ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Robert Băicoianu, manager culturi speciale BASF: Vinul românesc trebuie să îşi consolideze poziţia pe piaţa locală, e nevoie de o deschidere mai mare din partea lanţurilor de magazine

23.11.2020, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

 BASF este o companie care produce şi comercializează inputuri pentru agricultură, inclusiv pentru zona horticolă - cuprinzând pomicultură, viticultură şi legumicultură ♦ Din cele peste 320.000 de hectare cultivate cu viţă de vie înainte de anul 1989, în prezent nu sunt mai mult de 100.000 de hectare la standardele necesare pentru realizarea de licori ale lui Bacchus.

Robert Băicoianu, manager culturi speciale la BASF, furnizor de inputuri pentru agricultură şi produse chimice, spune că înainte de a se vorbi de exporturi mai mari de vin românesc, e nevoie ca produsul realizat local să îşi consolideze poziţia în piaţa-mamă, iar o contribuţie importantă la acest lucru ar putea să o aibă marile reţele de magazine. Apoi, pentru exportul de cantităţi mai mari de vin românesc este nevoie de o asociere între diferiţii producători din România, cărora să li se alăture Ministerul Agriculturii pentru a putea trimite vinul şi în afara Uniunii Europene.

„Cred că până la a ajunge să exportăm cantităţi mai mari de vin ar trebui să consolidăm poziţia vinului românesc pe piaţa din România. Aici mi-aş dori o des­chi­dere mai mare din partea lanţurilor de maga­zine care ar avea posibilitatea orga­ni­zării unor rafturi speciale, unor colţuri pentru vinurile româneşti, iar în felul acesta con­sumatorul român ar primi şi mai multe in­formaţii şi mai interesante“, spune Robert Băicoianu, manager culturi speciale la BASF, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să func­ţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Totodată, o semnificativă contribuţie pentru promovarea vinului românesc ar putea să o aibă şi industria de HoReCa într-o perioadă normală, însă momentan restaurantele sunt închise, iar industria ospitalităţii este una dintre cele mai afectate de criza generată de pandemie.

BASF este o companie care produce şi comercializează inputuri pentru agricultură, inclusiv pentru zona horticolă, cuprinzând pomicultură, viticultură şi legumicultură.

Robert Băicoianu s-a alăturat Grupului BASF în urmă cu câţiva ani, el fiind inginer horticultor cu o experienţă vastă în domeniul viţei de vie şi al vinului.

„Am luat legătura cu mulţi producători din ţară şi am observat că pentru fermierii mici şi mijlocii există o problemă în ceea ce priveşte desfacerea vinurilor şi felul în care aceştia pot ajunge să îşi vândă produsele pe piaţa din România. O altă tendinţă pe care o remarcă e că încep să apară din ce în ce mai mulţi producători“, precizează Robert Băicoianu.

El spune că sunt zone în România în care au apărut multe crame în ultimii ani, atât investiţii cu capital autohton, cât şi cu ajutorul fondurilor europene.

„Din cele peste 320.000 de hectare cultivate cu viţă de vie înainte de anul 1989, în prezent personal opinez că nu sunt mai mult de 100.000 hectare cultivate cu viţă de vie care să performeze şi care să ofere materie primă pentru obţinerea unui vin de calitate“, spune Robert Băicoianu punctând faptul că pe piaţă mai există loc de dezvoltare în ceea ce priveşte producţia de vin românesc.

El este de părere că vinul românesc este destul de competitiv în piaţa mondială de profil. Producătorii locali dispun de tehnologia necesară pentru a putea aduce vinul românesc pe aceeaşi treaptă cu vinurile europene de tradiţie, iar în anumite cazuri produsul autohton depăşeşte oferta străină.

Iar pentru că local consumatorii tind să aleagă un produs obţinut din zonele viticole ale României, acest lucru a însemnat pentru producători o creştere a calităţii vinului, dar şi investiţii mai mari în ceea ce priveşte marketingul şi modul de prezentare al produselor.

BASF organizează anual un concurs destinat viticultorilor, iar acum acesta competiţie a ajuns la cea de-a 5-a ediţie. Concursul se adresează viticultorilor care au până în 100 de hectare, iar vinul care intră în competiţie nu trebuie să aibă mai mult de trei ani vechime. La ediţia din acest an, au fost jurizate peste 400 de vinuri care au provenit de la circa 100-150 de crame.

„Membrii juriului dau informaţii şi recomandări viticultorilor şi enologilor pentru a creşte calitatea vinurilor, indiferent în ce etapă se află cei înscrişi în competiţie. Este foarte important pentru viticultorii mici că au şansa să îşi evalueze calitatea vinului lor, şansa asta nu o pot avea prea uşor“, spune Robert Băicoianu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor