ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Alexandru Dadoo, fondator Maison Dadoo: În pandemie am creat businessuri care să rămână de sine stătătoare. Ca vânzări am scăzut, dar am crescut numărul angajaţilor

15.06.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Povestea Maison Dadoo a început în 2008, la Sibiu, ca un business de aranjamente florale. Astăzi, compania îşi are atelierul de creaţie florală la Bucureşti, la fel şi o florărie şi un centru de organizare de evenimente.

Alexandru Dadoo, fondator al atelierului de creaţie florală Maison Dadoo, spune că anul 2020 a fost unul dificil, însă în acelaşi timp a fost şi anul redescoperirii pentru el ca antreprenor, astfel că a reuşit să îşi mărească echipa, chiar dacă cifrele privitoare la business au scăzut.

„În pandemie am avut timp să accesez câteva şedinţe de coaching şi am fost deschis să le fac mai multe traininguri colegilor mei. Ne-am mărit echipa, am creat businessuri care să rămână de sine stătătoare, aşa că acum nu ne întoarcem să facem toţi evenimente, avem divizii diferite cu management diferit. Ca cifre am scăzut, dar am crescut numărul angajaţilor, în prezent suntem 37 de oameni“, spune Alexandru Dadoo, fondator şi creative director al Maison Dadoo, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Compania Milenium Eveniment Darte, care operează businessul, a avut în 2020 afaceri de 3,7 mil. lei, cu 18% mai mici decât în anul anterior pandemiei. În 2020 Alexandru Dadoo a înfiinţat şi atelierul Magic Works cu afaceri de 400.000 de lei în primul an al pandemiei.

Businessul Maison Dadoo este împărţit în trei divizii şi anume florărie, atelier de creaţie florală şi partea de evenimente. Povestea a început în 2008, la Sibiu, ca un business de aranjamente florale. Astăzi, compania îşi are sediul central în Bucureşti.

 

„La noi în ţară sunt convins că mulţi nu au idee despre ce înseamnă să fii antreprenor în domeniul frumosului, e ceva nou.“

„În ultimii ani a apărut această poveste în care din pasiune ai un job, care ulterior devine business“, este de părere antreprenorul.

Anul 2020 a fost dificil pentru businessul pe care îl conduce Alexandru Dadoo, însă în acelaşi timp antreprenorul a avut anul trecut timp să îşi reorganizeze lucrurile în afacere. Totuşi, pentru anul acesta, Alexandru Dadoo aşteaptă o creştere a businessului pe partea de evenimente şi de atelier de creaţie florală.

Primul lucru pe care l-a făcut antreprenorul în momentul izbucnirii pandemiei a fost să îi asigure pe colegii săi că cel puţin şase luni sau un an vor avea un loc de muncă, adaugă el.

„Un antreprenor, în momentul în care îşi deschide un business, trebuie să şi-l securizeze. Atunci când aduci un coleg nou în echipă trebuie să fii sigur că o perioadă de minimum şase luni sau chiar un an să îi asiguri acelui om locul de muncă indiferent de ce se va întâmpla“, explică Alexandru Dadoo.

El este de părere că piaţa din România este potrivită pentru businessurile cu flori, având în vedere că românii sunt obişnuiţi încă de mici să ofere flori la diferite ocazie, fie că vorbim de zile de naştere, evenimente din viaţă sau diferite sărbători precum 1 martie sau 8 martie.

De asemenea, Alexandru Dadoo spune că anul trecut oamenii care voiau să participe la evenimente s-au împărţit în două categorii şi anume cei care abia aşteptau să îşi revadă prietenii şi oamenii dragi şi cei care au preferat ca la astfel de petreceri să păstreze distanţa.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor