ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alin Copîndeanu, cofondator Tudor Personal Tailor: Într-o lună, în medie, ne trec pragul cam 150 de clienţi, suntem un business cu sezonalitate

04.08.2020, 17:25 Autor: Miruna Diaconu

♦ Pentru anul acesta este aşteptată o scădere de aproape 30% a afacerilor pe fondul pandemiei ♦ Tudor Personal Tailor deţine trei showroom-uri în România şi unul în Polonia, iar anul acesta era prevăzută deschiderea unui al cincilea în Iaşi.

Alin Copîndeanu, cofondator al Tudor Personal Tailor, o afacere specializată în realizarea de costume made to measure pentru bărbaţi, spune că, în medie, lunar, compania are circa 150 de clienţi. Acest număr depinde foarte mult de perioada din an dat fiind că Tudor Personal Tailor este un business bazat de sezonalitate.

„Clienţii noştri sunt foarte variaţi, avem tineri antreprenori la 20 de ani, dar şi manageri care au poziţii de top în companii. Aş defini consumatorul ca pe un utilizator frecvent al acestui tip de costum, e o persoană care poartă de câteva ori pe săptămână astfel de piese“, spune Alin Copîndeanu, cofondator Tudor Personal Tailor, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El adaugă că pe lângă acest tip de client mai există şi cei care caută ţinute de ceremonie, iar aici există o varietate foarte mare în ceea ce priveşte profilul cumpărătorului.

„În zona clientului de business vorbim de antreprenori, top manageri, avocaţi, consultanţi care folosesc acest gen de vestimentaţie. Într-o lună trec prin showroom-urile noastre circa 150 de clienţi în medie. Suntem un business cu o sezonalitate puternică, adică în perioada decembrie- februarie vânzările sunt scăzute, iar în sezonul primăvară-vară încasările sunt mai ridicate.“

Efectele crizei generate de pandemia COVID-19 s-au resimţit şi în businessul cu haine create la comandă, vânzările Tudor Personal Tailor fiind destul de puternic afectate, după cum spune antreprenorul. Totuşi, în ultimele trei luni există un soi de revenire, dar nu în forma literei V aşa cum mulţi au sperat, ci mai degrabă o revenire treptată.

 În aceste luni, businessul a început să înregistreze treptat din ce în ce mai multe încasări, dar totuşi afacerile se află la jumătate faţă de anul trecut.

„Oricât de optimist aş vrea să fiu, la finalul lui 2020 o să avem o scădere undeva la 20-30% faţă de anul trecut. Totuşi, toate predicţiile sunt inutile pentru că e ca un joc de noroc. Mergem pe nişte scenarii, iar cel mai realist ar fi o scădere de 25% a cifrei de afaceri, dar nu suntem singuri în această problemă, e o chestiune de piaţă. Dacă eram doar noi care estimam scădere, ar fi însemnat că faceam ceva greşit“, spune Alin Copîndeanu.

Pentru Tudor Personal Tailor, anul 2019 a fost cel mai bun an. Compania Tudor Tailor a înregistrat anul trecut afaceri de 7,5 milioane lei (1,5 milioane euro), în creştere cu cu 25% faţă de anul anterior. Odată cu creşterea cifrei de afaceri, Tudor Tailor şi-a majorat uşor profitul net anul trecut comparativ cu 2018, de la 819 mii lei la 823 mii lei în 2019. Numărul angajaţilor s-a păstrat în mare parte constant, fiind format dintr-o echipă de 17 persoane, conform datelor Ministerului de Finanţe.

„Ne aşteptam să vină o criză financiară în 2020 şi aveam pregătite scenarii. Astfel, ne-a fost mai uşor să reacţionăm când au apărut problemele, am ştiut exact ce butoane să apăsam astfel încat picajul să fie mai ok. Surpriza a fost cauza acestei crize“, precizează Alin Copîndeanu.

Cofondatorul Tudor Tailor spune că dacă această criză nu ar fi venit, planurile de dezvoltare vizau deschiderea unui nou showroom în Iaşi.

„Aveam un scenariu foarte frumos de dezvotlare, dar e pus în aşteptare momentan. Ne doream o dezvoltare în Iaşi şi încă este o destinaţie pe care o vizăm. Vrem să continuăm expansiunea pe sistem de franciză la nivel internaţional în Spania, Belgia sau Bulgaria. Sunt oameni care au interacţionat fie cu noi, fie cu brandul şi doresc să ducă în aceste ţări brandul nostru“, spune Alin Copîndeanu.

În prezent, Tudor Tailor deţine trei showroom-uri în România şi unul în Polonia, iar dezvoltarea către mediul online nu ar fi o opţiune pentru acest tip de business, fiind astfel foarte dificilă desfăşurarea activităţii.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor