ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Gabriel Faflei, fondator al reţelei Japanos: Mai avem doar trei restaurante care funcţionează astăzi, iar vânzările sunt la jumătate

12.08.2020, 19:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Restaurantul Japanos situat în Centrul Vechi din Bucureşti a fost închis definitiv odată cu criza pandemică ♦ Japanos şi-a reorientat activitatea către livrările online, care acum reprezintă circa 80% din business având în vedere că înaintea ponderea era de 30%.

Gabriel Faflei, fondator al restaurantelor cu specific japonez Japanos, spune că după redes­chi­derea parţială a industriei HoReCa, doar trei dintre res­tau­rantele Japanos şi-au reluat activitatea, pe când celelate rămân în continuare închise.

Mai mult, cel din Centrul Vechi al Capitalei a fost închis de­finitiv din cauza lipsei turiştilor.

„Înainte stăteam cu ochii pe profit şi pe cashflow şi era mult mai uşor să prevezi ce se întâmplă cu vânzările. Partea de cheltuieli era întotdeauna atent analizată. Acum lucrurile s-au schimbat, există multă impredictibilitate. Am închis definitiv restaurantul din Centrul Vechi. Anul trecut am făcut un research a profilului clientului care venea aici şi cam 60-70% dintre cei care ne treceau pragul erau străini şi mai exista un 10-15% care erau turişti români care vizitau Bucureştiul. Acolo de­pindeam foarte mult de zona de tu­rism şi am ales să închidem pen­tru că nu cred că vor reveni prea curând turiştii la noi“, spune Gabriel Faflei, fondator al resta­u­rantelor Japanos, în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un an­tre­prenor: Cum facem ca econo­mia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank. Nici res­taurantul de pe Calea Victoriei nu a fost redeschis deoarece nu are te­rasă, iar traficul pietonal în zonă a scăzut mult.

Odată cu închiderea restau­ran­telor, Japanos şi-a repliat acti­vitatea către livrări la domiciliu. Prima decizie luată de cei care deţin lanţul a fost aceea de a creşte bugetul de marketing şi schimbarea modului în care făceau vânzările online.

„Ne-am repliat, prima decizie pe care am luat-o a fost să creştem bugetul de marketing online. Apoi am decis să reinventăm modul în care făceam vânzarea online, ceea ce a dat rezultate, lucru care s-a văzut imediat în această schimbare de abordare. Veştile proaste vin din faptul că există o doză mare de im­predictibilitate, nu ştim ce se va în­tâmpla când vom închide restau­ran­tele şi orice plan este aproape im­­posibil de făcut“, preci­zează Faflei.

Componenta de livrări la domiciliu a devenit în această perioadă foarte importantă pentru business, astfel că este singura care ţine afacerea în viaţă. Înainte de pandemie, partea de livrări repre­zenta cam 30% din businessul total, pe când acum ponderea este de circa 80%, acest lucru fiind şi din cauza faptului că o parte din restaurantele Japanos, cele care nu dispun de o terasă, sunt închise.

„Funcţionăm pe zona de livrări, este ceee ce ne ţine în viaţă. Am schimbat abordarea cu privire la promoţii, înainte nu aveam promoţii, nu eram de acord cu acest lucru, acum avem 2-3 oferte speciale pe săptămână. Am schimbat meniul spre zona de livrări, astfel încât să avem produse care se pot transporta mai bine, pentru produsele ramen am inovat având nişte chituri de ramen îngheţat care poate fi servit pe mai multe zile“, explică fondatorul restaurantelor Japanos.

Gabriel Faflei spune că dacă nu s-ar fi repliat către online şi livrările la domiciliu scăderea în această perioadă ar fi fost mult mai mare, în jurul a 80%. Totuşi, pandemia a prins lanţul de restaurante în plină expansiune. ÎN martie un alt restaurant ar fi trebuit deschis, fiind aproape finalizate amenajările. „Aveam de gând să il deschidem dar nu am mai făcut-o, amenajările sunt finalizate şi restaurantul aşteaptă să fie deschis, dar până nu se deschid restaurantele o să îl ţinem închis“, spune Gabriel Faflei.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor