ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cătălin Chimir, managing director Senaria: În această perioadă, apartamentele şi casele mass-market nu se mai tranzacţionează, însă segmentul de lux merge foarte bine

11.07.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Senaria este o companie de management de proiecte în construcţii, care oferă servicii de project management, cost management şi construction management.

Cătălin Chimir, managing di­rec­tor al Senaria, companie care acti­vează în domeniul construcţiilor, spu­ne că, în această perioadă, segmentul din piaţa rezidenţială care merge cel mai bine este cel de lux, în timp ce pro­dusele destinate mass-market înre­gis­trează cele mai mari scăderi ale numă­rului de tranzacţii.

„Produsul de tip mass-market nu se mai tranzacţionează. Segmentul de lux merge bine, noi am finalizat case în zona Voluntari, case care s-au con­stru­it la 2.000-3.000 euro metrul pătrat şi s-au vândut foarte bine. Acum lucrăm la două proiecte amplasate în zona străzilor cu nume de capitale (în inima Bucureştiului – n.red.), care au preţuri de zeci de mii de euro/mp la vânzare şi totuşi nu duc lipsă de interes“, spune Cătălin Chimir, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un pro­iect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cei mai activi cumpărători în a­ceas­tă perioadă, adaugă el, sunt per­soa­nele care dispun de foarte mult ca­pital şi aleg să investească în imobiliare pentru a-şi proteja banii de inflaţie, dar şi companiile care au acces la o creditare mai ieftină. Antreprenorul afirmă că piaţa rezidenţială, în această perioadă, este în continuare afectată de evenimentele din ultimii ani, iar creş­terea dobânzilor vine să îi descura­jeze atât pe dezvoltatori, cât şi pe cei care doresc să îşi cumpere o casă.

„Dobânda de politică monetară es­te una foarte ridicată. Ea n-ar des­curaja atât de mult dezvoltatorii dacă aceştia ar avea cui să transfere acest cost, dar n-au cui pentru că nu mai e­xis­tă consumator final, oamenii nu mai pot accesa un credit ipotecar. Există stocuri foarte mari. Şi nu e doar cazul a ceea am lucrat noi, ci şi la toţi ceilalţi în piaţă, oferta e mai mare decât este cererea“, spune Cătălin Chimir.

Mai mult, piaţa imobiliară încă se confruntă cu preţuri mari ale mate­riilor prime, având în vedere că războ­iul de la graniţă a afectat considerabil aceste aspecte, ţinând cont că Rusia şi Ucraina sunt unii dintre cei mai mari producători de materiale de con­strucţii.

Senaria este o companie de ma­nagement de proiecte în construcţii, care oferă servicii de project ma­nage­ment, cost management şi construc­tion management, având mai multe proiecte din zona industrială şi rezi­denţială. Mai mult, firma se ocupă atât de proiecte din zona privată, cât şi din zona publică. Compania are o echipă de nouă ingineri, un avocat, un ma­naging director şi un director de operaţiuni.

„Noi ne ocupăm de proiect de la faza de idee până la recepţie şi, în func­ţie de complexitatea lui şi de momentul în care ne angrenează în acest proces investitorul, acesta poate dura 12, 24 sau 36 de luni“, explică el.

Compania se poate ocupă de 8-9 proiecte în acelaşi timp pentru că, spune Cătălin Chimir, Senaria are o formă de organizare matricială, ceea ce permite echipei să fie foarte flexibilă.

„Scalarea vine în tipul nostru de companie din numărul proiectelor. Avem un managing director, avem un director de operaţiuni şi apoi sunt managerii de proiect care, la rândul lor, au echipe concepute sub forma de cost and commercial manager, construction manager, document controller. În funcţie de proiecte, echipa se grupează sau regrupează“, mai spune el. Compania lucrează cu subcontractori.

Senaria a avut în plan dezvoltarea propriilor proiecte, însă creşterea semnificativă a inflaţiei a pus planurile în aşteptare pentru zona rezidenţială. Pe viitor, Cătălin Chimir spune că se va concentra pe zona industrială.

Compania Senaria Management & Engineering SRL a avut afaceri de 1,5 mil. lei anul trecut, în urcare uşoară faţă de 2021.

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor