ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cosmin Pascal, coproprietar, The Home: În cifre suntem aşa cum ne-am planificat, a scăzut HoReCa, dar a fost compensată de retail

20.10.2020, 16:45 Autor: Miruna Diaconu

♦ The Home, un magazin de mobilier şi decoraţiuni pentru casă, a fost înfiinţat în 2015, iar în prezent are circa 80.000 de produse în portofoliu ♦ În perioada următoare The Home va deschide un showroom în Cluj asemănător cu cel prezent în Bucureşti.

Cosmin Pascal, coproprietar al The Home, spune că efectele pandemiei nu s-au resimţit asupra businessului din comerţul cu produse de mobilier şi decoraţiuni, astfel că în prezent se află la nivelul planificat de la începutul anului.

Prezenţa mai mare în online a ajutat businessul care are şi un magazin virtual, dar şi un showroom fizic în Bucureşti.

„Pentru noi e un an diferit, dar nu pot să zic că e un an rău, noi fiind un jucător de online. Online-ul nu a avut de suferit cum a suferit offline-ul. În cifre suntem exact cum ne-am planificat, nu pot să zic că a scăzut (cifra de afaceri - n.red.) per total, nu a scăzut nimic din ce am bugetat. Au scăzut, în schimb, anumite segmente ale businessului nostru cum ar fi zona de HoReCa, s-au deschis mai puţine restaurante şi hoteluri, dar zona de retail a compensat scăderile“, spune Cosmin Pascal, coproprietar, The Home, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­­nute cu un an­tre­prenor: Cum facem ca eco­­­no­mia să func­ţio­neze în con­­ti­nuare?, un pro­iect ZF şi First Bank.

The Home este un business înfiinţat la înce­pu­tul anu­lui 2015, iar iniţial pre­­­zenţa ma­­­ga­zi­nului de mo­­­­bilier şi deco­ra­ţiuni pentru casă a fost doar în online, ulterior fiind deschis şi un magazin de prezentare în Bu­cureşti.

Ideea afacerii le-a venit pro­prietarilor în momentul în care au vrut să îşi renoveze un apartament şi nu au găsit piesele de mobilier dorite pe piaţa din România, fiind nevoiţi să comande produsele din străinătate. Businessul a început să aducă mărci din afară, astfel ajungând în prezent la 150 de branduri şi peste 80.000 de produse în portofoliu.

„Unii dintre furnizori au fost receptivi la început, dar alţii au fost sceptici pentru că firma nu avea un istoric la momentul respectiv. Cu unii furnizori cu care lucrăm acum a durat chiar şi câţiva ani să îi aducem în ţară.“

„Acum nu mai avem problema aceasta, lucrurile sunt puţin invers de cele mai multe ori, suntem contactaţi de diverşi furnizori ca să îi comercializăm pe piaţa din România“, explică Cosmin Pascal.

Antreprenorul spune că în prezent nu are niciun furnizor din România, deşi în trecut a existat o tentativă de colaborare cu un producător de pe piaţa locală, dar lucrurile nu au mers aşa cum s-au aşteptat. În schimb, nu exclude pe viitor o astfel de colaborare.

Iniţial furnizorii cu care colabora The Home erau din ţările scandinave, mai mult din Danemarca şi Olanda, dar şi câţiva de pe pieţele din Norvegia şi Suedia. Pe parcurs, lista furnizorilor s-a mărit astfel încât în prezent produsele vândute de The Home vin din toată Europa. Cosmin Pascal spune că exclude ca pe viitor să încheie colaborări cu furnizori din Asia.

„Am crescut mult şi destul de repede, am avut o creştere agresivă, pe viitor dorim să menţinem creşterea aceasta din punct de vedere al cifrelor. În ultima jumătate a anului 2020 am investit foarte mult în sisteme. Noi am început cu un business de la zero şi cu un buget limitat, sistemele nu au avut loc ca investiţie în primii ani. Până la finalul anului vom reuşi să implementăm tot ce ne dorim, vrem să creştem şi partea de customer service deoarece creşterea accelerat a venit şi cu o scădere a serviciilor pe care le oferim, lucru pe care nu ni-l dorim“, spune Cosmin Pascal.

Anul acesta investiţiile în sisteme au ajuns la 100.000 de euro, iar pe lângă investiţiile în echipamente, softuri de automatizare şi partea de IT, Cosmin Pascal spune că până cel târziu în primul trimestru al anului viitor are în plan deschiderea unui showroom în Cluj, asemănător cu cel din Bucureşti.

„Este un proiect întârziat şi de pandemie, era planificat pentru jumătatea acestui an, dar s-a amânat câteva luni, ne aflăm pe ultima sută de metri şi sperăm să îl deschidem în cel mai scurt timp“, spune coproprietarul The Home.

Antreprenorul adaugă faptul că 70% din clienţii The Home sunt persoane fizice care cumpără pentru propria lor casă, iar restul sunt business-uri. În ceea ce priveşte tipul de mobilier sau de design pe care românii îl aleg, acesta poate diferi de la oraş la oraş.

Businessul The Home, operat de firma Pas Concept, a ajuns anul trecut la 16,3 mil. lei, plus 144%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor