ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Sergiu Cadar, CEO Somproduct: Vrem să deschidem cel puţin două magazine în acest an, direcţia noastră de dezvoltare este omnichannel. Ne uităm la principalele oraşe ale ţării

04.05.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Somproduct a trecut printr-un proces de restructurare în vara anului trecut, reducând numărul de produse din portofoliu de la 100.000 la 25.000.

Somproduct, retailer local de mobilă şi decoraţiuni pentru casă, are în plan deschiderea a două magazine în acest an, ajungând astfel la o reţea de cinci showroomuri. Retailerul se uită către principalele oraşe ale ţării, de unde vin şi cei mai mulţi clienţi ai Somproduct.

„Omnichannelul este o direcţie importantă pentru businessul nostru şi este în focus să deschidem cel puţin două magazine anul acesta. Cu siguranţă, vom reuşi în următoarele luni să le inaugurăm şi să aducem consumatorii să testeze produsele pe care ei le văd în online. Mergem în funcţie de interesul clienţilor noştri, dar oraşele importante rămân Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Braşov“, spune Sergiu Cadar, CEO Somproduct, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Somproduct are trei magazine fizice deschise în Bucureşti, Timişoara şi Cluj, la care se adaugă şi magazinul online ce reprezintă circa 80% din businessul total al companiei. Cu toate că online-ul aduce cele mai mari încasări pentru business, Sergiu Cadar este de părere că trendul în piaţa locală este de dezvoltare omni­channel.

„Este un lucru foarte bun pentru businessul nostru să mergem în paralel şi în online şi în offline, dar nu aş putea spune că se potriveşte tuturor celor care fac e-commerce azi. Consumatorul român este diferit faţă de ce se întâmplă în Europa de Vest sau în SUA, unde se închid magazine fizice. Noi am decis să deshidem pentru că aşa vedem trendul, consumatorul nostru îşi doreşte să testeze produsele, să le vadă, să îşi personalizeze bunurile“, explică el.

Retailerul de mobilă are în plan ca în următorii zece ani să ajungă la peste 20 de magazine fizice.

Compania a fost înfiinţată în anul 2008, înainte de criza financiară, însă primul magazin offline a fost inaugurat în 2010, în Bucureşti, având doar 45 de metri pătraţi. Astăzi, magazinele Somproduct au o suprafaţă de ordinul miilor de metri pătraţi.

Înainte de businessul din retail, fondatorii Somproduct aveau deschisă încă din 1995 o fabrică de saltele la Baia Mare. Firma este controlată de Sergiu şi de Cristina Cadar.

Somproduct şi-a început activitatea în online, în 2008, cu doar trei produse, iar astăzi are un portofoliu de 25.000 de articole unice. Grupul a trecut printr-un proces de restructurare atât în zona departamentelor, cât şi în ceea ce priveşte numărul de produse. Retailerul avea anul trecut 100.000 de articole, însă numărul acestora a fost redus la un sfert, fiind eliminate acele bunuri care nu aveau o cerere mare sau aveau o rată de retur ridicată.

„Am decis să eliminăm toate aceste produse şi să menţinem catalogul doar pentru articolele care ne-au consacrat şi care ne pot aduce rezultate foarte bune în perioada următoare.“

Astfel, retailerul îşi va concentra atenţia pe categorii precum paturi, canapele şi saltele. Produsele din segmentele de accesorii şi decoraţiuni au câştig mult mai mic.

„Valoarea coşului mediu este mult redusă şi costul de achiziţie astăzi pentru un client (din punct de vedere al cheltuielilor de marketing necesare pentru a-l atrage) este foarte ridicat. Asta înseamnă că acel cumpărător trebuie să facă achiziţii multiple pentru un return pozitiv“, precizează Segiu Cadar.

Anul trecut, Somproduct a înregistrat o creştere a veniturilor de circa 18%, iar pentru anul acesta este aşteptat un avans între 25% şi 30%. În 2021, ultimul an pentru care există date publice, Somproduct a avut venituri de aproape 60 milioane lei, potrivit informaţiilor Ministerului de Finanţe.

Antreprenorul spune că a observat o reticenţă din partea consumatorilor în a cheltui în vara anului trecut, însă această tendinţă nu a continuat şi anul acesta.

„Foarte multă lumea venea şi se interesa, în online era trafic, dar lumea nu finaliza cumpărăturile. Din ce am discutat cu clienţii, aceştia spuneau că se interesează pentru viitoare achiziţii. Nu a fost o problemă de cash sau de indisponibilităţi financiare“, mai spune el.

Inflaţia record, majorările de dobânzi şi războiul la graniţă i-au făcut pe români să fie mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii.

 

 

 

 

 

 


 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor