♦ Anul trecut Moogu, producător de bijuterii, a avut o cifră de afaceri de circa 130.000 de euro, iar principala piaţa către care se adresează este cea din România ♦ Unul dintre planurile Moogu pentru acest an ar fi fost acela de a vinde bijuteriile şi în magazinele multibrand, dar din cauza pandemiei planul a fost amânat pentru 2021.
Andreea MogoŞanu, fondator al brandului de bijuterii Moogu, spune că anul acesta a reprezentat una dintre cele mai complicate perioade de la înfiinţarea businessului, fiind nevoită să se reinventeze astfel încât afacerea cu bijuterii să poată supravieţui.
Antreprenoarea spune că soluţia care a ajutat-o în această perioadă a fost mutarea activităţii şi a promovării în online.
„În perioada pandemiei, nunţile şi logodnele s-au anulat şi atunci am fost nevoiţi să găsim o altă strategie cu care să ne păstrăm clienţii şi să ducem mai departe businessul, să supravieţuim în perioada acesta foarte ciudată. Ne-am mutat activitatea în online, am realizat campanii pe online, am dezvoltat colecţii capsulă şi lucrurile stau bine, am reuşit să ne descurcăm şi fără linia de bijuterii pentru nunţi“, spune Andreea Mogoşanu, fondator al Moogu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.
Bijuteriile pentru evenimentele de tip nunţi sau logodne au început să fie produse în atelierul Moogu în momentul în care business-ul a întâmpinat primul impas şi anume când antreprenoarea a fost nevoită să renunţe parţial la producţia de bijuterie contemporană pentru a putea dezvolta afacerea în cifre.
„Mi-am dat seama că dacă vreau să cresc businessul şi să supravieţuiesc trebuie să merg şi pe o altă direcţie, adică pe bijuteria fină. În acel moment a trebui să renunţ puţin la piesele care îmi aduceau cea mai mare satisfacţie să le creez şi am lansat linia de inele şi verighete. La noi încă mai e loc de educarea publicului pentru bijuteria de autor“, explică Andreea Mogoşanu despre momentul în care a fost nevoită să se reinventeze în urmă cu patru ani.
Povestea Moogu a început în urmă cu şapte ani când antreprenoarea, fiind foarte pasionată de bijuterii a început să îşi confecţioneze propriile piese, pe care ulterior le-a vândut. Piaţa de bijuterii din România s-a schimbat în ultimii ani, astfel că oamenii au început să înţeleagă ce este o bijuterie contemporană şi cum se poartă aceasta.
Fondatoarea Moogu spune că a observat o tendinţă a consumatorilor care doresc să achiziţioneze şi bijuterii diferite de cele care se găsesc în magazine.
Andreea Mogoşanu creează bijuterii din aur, argint şi pietre preţioase, în schimb la început piesele create de către ea erau din diferite materiale precum beton, lemn şi tablă. „Ulterior am simţit nevoia să fac un pas în dezvoltarea business-ului şi m-am îndreptat către bijuteria fină, dar cu o amprentă de bijuterie contemporană“.
Brandul Moogu este 100% românesc, după cum spune Andreea Mogoşanu, fiindcă bijuteriile sunt produse integral în atelierul Moogu, de la concept până la modelare şi finisare. Principala piaţa către care sunt vândute bijuteriile este cea din România, deşi în trecut multe produse erau livrate şi în Anglia.
„Înainte, produsele le vindeam nu doar pe piaţa locală, au fost câţiva ani când făceam bijuterie contemporană şi o vindeam pe piaţa din Anglia, dar atelierul nostru nu producea suficient de mult cât îşi doreau cei din Anglia şi am stat şi m-am gândit dacă vreau producţie sau creaţie. Am ales creaţia şi m-am poziţionat pe piaţa locală cu linia de verighete şi inele de logodnă şi de atunci vând mai mult local în showroom-ul nostru şi în online“, spune Andreea Mogoşanu.
Anul trecut, businessul cu bijuterii a avut o cifră de afaceri de 130 mii euro, iar o pondere foarte mare din totalul vânzărilor o aveau comenzile speciale de bijuterii, fiind mult mai valorificate din punct de vedere financiar decât restul bijuteriilor pentru stoc.
Unul dintre planurile brandului de bijuterii pentru anul acesta ar fi fost vânzarea produselor şi către magazinele multibrand de specialitate, doar că pandemia a amânat acest plan pentru anul viitor.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE