ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lorelei Bandrovschi, fondatoarea Listen Bar din New York: Voiam să facem un tur internaţional al conceptului de bar nonalcoolic, dar a venit pandemia şi am amânat

09.11.2020, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Listen Bar este un concept de bar de tip pop-up, nonalcoolic, lansat în 2018 la New York de o româncă, Lorelei Bandrovschi.

Lorelei Bandrovschi, fondatoarea Listen Bar, un concept de bar pop-up cu băuturi nonalcoolice, spune că pandemia i-a amânat pentru moment planurile de dezvoltare. Astfel, antreprenoarea româncă şi-ar fi dorit să meargă într-un tur naţional în Statele Unite ale Americii, iar apoi şi internaţional, mai exact ea avea de gând să organizeze diferite evenimente în care se servesc doar băuturi non-alcoolice.

„A fost foarte clar pentru noi că acest tip de concept de bar este unul de nişă. Am lan­sat eveni­men­te luna­re în diferite zone din New York şi chiar înainte de pandemie ar fi trebuit să luăm conceptul într-un tur naţional în SUA şi ulterior internaţional, dorind să ajungem şi în România cu el”, spune Lorelei Bandrovschi, fondatoarea Listen Bar, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Listen Bar, un concept de bar pop-up, a fost lansat în toamna anului 2018 la New York. Iniţial acesta a fost un concept testat timp de cinci zile, care a prins destul de bine la public. Barul cu băuturi nonalcoolice a fost ulterior redeschis în luna ianuarie din 2019, în perioada în care oamenii iau o pauză de la a mai consuma băuturi alcoolice, după excesul făcut de sărbători. La ediţia din ianuarie, în prima zi, peste 500 de oameni au venit la Listen Bar.

Lorelei Bandrovschi, o româncă crescută în Bucureşti, a plecat la studii în SUA, unde s-a şi stabilit. Ulterior, ea a lucrat în domeniul publicităţii şi inovaţiei.

„Cream campanii creative şi branduri, iar apoi am creat produse, servicii şi modele de afaceri, astfel s-au combinat cele două zone de expertiză cu realizarea Listen Bar.“

„Conceptul de bar a fost inspirat de o provocare. Acum câţiva ani, un prieten m-a provocat să petrec o lună fără să consum băuturi alcoolice. Mi-a plăcut şi am realizat că există o asemenea oportunitate de a crea o viaţă de noapte care nu este legată numai de alcool”, explică Lorelei Bandrovschi.

Industria HoReCa din SUA, ca de altfel din toată lumea, a fost grav afectată de pandemie. Barurile şi restaurantele de la New York, unde a apărut şi Listen Bar, au putut supravieţui doar datorită serviciilor de tip livrare şi a teraselor, spune antreprenoarea. Lucrurile sunt destul de incerte în ceea ce priveşte deschiderea interioarelor din restaurante şi baruri, pentru că evoluţia cazurilor de îmbolnăviri se ascendentă. Mai mult, vine iarna, astfel că livrările şi evenimentele online par singura soluţie.

Înainte de pandemie, antreprenoarea îşi dorea să aibă şi un bar permanent, dar evenimentele din 2020 i-au amânat acest plan, iar acum Lorelei Bandrovschi spune că nu se grăbeşte să ia o decizie în acest sens având în vedere incertitudinea privind evoluţia cazurilor.

„Acum mă simt mai puţin grăbită să prind rădăcini într-o locaţie permanentă pentru că observ câte oportunităţi există. Guvernul nu a sărit în ajutorul industriei de baruri şi restaurante, aşa cum m-aş fi aşteptat. În acest context, de ce să nu creez deja ce poate fi independent şi rezilient la schimbări. Sunt foarte multe oportunităţi în a nu avea o locaţie permanentă”, precizează antreprenoarea.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor