ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ovidiu Seceleanu, head of B2B IM division Samsung: Acum telefonul nu mai e doar un simplu telefon, poţi să lucrezi sau să înveţi de pe el

03.08.2020, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

♦ În 2019, Samsung a înregistrat o cotă de 54% pe piaţa locală de smartphone-uri, fiind cel mai bun rezultat ♦ Grupul Samsung din Coreea de Sud a obţinut anul trecut o cifă de afaceri de 5,1 mld. lei în România, businessul aproape dublându-se în cinci ani.

Ovidiu Seceleanu, head of B2B IM division Samsung, spune că acum telefonul a devenit un accesoriu aproape indispensabil pentru oameni. Astfel, dacă acum câţiva ani telefonul reprezenta doar o cale de comunicare, acum el este capabil să facă mult mai mult de atât, iar oamenii îl pot folosi ca instrument de lucrat sau învăţat.

„Telefonul nu mai e doar un simplu telefon, acum poţi să te uiţi la o conferintă, să lucrezi sau să înveţi de pe el. Telefoanele Samsung din categoria S10 poti fi conectate la un desktop sau la un televizor“, spune Ovidiu Sece­leanu, head of B2B IM division Samsung, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Odată cu izbucnirea pande­miei, tehnologia a  fost absolut necesară în procesul educaţional al elevilor şi în munca de zi cu zi, iar pentru cei care au avut acces la un telefon sau la un laptop, din punct de vedere hardware nu a existat o problemă.  „În această perioadă (marcată de pandemia de Covid-19 - n.red.), IT managerii s-au trezit în faţa unei schimbări ma­jore, dacă înainte aveau anga­jaţii la îndemână acum s-au trezit cu sute de mii de angajaţi care sunt au fost distribuiţi în teren.“

El spune că pe lângă componenta de hardware e nevoie de o componentă software pentru a nu le permite copiilor ca în timpul orei de curs să aibă şi alte activităţi pe dispozitiv precum accesarea reţelelor de socializare şi pentru a separa în cazul angajaţilor activitatea personală de cea de business.

Pentru a deservi clienţii companii, Samsung a dezvoltat ediţia de enterprise a telefoanelor, fiind adresate doar businessurilor. Astfel de telefoane le oferă angajaţilor unei companii durabi­litatea mai mare a dispoziti­vului comparativ cu unul normal.

„În urma cerinţelor clienţilor, produsele de consum au o durată de viaţă mai bună, în zona de business nu e nevoie de un refresh de la an la an ca în cazul telefoanelor normale. Aceste telefoane numite enterprise edition au o durată de viaţă a produsului de doi ani asigurată.“

Compania a lansat şi telefoane sau tablete rigidizate. Pe lângă factul că sunt rezistente la praf şi apă, standardul IP68, sunt rezistente la şocuri şi căderi accidentale de la 1,5 metri.

„Ele au o durabilitate mult mai mare pentru că sunt companii în care muncitorii le folosesc în medii grele de lucru precum liniile de fabricaţie, utilităţi, logistică, şantiere de construcţii, retail“, spune Ovidiu Seceleanu.

Gigantul Samsung din Coreea de Sud a avut în 2019 cea mai bună performanţă din istorie pe piaţa locală de smartphone-uri, înregistrând o cotă de piaţă medie de aproximativ 54% după numărul de unităţi livrate după ce a adăugat circa 6 puncte procentuale la cotă, chiar dacă per ansamblu piaţa de mobile inteligente a stagnat. Samsung era deja de ani liderul pieţei de aproximativ 7-8, ani dar compania nu atinsese niciodată o cotă medie de piaţă de peste 50%.

Grupul Samsung din Coreea de Sud a obţinut anul trecut afaceri de 5,1 mld. lei în România, businessul aproape dublându-se în cinci ani. în 2019 avansul faţă de anul anterior a fost de 11%, de aproape trei ori mai rapid decât cel al pieţei de electro-IT în ansamblul său.

Gigantul sud-coreean este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.

îÎn cele două luni marcate de starea de urgenţă grupul a fost nevoit să îşi concentreze atenţia mai mult pe mediul online pentru consultanţă şi vânzări.

Sud-coreenii de la Samsung au local o echipă de circa 140 de persoane, relativ constantă.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor