ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Adina Foldager, fondator, Adinish: Vom deschide anul acesta câte un showroom în Timişoara şi Iaşi. Vrem să mergem cu un magazin şi în Ungaria

14.02.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Adinish este un business care a pornit la drum în 2018, iniţial în online, însă doi ani mai târziu a fost deschis primul showroom sub acest brand în Bucureşti. Ulterior, businessul s-a extins şi în Cluj cu un magazin.

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri locale axate pe comercializarea produselor pentru copii, are plan pentru anul acesta extinderea cu câte un magazin în Timişoara şi Iaşi. Expansiunea în cele două oraşe ar fi trebuit să aibă loc încă din 2021, însă dezvoltarea a fost amânată pentru anul acesta.

„Ne dorim să deschidem un ma­ga­zin în Timişoara şi unul în Iaşi. În Timişoara am găsit un spaţiu potrivit, sunt doar nişte lucruri birocratice de re­zol­vat, aşa că sperăm să nu avem nicio sur­priză şi să decurgă totul aşa cum ne-am planificat. La mijocul lunii martie ar trebui să deschidem oficial. În Iaşi cău­tăm spaţiu, dar nu e uşor. Nu ne uităm la spaţii comerciale clasice ci, ca şi în Bucureşti, am prefera o vilă“, spune Adina Foldager, fondator Adinish, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor. Cum facem ca eco­nomia să funcţioneze în con­tinuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Investiţia într-un singur showroom ajunge la circa 60.000 de euro, bani ce merg doar către amenajare, nu şi către stocuri.

Businessul Adinish a pornit la drum în 2018, iniţial pe zona de online, însă doi ani mai târziu a apărut şi primul magazin fizic sub acest brand. El a fost deschis în Bucureşti. Adinish comercializează diferite produse pentru copii sub branduri internaţionale.

„Circa 90% dintre brandurile pe care le reprezentăm sunt prezente în exclusivitate la noi în portofoliu pe piaţa locală. Mai mult, noi suntem reprezentanţi ai acestor branduri şi în ţările din jur“, precizează Adina Foldager.

În România, piaţa produselor pentru copii a început să se dezvolte în ultimii ani, însă în continuare există puţini jucători specializaţi, mai ales pe segmentul premium, unde activează Adinish. Cu toate acestea, antreprenoarea spune că familiile tinere au început să îşi concentreze atenţia tot mai mult pe partea de sustenabilitate, punând accentul pe produse de calitate pentru copiii lor.

Începutul a fost mai dificil pentru Adinish, având în vedere că businessul a pornit în zona de online, într-o perioadă în care românii erau mai reticenţi la a achiziţiona produse de acest gen de pe internet.

„Oamenii nu erau foarte antrenaţi în ale onlineului şi erau sceptici. Eu veneam pe piaţă cu produse costisitoare, aşa că, până să deschidem magazinele fizice, am mers prin ţară cu pop-up store-uri.“

În 2021, Adinish a deschis primul showroom în Cluj, iar antreprenoarea spune că atât în Bucureşti, cât şi în Cluj, oamenii cumpără la fel de mult şi cam aceleaşi articole.

În prezent, Adinish are circa 60 de branduri în portofoliu, iar numărul total de produse listate în magazine şi pe site se ridică la 8.000. Cărucioarele, produsele post-partum şi jucăriile din lemn sunt articolele care contribuie cel mai mult la business.

Produsele comercializate de Adinish se adresează părinţilor cu copii de până în cinci ani, însă Adina Foldager spune că nu exclude să îşi extindă gama de bunuri pentru a acoperi şi alte segmente, mai ales într-o piaţă care se află în continuă mişcare.

Cu toate că businessul îşi extinde prezenţa cu magazine fizice, onlineul reprezintă cel mai mult în totalul afacerilor din România. Compania Adinish Trading a obţinut în 2021, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de circa 7 mil. lei (1,4 mil. euro),  plus 49%. În 2022, Adina Foldager a spus că businessul a urcat la 1,8 mil. euro, tintind pentru 2023 un total de 2,5 mil. euro.

Antreprenoarea vrea să deschidă un magazin şi în Ungaria, proiect plănuit pentru toamna acestui an.

„Ne concentrăm foarte mult pe online în Ungaria. Vrem să vedem care este feedback-ul din online, iar dacă totul va fi bine, intenţionăm să deschidem şi un showroom în Budapesta.“

Ea mai adaugă faptul că acest an este unul dificil având în vedere evenimentele din ultima perioadă, cum ar fi pandemia, războiul şi multiplele crize care s-au suprapus.

„Dacă în perioada pandemiei, rege era cel care avea stocuri, acum rege este cel care are lichidităţi. Aceasta este cea mai mare problemă, oamenii nu mai sunt la fel de dispuşi să cheltuiască.“

 

 

 

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor