ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Andreea Mogoşanu, fondator Moogu: Anul acesta am fost nevoiţi să găsim o altă strategie pentru a ne păstra clienţii şi să ducem businessul mai departe

22.10.2020, 06:00 Autor: Miruna Diaconu

♦ Anul trecut Moogu, producător de bijuterii, a avut o cifră de afaceri de circa 130.000 de euro, iar principala piaţa către care se adresează este cea din România ♦ Unul dintre planurile Moogu pentru acest an ar fi fost acela de a vinde bijuteriile şi în magazinele multibrand, dar din cauza pandemiei planul a fost amânat pentru 2021.

Andreea MogoŞanu, fondator al brandului de bijuterii Moogu, spune că anul acesta a repre­­zentat una dintre cele mai com­­plicate perioade de la înfiin­ţarea businessului, fiind nevoită să se reinventeze astfel încât afacerea cu bijuterii să poată supravieţui.

Antreprenoarea spune că soluţia care a ajutat-o în această perioa­dă a fost mutarea activităţii şi a promovării în online.

„În perioada pandemiei, nunţile şi logodnele s-au anulat şi atunci am fost nevoiţi să găsim o altă strategie cu care să ne păs­trăm clienţii şi să ducem mai de­parte businessul, să supra­vie­ţuim în perioada acesta foar­te ciudată. Ne-am mutat acti­vitatea în online, am realizat campanii pe online, am dezvoltat co­lecţii capsulă şi lucrurile stau bine, am reuşit să ne descurcăm şi fără linia de bijuterii pentru nunţi“, spune Andreea Mogoşanu, fondator al Moogu, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­­nute cu un antreprenor: Cum fa­cem ca economia să funcţio­ne­ze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Bijuteriile pentru evenimen­tele de tip nunţi sau logodne au înce­­put să fie produse în atelierul Moogu în momentul în care business-ul a întâmpinat primul impas şi anume când antre­pre­noa­­rea a fost nevoită să renunţe par­ţial la producţia de bijuterie con­temporană pentru a putea dezvolta afacerea în cifre.

„Mi-am dat seama că dacă vreau să cresc businessul şi să supravieţuiesc trebuie să merg şi pe o altă direcţie, adică pe biju­te­ria fină. În acel moment a trebui să renunţ puţin la piesele care îmi adu­­ceau cea mai mare sa­­tisfacţie să le creez şi am lansat li­nia de inele şi verighete. La noi încă mai e loc de educarea publi­cu­lui pen­tru bijuteria de autor“, explică Andreea Mo­go­şanu despre mo­men­tul în care a fost nevoită să se re­­inventeze în urmă cu patru ani.

Povestea Moogu a început în urmă cu şapte ani când antreprenoarea, fiind foarte pasionată de bijuterii a început să îşi confecţioneze propriile piese, pe care ulterior le-a vândut. Piaţa de bijuterii din România s-a schimbat în ultimii ani, astfel că oamenii au început să înţeleagă ce este o bijuterie contemporană şi cum se poartă aceasta.

Fondatoarea Moogu spune că a observat o tendinţă a consumatorilor care doresc să achiziţioneze şi bijuterii diferite de cele care se găsesc în magazine.

Andreea Mogoşanu creează bijuterii din aur, argint şi pietre preţioase, în schimb la început piesele create de către ea erau din diferite materiale precum beton, lemn şi tablă. „Ulterior am simţit nevoia să fac un pas în dezvoltarea business-ului şi m-am îndreptat către bijuteria fină, dar cu o amprentă de bijuterie contemporană“.

Brandul Moogu este 100% românesc, după cum spune Andreea Mogoşanu, fiindcă bijuteriile sunt produse integral în atelierul Moogu, de la concept până la modelare şi finisare. Principala piaţa către care sunt vândute bijuteriile este cea din România, deşi în trecut multe produse erau livrate şi în Anglia.

„Înainte, produsele le vindeam nu doar pe piaţa locală, au fost câţiva ani când făceam bijuterie contemporană şi o vindeam pe piaţa din Anglia, dar atelierul nostru nu producea suficient de mult cât îşi doreau cei din Anglia şi am stat şi m-am gândit dacă vreau producţie sau creaţie. Am ales creaţia şi m-am poziţionat pe piaţa locală cu linia de verighete şi inele de logodnă şi de atunci vând mai mult local în showroom-ul nostru şi în online“, spune Andreea Mogoşanu.

Anul trecut, businessul cu bijuterii a avut o cifră de afaceri de 130 mii euro, iar o pondere foarte mare din totalul vânzărilor o aveau comenzile speciale de bijuterii, fiind mult mai valorificate din punct de vedere financiar decât restul bijuteriilor pentru stoc.

Unul dintre planurile brandului de bijuterii pentru anul acesta ar fi fost vânzarea produselor şi către magazinele multibrand de specialitate, doar că pandemia a amânat acest plan pentru anul viitor.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor