ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Crişan, acţionar al grupului Kane: Vrem să atragem circa 30 mil. lei de pe piaţa de capital şi până în 2027 ţintim să ajungem la 15 localuri

04.04.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Grupul Kane este format din restaurantul de fine dining cu acelaşi nume, cafeneaua M60, pizzeria Mamizza, Mercato Comunale şi Gyst, un bistro deschis recent în Centrul Vechi al Capitalei Acestora li se adaugă două unităţi private, mai exact restaurante ori cantine operate de grup pentru companii din România l În total sunt şapte unităţi.

Răzvan Crişan, acţionar al grupului Kane, are în plan expansiu­nea cu încă un restaurant în perioada următoare, fiind deja încheiat con­tractul de închiriere şi colaborare pentru o unitate în zona de nord a Capitalei. Până acum, operatorul nu a mers în acest cartier.

„Lucrăm la ceva în Pipera, unde acum totul se închide la ora 6. Şi totuşi, zona metroului Pipera se transformă într-un cartier rezidenţial. Aceasta este următoarea noastră investiţie, vrem să fie un restaurant de seară şi de weekend, tocmai pentru că totul se închide la 6 acolo. Va fi un proiect foarte mare, ne va dubla ca grup (număr de locuri – n.red.)“, spune Răzvan Crişan, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Acest proiect urmează a fi fina­li­zat în perioada următoare, însă antre­prenorul are mai multe planuri de investiţii pentru anii ce vin.

Operatorul HoReCa îşi propune să îşi dubleze numărul de localuri până în 2027 şi să ajungă la afaceri de 130 milioane lei.

Grupul Kane este format din restaurantul de fine dining cu acelaşi nume, cafeneaua M60, pizzeria Mamizza, Mercato Comunale şi Gyst, acesta din urmă fiind un bistro deschis recent la periferia Centrului Vechi al Capitalei. Acestora li se adaugă două unităţi private, mai exact restaurante ori cantine operate de grup pentru companii din România. În total sunt şapte unităţi.

Pentru a putea finaliza planurile de investiţii, antreprenorul se gândeşte să atragă bani de pe piaţa de capital.

„Planul nostru este să atragem 30 mil. lei prin emisiuni de obligaţiuni. Sunt bani ce vrem să îi investim în următorii ani ca să creştem compania până la 130 mil. lei. Vizăm să ajungem la cel puţin 15 localuri“, spune el.

Răzvan Crişan este de părere că principala sursă de finanţare a investiţiilor în piaţă ar trebui să fie piaţa de capital şi nu creditele bancare, aşa cum se întâmplă pe plan local. Grupul Kane ar putea să listeze obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti chiar anul viitor, însă până atunci îşi propune să semneze o serie de contracte pentru spaţiile în care vor fi deschise următoarele restaurante.

„Până anul viitor plănuim să ne listăm (obligaţiunile – n.red.). Când venim la bursă vrem să putem spune că avem proiectele astea (în pipeline – n.red.), că genul acesta de concepte ţintim să dezvoltăm. Vrem să strângem banii aştia de pe piaţa de capital ca să putem să dezvoltăm. Finanţarea bancară nu este potrivită pentru expansiune, este o anomalie a pieţei financiare din România. Antreprenorii se duc mai întâi la bancă, însă acolo te duci după ce ai accesat investitorii, piaţa de capital sau alte surse de finanţare“, adaugă el.

Pentru proiectele de până acum, compania a lucrat cu mai multe bănci locale. Mai mult, în 2022, Autonom Ventures, divizia de investiţii a grupului Autonom, cunoscut în special ca furnizor integrat de servicii de mobilitate, a intrat în acţionariatul grupului de restaurante Kane în urma unei infuzii de capital de 1,8 mil. lei.

Cea mai recentă deschidere este cea a bistro-ului Gyst din zona centrală a Capitalei.

Planul pentru inaugurarea localului exista încă din 2018, când a fost încheiat contractul pentru spaţiul în care activează acum restaurantul. Cu toate că pandemia a afectat considerabil ospitalitatea, iar mulţi operatori nu doar că au renunţat la planurile de expansiune, dar au şi fost nevoiţi să închidă din localurile existente, Răzvan Crişan spune că nu a renunţat la acest restaurant datorită relaţiei cu proprietarul spaţiului.

„Am păstrat spaţiul datorită relaţiei cu proprietarul. Aceasta este şi strategia noastră de dezvoltare ulterioară, relaţii simbiotice cu proprietarii cu care lucrăm. Ei devin investitorii noştri în ceea ce facem, ei duc investiţia în spaţiu până la un anumit punct. Acesta este modelul“, explică Răzvan Crişan.

Antreprenorul adaugă că a ales Centrul Vechi al Capitalei pentru deschiderea acestui restaurant pentru că a văzut un potenţial în această zonă. El este de părere că periferia Centrului Vechi devine tot mai atractivă, mai mult pentru localnici, decât pentru străini, având în vedere că au fost făcute investiţii private în zonă.

Gyst are la bază un concept care îmbină bucătăria românească cu cea daneză.

„Ideea cu acest loc este cum conectăm Bucureştiul de Copenhaga, care este un loc unde se întâmplă nişte lucruri senzaţionale în materie de mâncare, de la fine dining, la brutărie. Ne-am gândit cum să creăm o punte între cele două locuri, România are creativitate şi îngrediente, iar danezii sunt foarte buni pe reţete, reuşesc să creeze nişte reţete în care intră într-un detaliu incredibil“, explică Răzvan Crişan.

Pentru anul acesta, antreprenorul asteaptă venituri de 21 milioane lei, în creştere faţă de anul trecut, când veniturile grupului Kane au fost de 17,5 milioane lei.

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor