ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Goicea, Cocktail Holidays: Grecia dezvoltă şi ea conceptul de all-inclusive dorit de familiile cu copii. A fost cerere din partea românilor

29.07.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Pandemia a afectat semnificativ businessul agenţiei de turism, care anul trecut a înregistrat venituri de peste 640.000 lei după o scădere de 88% faţă de 2019.

Ana Goicea, director de vânzări şi fiica fondatorului agenţiei de turism Cocktail Holidays, spune că în această perioadă dorinţa oamenilor de a călători este mult mai mare faţă de perioada de dinainte de pandemie, iar în topul preferinţelor turiştilor români se află Grecia.

„Anul acesta nu va arăta ca 2020. Speranţa a fost foarte mare, am crezut că în 2021 vom putea călători etic, iar dacă am respectat nişte reguli destul de simple - reguli impuse de fiecare ţară - am putut să o facem“, spune Ana Goicea, director de vânzări la Cocktail Holidays, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anul acesta, Egiptul a fost una dintre destinaţiile vedetă, deşi înainte de pandemie nu exista atâta cerere pentru ţara din nordul Africii. Încă de la sfârşitul lui 2020 românii au început să meargă în două staţiuni populare din Egipt şi anume Hurghada şi Sharm el Sheikh, acolo unde turiştii preferă resorturile de tip all-inclusive. Acest tip de concept, all-inclusive, a devenit din ce în ce mai popular şi mai căutat şi în rândul turiştilor români. Majoritatea celor care aleg acest concept sunt familiile cu copii.

O altă destinaţie preferată de turiştii români care caută all-inclusive este Turcia, ţara care a şi dat naştere acestui tip de concept.

„Grecia se dezvoltă şi ea pe partea de all-inclusive, cam în toate insulele pe care noi le operăm există astfel de hoteluri. Într-adevăr acest concept este foarte popular în Turcia, o destinaţie dorită de români pentru all-inclusive. Grecia, fiind destul de aproape de Turcia, a preluat şi ea acest concept mult dorit de familii cu copii. A fost o cerere destul de mare, probabil că nu doar din piaţa din România, grecii au şi alte pieţe care solicitau acest concept“, spune ea.

Pentru toamna acestui an, o destinaţie care va fi operată cu siguranţă este Egiptul, existând în continuare cerere pentru vacanţe în această ţară, având în vedere că săptămânal există curse charter către cele două staţiuni. Pentru Grecia şi Turcia există o sezonalitate, astfel că vacanţele se pot realiza până în octombrie.

ÑVisăm la destinaţii pe care le vom şi materializa în toamnă. Cred însă că e un pic cam devreme să spunem care sunt ele pentru că situaţia evoluează, trebuie să fim în permanenţă atenţi ce ţări se deschid şi care se închidî, explică Ana Goicea.

Pandemia a afectat semnificativ businessul agenţiilor de turism, care anul trecut nu au mai putut opera multe dintre destinaţiile pe care le aveau în portofoliu, iar pentru cele care au fost deschise precum Grecia, Turcia şi Bulgaria, cererea a fost mică din cauza fricii oamenilor de a călători.

Anul trecut, agenţia de turism Cocktail Holidays a înregistrat venituri de peste 630.000 lei, după o scădere de 88% faţă de 2019, iar pierderile s-au ridicat anul trecut la peste 3 mil. lei,

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu aproape trei decenii. Agenţia şi-a început activitatea oferindu-le turiştilor vacanţe cu zboruri charter în Grecia ñ Creta, ajungând să opereze peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor