ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Marian Ciupitu, fondatorul Terano Construct: Clienţii investesc tot mai mulţi bani pe piaţa locală. Anul viitor ne aşteptăm să fie mai bun decât 2023

12.12.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ MulÅ£i dintre clienÅ£ii companiei de construcÅ£ii sunt de fapt filialele locale ale unor grupuri internaÅ£ionale, precum Starbucks sau Burger King.

Marian Ciupitu, fon­datorul companiei de construcţii Terano Construct, este optimist cu privire la anul viitor, aşteptându-se la venituri sensibil mai mari decât în 2023. Anul acesta a fost unul bun, însă nu din perspectiva unui număr mai mare de clienţi, ci din cea a investiţiilor suplimentare realizate de clienţii deja existenţi.

„Clienţii noştri au început să investească din ce în ce mai mulţi bani. Şi numărul lor a crescut, dar nu foarte mult. Avansul businessului a venit nu datorită numărului mai mare de clienţi, ci datorită celor existenţi care investesc mai mult în piaţa din Romania. E vorba, în principal, de clienţi străini“, spune Marian Ciupitu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Mulţi dintre clienţii firmei de construcţii sunt companii care fac parte din grupuri internaţionale, precum Starbucks sau Burger King. Terano Construct s-a mai ocupat şi de amenajarea birourilor unor grupuri precum Estée Lauder, Ford, Orange ori Saint-Gobain. Compania mai colaborează cu hotelul Marriott, clădirea de birouri America House, compania de consul­tanţă Deloitte, reţeaua de magazine Penny, distribuitorul de jucării Noriel, reţeaua de medicină privată Medicover, însă şi cu firme româneşti precum Made by Society/ Vagabond.

Terano Construct oferă atât proiecte la cheie, cât şi proiecte punctuale pentru autorizarea clădirii sau diferite intervenţii în cadrul proiectelor existente.

Astfel, compania furnizează servicii de proiectare şi execuţie lucrări în vederea obţinerii autorizării ISU, construcţii civile, construcţii industriale cu structură metalică, de beton armat sau mixtă, reparaţii şi întreţinerea clădirilor civile, reparaţii şi întreţinerea clădirilor industriale, amenajări inte­rioare, termoizolaţii, hidro­i­zolaţii, instalaţii electrice, sa­ni­tare, termice, sisteme de supraveghere, de detecţie a incendiilor.

„De cele mai multe ori, conceptul pe care îl im­ple­mentăm pentru clienţii străini este făcut afară, este un concept internaţional care se adaptează la cerinţele pieţei locale. Avem însă şi proiecte de tipul design and build, unde facem şi proiectare şi autorizare, ne ocupăm de toate etapele pentru a funcţiona în România“, explică el.

Cea mai mare parte din business o reprezintă proiectele din zona de retail, office-ul aduce 10% din încasări, în timp ce industrialul, circa 30%, aici fiind incluse şi autorizările ISU.

Compania are aproximativ 70 de angajaţi, însă pentru a acoperi tot necesarul de forţă de muncă, antreprenorul a apelat la importul de personal din Pakistan şi India, de unde anul viitor va aduce 28 de persoane.

„Acum avem doar cinci persoane străine angajate. Am adus prima dată 15 oameni din Pakistan, dar mulţi au dispărut, pe unii nici nu i-am văzut. Între timp, am încheiat o colaborare cu o firmă de recrutare din India şi am dat de mai multă seriozitate“, spune el.

Antreprenorul este optimist pentru 2024 şi aşteaptă un an sensibil mai bun decât cel actual, care a adus la rândul său o mică creştere faţă de 2022. Iar asta în condiţiile în care piaţa locală s-a confruntat în acest an cu o serie de provocări ce au dus la reducerea puterii de cumpărare.

„Lucrăm cu lanţuri mari, cu grupuri care deja au făcut programul pentru 2024, astfel că avem o doză de predictibilitate. Anul viitor va fi cel puţin la fel de bun ca 2023, dar sperăm să fie mai bun“, spune el.

Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 25,2 milioane de lei.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor