lucrând alături de oamenii din localitate.

Mai multe detalii pe zf.ro

„Anul trecut am fost lider pe categoria de zacuscă de vinete din punct de vedere al valorii într-un lanţ de magazine. Pentru noi e o mare mândrie să pornim de la Idicel, un sat unde se termină drumul, şi să ajungem într-un magazin mare din Bucureşti şi să fim lideri în zacuscă“, spune Răzvan Rusu.

Cu toate că businessul a început cu produse de tip zacuscă şi dulceaţă, antreprenorul şi-a dorit să îşi diversifice portofoliul, ajungând să producă şi cremă de alune şi tablete de ciocolată.

„Încercăm să ne găsim locul şi să ne poziţionăm corect la raft. Strategia noastră este să facem un produs atât de bun încât consumatorul să renunţe la ce era el obişnuit“, explică el.

Sub brandul Răzvan Idicel există 17 produse, care se află în peste 1.400 de magazine. Articolele sunt prezente în marile lanţuri de retail, în magazinele specializate, pe diverse platforme de livrare şi pe propriul site.

„De curând, am semnat cu un nou retailer. Au venit ei către noi, dar ca să se întâmple asta, a durat nouă ani. Rezultatele îţi oferă oportunitatea de a lansa produse noi, de a lista articole noi. Fără rezultate este destul de greu, mai ales că noi nici nu avem bugete de marketing ca să putem susţine lansările.“

Răzvan Rusu precizează că anul acesta s-a confruntat cu o serie de probleme privind achiziţionarea de borcane, astfel că în piaţă există o lipsă a acestui tip de produse. În mod normal, businessul era aprovizionat cu borcane de două ori pe an, însă în 2021 nu au mai putut fi cumpărate cantităţi mari de recipiente, ci doar un număr limitat de mai multe ori.

Tot la capitolul probleme, businessul a fost puternic afectat de restricţiile impuse în toamnă de autorităţi, având în vedere că traficul în marile magazine, care se află în cadrul centrelor comerciale, a scăzut odată cu impunerea certificatului verde.

„Orice criză oferă oportunităţi. Cred că online-ul o să fie o alternativă solidă în următorul an, iar noi suntem pregătiţi“, mai spune Răzvan Rusu.

Compania Tradiţii din Natură, care operează businessul, a avut în 2020 afaceri de 2,7 mld. lei (puţin peste 500.000 de euro), plus 24%.

 
Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.