ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Barbu Dan Gabriel, Hedone Cafe: Am înregistrat scăderi la export, dar ne-am concentrat atenţia pe consumatorul casnic, pentru a dezvolta espressoare pentru acasă

14.10.2020, 16:45 Autor: Miruna Diaconu

► Antreprenorii din spatele Hedone Cafe şi-au concentrat atenţia în această perioadă pe realizarea unui echipament semiprofesional destinat consumatorilor casnici

► Hedone are două divizii de business şi anume producţia şi comercializarea de cafea premium, proaspăt prăjită şi producţia echipamentelor profesionale, care sunt folosite de alte afaceri.

Barbu Dan Gabriel, cofondator al Hedone Cafe, spune că pandemia a afectat businessul pe care îl conduce atât pe partea de încasări din zona HoReCa, cât şi în ceea ce priveşte vânzările către export. Totuşi, piaţa începe încet-încet să îşi revină. În cele trei luni marcate de starea de urgenţă, fondatorii Hedone şi-au concentrat atenţia pe consumatorul casnic, astfel încât să producă un echipament destinat pasionaţilor de cafea care vor să bea această licoare acasă.

„Din cauza pandemiei am înregistrat scăderi pe partea de exporturi şi nici celelalte canale nu au mers foarte bine. În cele trei luni de pauză (de lockdown - n.red.), ne-am îndreptat atenţia foarte mult către consumatorul casnic şi o să venim cu o surpriză pentru acesta, în sensul în care dezvoltăm un echipament semiprofesional pentru acasă. Sunt consumatori care îşi doresc să bea o cafea bună acasă. Dorim să facem un produs semiprofesional care să aibă un cost adaptat“, spune Barbu Dan Gabriel, cofondator al Hedone Cafe, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să func­ţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Businessul a înregistrat scăderi pe pieţele străine, astfel că în continuare exportul către ţări precum Coreea de Sud şi Emiratele Arabe este afectat. Totodată, suspendarea activităţii partenerilor din HoReCa a lovit vânzările afacerii din Craiova.

Hedone are două divizii de business şi anume producţia şi comercializarea de cafea premium, proaspăt prăjită şi producţia echipamentelor profesionale, care sunt folosite de alte afaceri.

Capacitatea de producţie în ceea ce priveşte fabricarea echipamentelor profesionale este de 300, până la 1.000 de espressoare într-un an, ea variind în funcţie de cererea şi colaborările pe care Hedone le are.

„Noi în continuare facem un mix între cele două, producţia de cafeaua şi producţia de echipamente, însă în cazul acesteia din urmă vindem peste 90% din total în afara ţării. Ce producem pentru România este pentru a fi plasat în sistem comodat, adică livrăm espressorul acolo unde vindem şi cafea. Între timp însă am descoperit că sunt destul de mulţi pasionaţi care vor să achiziţioneze astfel de echipamente pentru acasă“, spune Dan Barbu.

Acum, echipamentele profesionale pentru cafea pot fi achiziţionate în România doar de către businessurile din domeniu, astfel că un consumator casnic nu poate cumpăra unul pentru uzul propriu.

„Iniţial am produs echipamente doar pentru România, dar piaţa locală nu permite vânzarea acestora, ci plasarea lor în comodat, doar pentru a putea vinde cafeaua. Astfel, am participat la târguri internaţionale şi am reperat anumiţi cumpărători din Asia. Acum vindem în multe ţări din Asia, Europa şi chiar în SUA“, explică Dan Barbu.

Povestea Hedone Cafe a început în urmă cu opt ani, când Dan Barbu deţinea o cafenea într-un centru comercial, iar doi tineri antreprenori care aveau o prăjitorie au vrut să îi vândă cafea proaspătă. După câteva luni, antreprenorul a luat decizia de a face un business împreună cu cei ceilalţi oameni de afaceri, un business care să se ocupe cu comercializarea cafelei proaspăt prăjite. Ulterior a apărut şi producţia de echipamente profesionale pentru cafea.

În prezent, Hedone Cafe furnizează cafea către 1.000 de clienţi şi deţine un portofoliu de 25 de sortimente de cafea.  Echipamentele profesionale de cafea sunt proiectate de către Hedone, care deţine şi un departament de cercetare şi dezvoltare în cadrul companiei.

„Noi ne proiectăm singuri echipamentele pentru că în această piaţă concurenţa este reprezentată de companii care au o vechime de 50-100 de ani în domeniu. Noi ţinem foarte mult la design, fiind foarte important pentru businessul de echipamente. Dacă în HoReCa un client se uită în egală măsură la design şi la funcţionalitate, pe consumatorul casnic care îşi permite un set-up între 4.000 şi 6.000 de euro, trebuie să îl încânţi cu ceva“, spune Dan Barbu.

Compania Hedone Cafe a avut anul trecut afaceri de 5,7 mil. lei, plus 15%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor