ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriela Simion, Serpico Trading: Am observat o scădere a coşului de cumpărături. Oamenii vânează ofertele

09.03.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Compania a adus recent în portofoliu brandul Del Monte, unul dintre cei mai mari producători de conserve de fructe şi legume la nivel globalAlte mărci din portofoliul distribuitorului sunt Kerrygold (unt, cheddar) şi Bonduelle (conserve de legume, legume congelate).

Gabriela Simion, directorul co­mer­cial al Serpico Trading, com­panie specializată în importul şi distribuţia produselor alimentare, spune că există o scădere a coşului de cumpărături, iar într-o perioadă cu inflaţie record, oamenii sunt mult mai atenţi la oferte.

„Se observă o scădere a coşului de cumpărături. Pe acelaşi segment de preţ, am observat totodată şi o preferinţă mai mare a oamenilor pentru oferte“, spune Gabriela Simion, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cea mai mare problemă a anului trecut, adaugă ea, a fost lipsa de predictibilitate cauzată de creşterea costurilor, dar şi de problemele pe de lanţurile de aprovizionare. Temerile acestui an sunt legate tot de o lipsă de predictibilitate privind zona maroeconomică, existând semnale mixte la nivel european, dar şi local.  În 2022, compania a avut o creştere a vânzărilor de circa 19%, iar pentru anul acesta estimările arată un avans similar. Trebuie ţinut însă cont că anul trecut inflaţia a fost de aproximativ 16%, astfel că, în mod real, creşterea vânzărilor e mult mai mică.

Firma Serpico Trading a încheiat anul 2021, ultimul pentru care există date financiare publice, cu afaceri de 23 de milioane de lei, cu 46% mai mici decât în 2020. Businessul este deţinut în mod egal de Gabriela Florentina Simion şi de Gabriel Simion.

„Anul 2022 a fost un an complicat. După pandemie, a venit conflictul din Ucraina care a complicat şi mai tare lucrurile. A trebuit să ajustăm foarte rapid toate acţiunile, strategiile, dar, în principiu, lucrurile s-au finalizat cu bine. A fost totuşi un an bun din perspectiva businessului, ţinând cont de situaţiile cu care ne-am confruntat. Ne-am acoperit costurile pentru că au fost presiuni foarte mari pe costuri, energie, lanţuri de aprovizionare, salarii“, explică ea.

Totuşi, anul trecut, compania a investit în instalarea de panouri fotovoltaice, ceea ce va duce la o reducere a costurilor cu energia. Distribuitorul are un depozit cu temperatură controlată, unde costurile cu energia sunt destul de mari, spune ea.

Serpico Trading are în portofoliu atât branduri internaţionale cât şi branduri proprii de produse ambientale, refrigerate şi congelate, precum Kerrygold (unt, cheddar), Siblou (conserve de peşte), DeFish (conserve şi alte produse din peşte), O’Green (conserve de legume), Olitalia (ulei), Best Meat (produse din carne), Tonitto (iaurt, îngheşată) şi Bonduelle (conserve de legume, legume congelate) şi altele.

Compania a adus recent în portofoliu brandul Del Monte, unul dintre cei mai mari producători de conserve de fructe şi legume de la nivel global (cu un portofoliu ce conţine conserve de ananas, piersici, cocktailuri de fructe şi produse pe bază de roşii). De asemenea, Hortez a intrat în portofoliu Serpico Trading, cu gama de sucuri.

„Suntem specializaţi în anumite categorii de produse şi şansele să reuşim să lucrăm cu brandurile care se potrivesc categoriilor pe care activăm deja sunt mari.“

 

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor