♦ Mulţi dintre clienţii companiei de construcţii sunt de fapt filialele locale ale unor grupuri internaţionale, precum Starbucks sau Burger King.
Marian Ciupitu, fonÂdatorul companiei de construcÅ£ii Terano Construct, este optimist cu privire la anul viitor, aÅŸteptându-se la venituri sensibil mai mari decât în 2023. Anul acesta a fost unul bun, însă nu din perspectiva unui număr mai mare de clienÅ£i, ci din cea a investiÅ£iilor suplimentare realizate de clienÅ£ii deja existenÅ£i.
„Clienţii noştri au început să investească din ce în ce mai mulţi bani. Şi numărul lor a crescut, dar nu foarte mult. Avansul businessului a venit nu datorită numărului mai mare de clienţi, ci datorită celor existenţi care investesc mai mult în piaţa din Romania. E vorba, în principal, de clienţi străini“, spune Marian Ciupitu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
MulÅ£i dintre clienÅ£ii firmei de construcÅ£ii sunt companii care fac parte din grupuri internaÅ£ionale, precum Starbucks sau Burger King. Terano Construct s-a mai ocupat ÅŸi de amenajarea birourilor unor grupuri precum Estée Lauder, Ford, Orange ori Saint-Gobain. Compania mai colaborează cu hotelul Marriott, clădirea de birouri America House, compania de consulÂtanţă Deloitte, reÅ£eaua de magazine Penny, distribuitorul de jucării Noriel, reÅ£eaua de medicină privată Medicover, însă ÅŸi cu firme româneÅŸti precum Made by Society/ Vagabond.
Terano Construct oferă atât proiecte la cheie, cât şi proiecte punctuale pentru autorizarea clădirii sau diferite intervenţii în cadrul proiectelor existente.
Astfel, compania furnizează servicii de proiectare ÅŸi execuÅ£ie lucrări în vederea obÅ£inerii autorizării ISU, construcÅ£ii civile, construcÅ£ii industriale cu structură metalică, de beton armat sau mixtă, reparaÅ£ii ÅŸi întreÅ£inerea clădirilor civile, reparaÅ£ii ÅŸi întreÅ£inerea clădirilor industriale, amenajări inteÂrioare, termoizolaÅ£ii, hidroÂiÂzolaÅ£ii, instalaÅ£ii electrice, saÂniÂtare, termice, sisteme de supraveghere, de detecÅ£ie a incendiilor.
„De cele mai multe ori, conceptul pe care îl imÂpleÂmentăm pentru clienÅ£ii străini este făcut afară, este un concept internaÅ£ional care se adaptează la cerinÅ£ele pieÅ£ei locale. Avem însă ÅŸi proiecte de tipul design and build, unde facem ÅŸi proiectare ÅŸi autorizare, ne ocupăm de toate etapele pentru a funcÅ£iona în România“, explică el.
Cea mai mare parte din business o reprezintă proiectele din zona de retail, office-ul aduce 10% din încasări, în timp ce industrialul, circa 30%, aici fiind incluse şi autorizările ISU.
Compania are aproximativ 70 de angajaţi, însă pentru a acoperi tot necesarul de forţă de muncă, antreprenorul a apelat la importul de personal din Pakistan şi India, de unde anul viitor va aduce 28 de persoane.
„Acum avem doar cinci persoane străine angajate. Am adus prima dată 15 oameni din Pakistan, dar mulţi au dispărut, pe unii nici nu i-am văzut. Între timp, am încheiat o colaborare cu o firmă de recrutare din India şi am dat de mai multă seriozitate“, spune el.
Antreprenorul este optimist pentru 2024 şi aşteaptă un an sensibil mai bun decât cel actual, care a adus la rândul său o mică creştere faţă de 2022. Iar asta în condiţiile în care piaţa locală s-a confruntat în acest an cu o serie de provocări ce au dus la reducerea puterii de cumpărare.
„Lucrăm cu lanţuri mari, cu grupuri care deja au făcut programul pentru 2024, astfel că avem o doză de predictibilitate. Anul viitor va fi cel puţin la fel de bun ca 2023, dar sperăm să fie mai bun“, spune el.
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 25,2 milioane de lei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE