ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Liviu Rogojan, cofondator Băcănia Rod: Deschidem un nou magazin. Pandemia ne-a pus pe gânduri, dar am hotărât să mergem mai departe cu această investiţie

04.11.2020, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Băcănia Rod are un magazin în Bucureşti şi urmează să îl deschidă pe al doilea în zona Tineretului, investiţia ridicându-se la circa 30.000 euro, bani proveniţi din fonduri proprii dar şi din credite bancare ♦ Compania New Xperience care deţine Băcănia Rod a înregistrat o cifră de afaceri de 2,2 milioane lei în 2019 şi un profit net de 511.000 de lei.

Liviu Rogojan, cofondator Băcănia Rod, spune că în pofida perioadei dificile prin care trece economia a hotărât să meargă mai departe cu investiţia prin care va deschide un al doilea magazin în Bucureşti, în zona Tineretului.

„Sperăm ca zilele acestea să deschidem cel de-al doilea magazin, muncim de câteva luni pentru acest lucru. Pandemia ne-a pus pe gânduri şi ne-am întrebat dacă să mergem mai departe sau nu, dar ne-am hotărât să ne punem pe treabă pentru că feedbackul din partea clienţilor este bun şi considerăm că acest concept este căutat şi va găsi clienţi noi“, spune Liviu Rogojan, cofondator Băcănia Rod, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Investiţia în noul magazin sub brandul Băcănia Rod a ajuns la circa 30.000 de euro, bani proveniţi atât din fondurile proprii, cât şi din credite bancare. Liviu Rogojan explică faptul că a decis să deschidă cel de-al doilea magazin în zona Tineretului pentru că acest cartier a îndeplinit o serie de atribute şi crede că zona poate asigura un trafic intens.

„Tineretului este o zonă foarte bună, iar proximitatea faţă de parc generează trafic mai mare. Cartierul se potriveşte bine cu tipul nostru de business“, spune antreprenorul punctând faptul că şi-ar dori să ajungă şi în cartiere precum Militari sau Drumul Taberei.

Extinderea businessului pe mai departe, spune Liviu Rogojan, se va face treptat, antreprenorii dorind să ajungă la 10 magazine în Bucureşti şi la câteva unităţi în marile oraşe ale ţării precum Cluj-Napoca, Timişoara sau Constanţa.

El adaugă faptul că dezvoltarea businessului va fi una graduală din simplul fapt că o afacere de familie, precum Băcănia Rod, trebuie să fie administrată corect pentru a putea creşte.

Businessul condus de către Liviu Rogojan a înregistrat scăderi anul acesta, dar scăderile pot fi generate şi de sezonalitatea produselor vândute în cadrul magazinului.

„Nu ne dăm seama dacă ne-a afectat pandemia sau dacă a fost vorba de sezonalitatea businessului pentru că am avut câteva probleme din punct de vedere al businessului în perioada estivală, adică în lunile iunie, iulie şi august. În mod normal acestea erau luni slabe pentru noi pentru că vara nu prea se mănâncă conserve, se mănâncă produse proaspete şi în general avem o scădere destul de mare în perioada aceasta“, precizează cofondatorul Băcăniei Rod.

Totuşi, odată cu luna septembrie, veniturile businessului au început să se stabilizeze ca urmare a faptului că mulţi oameni s-au întors în Bucureşti.

În această perioadă a existat o cerere mai mare decât în mod normal din zona de online, astfel că oameni din toată ţara doresc să cumpere de la Băcănia Rod, chiar şi cei din oraşe mici sau zone rurale.

„Există interes crescut faţă de produsele româneşti, tradiţionale, şi îmi place să cred că noi ca şi brand ne-am consolidat, nu suntem doar un business. Oamenii vin la noi şi ne percep ca pe o garanţie a calităţii produselor pe care le avem“, spune Liviu Rogojan.

În online coşul de cumpărături este mult mai consistent, pe când în magazinul fizic oamenii cumpără produsele de care au nevoie imediată, dar revin la câteva zile pentru achiziţionarea altor bunuri. Clienţii, spune antreprenorul, sunt mai interesaţi de calitatea produsului decât de provenienţa lui, mai exact dacă este sau nu produs local.

Compania New Xperience care deţine Băcănia Rod a înregistrat o cifră de afaceri de 2,2 milioane lei în 2019 şi un profit net de 511 mii lei.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor