ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Oana Toma, Hadar Chalet: România este un loc interesant de vizitat, dar nu foarte mulţi turişti străini îşi fac curaj să vină

13.10.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Hadar Chalet este un boutique hotel din judeţul Buzău, deschis în urmă cu opt ani şi are o capacitate de 14 camere ♦ Începând cu 2015, hotelul deţine şi o sală de evenimente, care în ultimii ani a ajutat la dublarea afacerilor hotelului.

Oana Toma, cofondatoare a Hadar Chalet, spune că România are un mare potenţial pentru a atrage turiştii străini, dar vizitele acestora sunt încă puţine, piaţa locală fiind în continuare o destinaţie relativ necunoscută.

„România este un loc interesant de vizitat, dar nu foarte mulţi turişti străini îşi fac curaj să vină. Străinii care vin la noi sunt în mare parte expaţi. Noi avem însă disponibilitate limitată, nu avem locuri multe, iar majoritatea turiştilor vin prin agenţii. Agenţiile îşi doresc să îi ducă în locuri care au foarte multe camere, la un anumit standard şi la tarife mici“, explică Oana Toma, cofondatoare a Hadar Chalet, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Hadar Chalet este un hotel boutique în judeţul Buzău, la graniţa cu judeţul Covasna. Hotelul a fost înfiinţat în urmă cu opt ani de către Oana Toma şi sora sa, Adriana Toma, fiind primul lor proiect antreprenorial. Oana şi Adriana Toma provin dintr-o familie de antreprenori, iar alegerea desc­hi­derii unui business în turism a venit ca urmare a faptului că cele două au terminat studiile universitare în domeniul turistic în afara ţării.

„Am lucrat la Paris în turism şi doar câteva luni mi-au arătat că orice ar fi, atunci când eşti străin într-o ţară, este mult mai greu şi durează mult mai mult până când te afirmi. În România a venit această şansă pentru noi foarte repede şi în câţiva ani am reuşit să punem un proiect pe harta României“, spune Oana Toma.

În primii ani de funcţionare, unitatea de cazare a fost deschisă fără a i se face renovări, dar în anii următori hotelul a trecut printr-un proces de renovare care l-a adus la forma actuală. După trei ani de la deschiderea hotelului, proprietarele au decis şi inaugurarea unei săli de evenimente, care a contribuit semnificativ în creşterea afacerilor.

„Din 2015 de când am început, evenimentele ne-au dublat cifra de afaceri şi a fost şansa noastră. Anul acesta, în pofida pandemiei, noi spunem că am fost norocoşi. Faţă de alte locuri care se află în staţiuni aglomerate, noi suntem la 4 kilometri în interiorul pădurii, cel mai apropiat sat se află la 25 de minute cu maşina. Acest lucru a însemnat faptul că oamenii au avut mai multă încredere să ne viziteze şi să îşi facă vacanţele la noi“, afirmă Oana Toma.

Cu excepţia celor trei luni din primăvară în care activitatea hotelurilor a fost suspendată, gradul de ocupare al Hadar Chalet a fost asemănător cu cel de anul trecut. În ceea ce priveşte evenimentele, pentru sezonul de vară erau programate iniţial 20 de evenimente ñ mai ales nunţi -, câte unul în fiecare weekend, dar 90% din acestea au fost mutate pentru 2021.

„Mirii noştri, fiind de regulă cetăţeni români stabiliţi în afara ţării, au mutat evenimentele pe anul viitor, iar datele care au rămas libere au fost fie ocupate de familii care au venit în vacanţă la noi, fie o parte din evenimente au fost organizate cu un număr mult mai mic de oameni. Mirii care au vrut să se căsătorească anul acesta au ales în loc de nunţi cu 80-100 de persoane, evenimente cu doar 20-30 de persoane“, spune cofondatoarea Hadar Chalet.

Un sejur de două nopţi la Hadar Chalet costă 1.400 lei pentru două persoane, cu toate facilităţile şi mesele incluse, iar Oana Toma spune că primul weekend disponibil este abia la sfârşitul lunii ianuarie.

Chiar dacă hotelul a avut vara aceasta un grad de ocupare asemănător cu cel de anul trecut, business-ul total ñ inclusiv evenimentele - a înregistrat o scădere de 25% în sezonul de vară faţă de vara anului trecut şi 40% în perioada ianuarie ñ august comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor