ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Puiu Dârlea, cofondator al Jetpoint: Credem că România este undeva la 10% cu nevoia de spălare auto acoperită, există potenţial de creştere

27.04.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul început de Puiu Dârlea şi Florin Goron a fost înfiinţat în urmă cu 15 ani, iar în prezent a ajuns la 20 de spălătorii, dintre care una se află în Austria ♦ Jetpoint vizează extinderea şi în alte ţări, iar cei doi antreprenori se gândesc să se dezvolte prin intermediul francizelor.

Puiu Dârlea, cofondator al Jetpoint, este de părere că nevoia de spălare auto din România este acoperită în proporţie de doar 10%, astfel că piaţa spălătoriilor auto are un mare potenţial de creştere. Jetpoint este un business antreprenorial început în urmă cu 15 ani de Puiu Dârlea şi Florin Goron, care au mizat pe spălătorii auto self-service, şi numără în prezent 20 de spălătorii.

„Noi credem că România este cu nevoia de spălare auto acoperită undeva la 10%, deci din punctul nostru de vedere potenţialul de creştere este foarte mare. Noi avem o experienţă de 15 ani şi cel mai uşor mod de a porni pe această cale este să alegi un drum deja bătătorit”, spune Puiu Dârlea, cofondator Jetpoint, în cadrul emisiunii ZF „15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare?“, Un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenorul povesteşte cum afacerea a început ca o spălătorie auto manuală, însă din cauza crizei forţei de muncă cu care s-a confruntat compania în criza anterioară din 2008-2009, au fost nevoiţi să se reinventeze introducând serviciile de tip self-service prin care clienţii puteau să îşi spele singuri maşinile.

„Pe fondul crizei din 2008, când a fost o criză financiară a fost şi o criză a forţei de muncă şi aveam probleme mari cu angajaţii şi ne-am dat seama că în fiecare blestem e şi o binecuvântare, iar în plină criză am fost nevoiţi să ne reinventăm pentru că nu puteam să depindem de angajaţi, atunci a venit pentru prima dată ideea automatizării unei spălătorii”, povesteşte Puiu Dârlea.

În prezent, Jetpoint numără 20 de spălătorii în ţară, iar una dintre acestea se află în Austria în sistem de franciză. Pentru anul acesta, antreprenorul estimează că vor închide anul cu încă cinci spălătorii.

Puiu Dârlea este de părere că există loc de dezvoltare şi pe pieţele externe, iar în acest sens au mai multe discuţii cu parteneri din Europa, dar şi din lumea arabă. Compania administrează patru spălătorii, restul fiind deţinute de parteneri în sistem de franciză. „Modelul acesta de franciză rămâne o soluţie pentru o dezvoltare rapidă, acest model de franciză. În franciză e mai uşor, nu o să fii niciodată singur, cred că e una dintre cele mai frumoase invenţii ale lumii afacerilor şi cu siguranţă e o metodă de a face afaceri în care ambele părţi câştigă”.

El spune faptul că pentru extinderea afacerii în afara ţării, nu au mers ei către partener pentru propunerea de a deschide o spălătorie auto, ci partenerul, un român stabilit în Austria, într-o vizită în România, a aflat de afacerea lor şi a dorit să ducă acest model de business şi în Austria.

Businessul cu spălătorii auto este unul de proximitate, clienţii îşi doresc o astfel de spălătorie aproape de casă sau de locul de muncă, iar pe acest lucru au mizat şi cei doi antreprenori când au ales să îşi dezvolte businessul.

Compania nu a fost foarte afectată de criza pandemică, chiar dacă anul trecut în luna martie au resimţit lipsa clienţilor, însă lucrurile au revenit la normal într-un timp scurt. Puiu Dârlea spune că zilnic spălătoriile Jetpoint numără între 2.000 şi 4.000 de clienţi în total.

Antreprenorul spune că îşi doreşte să îşi extindă businessul şi în alte ţări din Europa, dar şi din afara ei, însă tot în sistem de franciză.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor