♦ Compania Top Line a fost înfiinţată în urmă cu 24 de ani de Panos Kesoudis, un antreprenor grec pasionat de domeniul frumuseţii, şi de Diana Baicu ♦ Top Line distribuie şi vinde produse profesionale în principal pe piaţa saloanelor şi clinicilor de înfrumuseţare, dar are şi două platforme online destinate persoanelor fizice şi celor juridice.
Diana Baicu, general manager Top Line, spune că din momentul în care ea a intrat în piaţa cosmeticelor profesionale şi până în prezent industria s-a schimbat semnificativ. Acum, consumatorii sunt foarte bine informaţi cu privire la produsele pe care vor să le folosească, astfel că diferenţa dintre un client din România şi unul dintr-o ţară occidentală aproape că nu mai există.
„Piaţa profesională de cosmetice este foarte dinamică, într-o continuă schimbare. Ea a evoluat foarte mult atât din punctul de vedere al consumatorului de frumuseţe, care acum este foarte informat, dar şi din punctul de vedere al profesioniştilor, care au reuşit să ţină pasul şi au investit mult în programele de educaţie. Consumatorii sunt foarte informaţi, nu este nicio diferenţă între consumatorul din România şi cel din SUA, este la curent cu tot ce este actual“, spune Diana Baicu, general manager, Top Line, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.
Businessul Top Line a început în 1996, fiind înfiinţat de Panos Kesoudis, un antreprenor grec pasionat de domeniul frumuseţii, şi de Diana Baicu, 50 de ani, care are o experienţă de 24 de ani în acest domeniu şi care a împărtăşit aceeaşi pasiune cu partenerul său de business. Cei doi antreprenori au deschis acest business, bazându-se pe faptul că la momentul respectiv nu existau tehnologiile avansate în ceea ce priveşte înfrumuseţarea şi nici produse cosmetice profesionale.
„Profesioniştii din România erau foarte bine pregătiţi, dar nu aveau produse şi aparate performante, am considerat că este momentul oportun să intrăm pe piaţă şi să aducem ce era nevoie. Am început să lucrăm cu saloanele şi clinicile de înfrumuseţare, am urmărit trendurile şi ce apărea pe piaţa internaţională am introdus şi în România“, explică Diana Baicu.
Top Line vinde şi distribuie produse şi aparatură pe piaţa saloanelor şi clinicilor de înfrumuseţare, dar are şi o componentă de retail prin care vinde online produsele din portofoliu prin intermediul a două platforme, una destinată profesioniştilor din domeniul înfrumuseţării, iar o alta clienţilor finali.
Pe piaţa locală, Top Line reprezintă 40 de branduri, printre care Moroccanoil, Guinot, Babor, Joico, Goldwell, TIGI, CND, Gelish, LPG, Maletti, Academie. În prezent, în portofoliul Top Line nu există producători locali, dar Diana Baicu spune că nu exclude introducerea unuia în portofoliul Top Line.
„Nu avem branduri româneşti, dar suntem deschişi. Avem nume străine, am fost mereu foarte selectivi în ceea ce priveşte brandurile noastre, am adus branduri cu tradiţie şi mărci care sunt cunoscute pe plan internaţional şi aveam la bază studii ştiinţifice. În ultimii 2-3 ani, am introdus şi branduri noi inovative, care au adus pe piaţă ceea ce lipsea, suntem foarte atenţi la ceea ce îşi doresc consumatorii“, spune Diana Baicu.
În prezent, produsele Top Line se găsesc în peste 5.000 de clinici şi saloane de înfrumuseţare, iar antreprenoarea spune că la nivel naţional există circa 8.000 de astfel de businessuri, ceea ce înseamnă că Top Line acoperă mai bine de jumătate. Pe lângă piaţa din România, Top Line activează şi pe piaţa din Bulgaria şi Republica Moldova, urmând ca în luna decembrie să se extindă şi în Ungaria.
„Ca planuri de viitor vrem ca în 2021 să fim un jucător regional. Am început chiar din perioada stării de urgenţă să investim mult în partea de logistică, acum suntem capabili să livrăm nu doar în România, ci şi în alte ţări produsele noastre într-un timp scurt“, spune antreprenoarea.
Compania Top Line Europa a avut afaceri de 40 mil. lei anul trecut, plus 14%. Antreprenorii au însă mai multe firme prin care îşi operează businessul.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE