ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lucia Costea, Secom: Consumatorii sunt mult mai atenţi la cheltuieli, aleg să cumpere mai puţin, mai rar. Piaţa suplimentelor alimentare va avea o creştere, dar mai mică

13.04.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Secom are o prezenţă în peste 8.000 de farmacii şi magazine naturiste, însă are şi propriul lanţ de retail care numără 15 unităţi.

Lucia Costea, acţionar al Secom, companie specializată în importul şi distribuţia de suplimente alimentare, spune că observă o temperare a consumului, oamenii fiind mult mai atenţi la cheltuieli, astfel că atât frecvenţa, cât şi cantitatea produselor achiziţionate au scăzut. În pofida acestor schimbări, piaţa suplimentelor alimentare este de aşteptat să crească, însă într-un ritm mai lent faţă de ultimii ani.

„Consumatorii sunt atenţi la ce cumpărături fac, sunt mult mai planificate achiziţiile. Ei aleg să cumpere mai puţin, mai rar, astfel încât să reuşească să acopere celelalte nevoi unde creşterile de preţ sunt mult mai mari. Vedem o scădere a cumpărăturilor de impuls“, spune Lucia Costea în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anul trecut, Secom a avut o creştere a veniturilor în linie cu piaţa, care a înregistrat un avans de circa 20%. Secom Healthcare SRL a încheiat anul 2021 cu afaceri de peste 171 mil. lei, în creştere cu 12% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

În acest an, este aşteptat un avans tot de două cifre, însă mai mic faţă de 2022.

Trebuie ţinut cont şi de faptul că inflaţia a fost record în 2022, de peste 16%, pe când în acest an ea este aşteptată să se mai tempereze.

Cu toate că anul trecut a adus venituri mai mari pentru jucătorii din piaţa suplimentelor alimentare, a fost nevoie de o adaptabilitate constantă la schimbările din piaţă, iar cea mai mare provocare a fost reprezentată de creşterea costurilor.

Secom are un portfoliu de 300 de produse, multe dintre acestea venind de la producătorii din SUA.

„Ce încercăm să facem este să mitigăm şi să absorbim cât mai multe din aceste creşteri de preţ. Puterea producătorilor pe care noi îi reprezentăm în exclusivitate în România este una mare şi atunci au putut înţelege că provocările pe care le avem pe piaţa locală sunt diferite faţă de SUA. Şi puterea de cumpărare e diferită. Am beneficiat de susţinerea lor, la unele produse nu au majorat preţurile. Pe noi ne-a afectat însă diferenţa de curs valutar, a crescut mult anul trecut (dolarul – n.red.), acum este echilibrată situaţia, dar a fost un impact major aici“, spune ea.

În ceea ce priveşte creşterea pieţei suplimentelor alimentare din ultimii ani, ea s-a bazat în parte pe interesul tot mai mare al românilor pentru prevenţie. Însă, obiceiurile de consum s-au modificat odată cu ieşirea din pandemie, iar clienţii s-au îndreptat mai mult către produsele din zona psiho-emoţională, către suplimente hepatice sau probiotice.

„Preocuparea pentru propria sănătate şi pentru o alimentaţie sănătoasă se află în top trei preocupări pentru români. Ce vedem noi este că aceste aspecte se apropie de ce se întâmplă în vest“, explică Lucia Costea.

Secom are o prezenţă în peste 8.000 de farmacii şi magazine naturiste, însă are şi propriul lanţ de retail care numără 15 unităţi. Magazinele Secom se află în Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Piteşti, Sibiu, Timişoara, Arad, Oradea şi Suceava.

Grupul Secom are patru divizii - cea de import, cea de retail, un brand propriu de suplimente alimentare şi Verithera, o clinică de medicină funcţională şi integrativă.

Good Routine, brandul propriu al Secom, a fost lansat în urmă cu doi ani şi numără 22 de produse. Începând de anul trecut, Good Routine se află şi pe piaţa din Islanda, fiind distribuit de un partener local al Secom.

„Noi am gândit acest brand ca fiind unul internaţional. Am extins distribuţia pe plan internaţional şi suntem prezenţi pe Amazon în Franţa şi Spania, iar în curând vom merge în Marea Britanie, Geramnia, Italia şi alte ţări europene“, precizează Lucia Costea.

Produsele Good Routine sunt fabricate în Spania şi Italia, urmând a fi încheiate parteneriate şi cu fabrici din Germania şi Elveţia.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor