ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Raluca Jianu, cofondator al platformei de rezervări Epic Visits: Turismul experienţial va fi pe un trend ascendent, orice e legat de experienţe va fi de viitor

31.08.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Epic Visits este o platformă de rezervări pornită anul trecut în luna septembrie, care promovează unităţile de cazare diferite, ce oferă experienţe, dar şi diferite activităţi puse la dispoziţia turiştilor îndreptaţi către un turism experienţial.

Raluca Jianu, cofondator al platformei de rezervări Epic Visits, spune că viitorul turismului constă în oferirea de experienţe turiştilor. Preferinţele oamenilor s-au schimbat în ultimii ani, iar ei caută mai mult decât o cazare şi o masă, caută să aibă parte de tot felul de experienţe. Cei care se uită să investească în acest sector economic, spune Raluca Jianu, trebuie să ofere şi partea de experienţe, aceasta fiind direcţia în care se îndreaptă turismul local.

Epic Visits este o platformă de rezervări pornită anul trecut în luna septembrie, care promovează unităţile de cazare diferite, ce oferă experienţe, dar şi diferite activităţi puse la dispoziţia turiştilor îndreptaţi către un turism experienţial. „A fost o oportunitate pentru noi această criză, a fost la un focus pe turismul local pentru că oamenii erau în continuare dornici să călătorească, să iasă din casă şi în acelaşi timp căutau acele experienţe deosebite pe care, în mod normal, le găseau în afară, dar au încercat să le identifice în România. Ideea acestei platforme o aveam de la finalul lui 2019, dar ne-am apucat de dezvoltare în luna mai a anului trecut, în plină pandemie, a fost un moment bun pentru noi să începem să construim“, spune Raluca Jianu, cofondator al platformei de rezervări Epic Visits, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În prezent, platforma numără 160 de proprietăţi, însă Epic Visits a pornit doar cu 15-20 de parteneri la început. În cadrul platformei, turiştii pot identifica atât unităţi de cazare inedite, cât şi diverse experienţe, fie ele gastronomice, de aventură sau de relaxare.

Raluca Jianu explică faptul că, înainte de a porni platforma, a căutat multe unităţi de cazare inedite şi a reuşit să le găsească atât în afară, cât şi în România.

„În ultima perioadă am început să vedem că apar din ce în ce mai multe iniţiative noi sau proiecte care erau deja de ceva timp, aveau câţiva ani, dar trec printr-un proces de rebranding, mergând pe zona aceasta experienţială şi dezvoltă pachete, retreaturi care să fie pe placul acestui segment de exploratori“, adaugă ea.

Obiectivul fondatorilor Epic Visits este acela de a dezvolta platforma astfel încât să aibă impact la nivel global şi îşi propun ca în zece ani să devină un jucător relevant pe piaţa turismului epic în trei continente, însă, momentan, focusul rămâne pe România.

„Obiectivul nostru este să ajungem la 2.000 de proprietăţi listate în 2-3 ani, ceea ce înseamnă 5-7% din totalul proprietăţilor disponibile în România. Noi targetăm în medie până la 10% proprietăţi epice“, spune Raluca Jianu.

Ea subliniază faptul că proprietăţile potrivite a fi listate pe platformă sunt acelea care au un factor epic, ce poate consta în design, poveste, experienţe oferite, modul în care gazdele îşi primesc turiştii. Proprietăţile la care se uită atent, spune cofondatoarea Epic Visits, sunt acelea cu o capacitate de cazare redusă, de până la 10 camere.

„Focusul nostru a fost pe zona de creştere a experienţei şi concomitent pe dezvoltarea tehnică a platformei. Până acum obiectivul nu a mers puternic pe zona de marketing şi de atragere de consumatori, de-abia din acest moment vom începe campanii, am avut rezervări şi un reach organic, preponderent mileniali, cupluri în căutare de experienţe“.

Un plan de dezvoltare, spune Raluca Jianu, este ca platforma să ofere un configurator prin care turiştii îşi pot customiza şi îşi pot crea experienţe, conturându-şi excursiile în funcţie de stilul de viaţă şi de preferinţe. De asemenea, în toamna acestui an, Epic Visits se va extinde şi către piaţa din Franţa.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor