ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alina Iancu, fondator, Revino Cheese & Wine: Cramele au realizat potenţialul turismului viticol, este un moment bun pentru a valorifica mai mult partea turistică

30.07.2020, 19:00 Autor: Miruna Diaconu

Alina Iancu, fondator, Revino Cheese & Wine: Cramele au realizat potenţialul turismului viticol, este un moment bun pentru a valorifica mai mult partea turistică

♦ Platforma Revino a lansat recent o hartă interactivă a producătorilor de brânzeturi, în completarea informaţiilor furnizate despre producţia locală de vin ♦ „Am identificat 200 de crame care produc vin îmbuteliat şi 70 de producători de brânzeturi.“

Alina Iancu, fondator al plat­formei Revino Cheese & Wine, spune că perioada aceasta este un moment potrivit pentru valorificarea turismului viticol, astfel cramele au un potenţial mare în această zonă de business. Tot în contextul pandemiei, producătorii de vin care nu şi-au mutat vânzările în online au apelat la soluţia turismului viticol pentru a convinge oamenii să le cumpere produsele direct la cramă.

„Cramele au realizat potenţialul turismului viticol şi acesta este totodată o sursă de vânzare directă. Este un moment bine venit ca jucătorii din domeniu să valorifice mai mult partea turistică. Acum, vizitele la cramă sunt mult mai restrânse şi oamenii nu mai au acces în toate zonele ce puteau fi vizitate înainte, adică în zonele de producţie“, spune Alina Iancu, fondatoare a Revino Cheese & Wine, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţio­neze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Ea adaugă că România are circa 200 de crame care produc vin îmbuteliat, iar dintre acestea jumătate primesc vizitatori. Totodată, 25 de crame au locuri de cazare proprii. În cazul celorlalţi producători de vin există locuri de cazare la câţiva kilometri depărtare.

„În această perioadă se vede o creştere a acestui tip de turism. Teoretic, 10-12 crame le poţi vizita şi în 3-4 zile în podgoria Dealu Mare aflată la puţin peste o oră de Bucureşti.“

Platforma Revino a lansat recent o hartă interactivă a producătorilor de brânzeturi, în completarea informaţiilor furnizate despre producţia locală de vin. Numărul producătorilor locali de brânzeturi a crescut în ultimii doi ani, majoritatea fiind amplasaţi în Transilvania, regiune urmată de Bucovina. Tot mai mulţi dintre aceştia sunt atenţi la crearea unui brand propriu.

„Am descoperit brânzeturile mai bine în această perioadă, le-am încercat şi pe cele româneşti şi pe cele internaţionale. Au apărut în ultimii doi ani tot mai mulţi jucători români care au trecut la producţia artisanală. Totodată, ei au mers de la producţia de bunuri clasice, brânză telemea, brânză de burduf, la cele maturate, brânzeturi cu mucegai, brânzeturi ţinute în vin. Am identificat 200 de crame care produc vin îmbuteliat şi 70 de producători de brânzeturi în România“, precizează fondatoarea Revino.

Brânza artizanală este produsă în loturi mici, manual, folosind cât mai puţină mecanizare. Unii producători s-au specializat pe doar câteva sortimente, pe când alţii au pariat pe un număr mai mare de reţete şi produse. Distribuţia se face de cele mai multe ori direct din magazinul fabricii, dar micii producători intră tot mai mult şi în retailul tradiţional sau în magazine online.

Totodată, producătorii locali de brânzeturi artizanale nu se găsesc în marile lanţuri de hipermarketuri, ci preferă să îşi vândă bunurile în mici magazine şi în băcănii.

În luna mai, Revino ar fi trebuit să organizeze târgul de vinuri Revino Bucharest Wine Show, dar din cauza restricţiilor impuse de către autorităţi, evenimentul a fost amânat pentru toamna acestui an, atunci când se va desfăşura în condiţii speciale, în funcţie de prevederile legale de atunci.
 
Revino va organiza în toamna acestui an, între 21-22 noiembrie, o ediţie specială a târgului de vinuri, Revino Cheese & Wine Show.

„Nu am simţit nevoia să fac un eveniment online pentru că am vrut să păstrez legatura cu comunitatea, dar am venit cu ceva nou, pe platforma noastră vindem pachete cu vinuri şi brânzeturi, pachete doar de brânzeturi sau alte tipuri de pachete“, spune Alina Iancu.

Alina Iancu a fondat în 2011 proiectul CrameRomania.ro, care este o bază de date bilingvă online a cramelor din România. Proiectul non profit, creat şi dezvoltat de pasionaţi ai vinului, are că obiectiv dezvoltarea turismului viticol, promovarea soiurilor locale de struguri şi creşterea nivelului de curiozitate al celor care călătoresc pentru vinurile şi cramele din România.

Trei ani mai târziu, Alina Iancu vine cu un proiect numit Revino.ro, care este un agregator de tipul Trip Advisor care le oferă vizitatorilor informaţii de care au nevoie pentru a organiza vizite la crame. A venit apoi târgul de vinuri şi celelalte proiecte.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor