ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Rareş Florea, CEO, Domeniile Avereşti: Înainte de pandemie am luat decizia să investim într-o cramă modernă. Lucrările continuă, iar investiţia se ridică la 7,5 milioane euro

14.08.2020, 00:08 Autor: Miruna Diaconu

♦ Producătorul de vinuri  deţinut de Constantin Duluţe a ajuns să exporte licorile în 11 ţări din Uniunea Europeană şi nu numai ♦ Vinurile produse de Domeniile Avereşti sunt prezente atât în retail, cât şi pe segmentul de HoReca, dar şi online.

Pandemia de COVID-19 a prins producătorul de vinuri Domeniile Avereşti din zona Moldovei, deţinut de Constantin Duluţe, unul dintre cei mai putenici antreprenori români, în plin proces de dezvoltare. Astfel, înainte de izbucnirea crizei, compania a pariat pe dezvoltarea unei crame moderne, a cărei investiţie se ridică la circa 7,5 milioane euro, iar pandemia nu a stopat lucrările, spune Rareş Florea, CEO al Domeniilor Avereşti.

„Noi înainte de pandemie am luat decizia să investim într-o cramă foarte modernă, lucrările au început şi sperăm să le ducem la sfârşit. Investiţiile sunt cam de 7,5 milioane euro, am făcut eforturi deosebite şi suntem în grafic cu lucrările. Noi avem şi Conacul Boieresc în zonă, pentru care plănuim o restaurare, dar momentan această investiţie rămâne totuşi în planul doi“, spune Rareş Florea, CEO Domeniile Avereşti, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Pandemia a avut efecte negative semnificative pentru industria vinului, astfel că mulţi producători îşi vindeau produsele doar către HoReCa, sector închis de restricţiile impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului. CEO-ul Domeniilor Avereşti spune că în această perioadă focusul a căzut pe paltformele online.

„La fel ca şi ceilalţi producători de vin, prin faptul că HoReCa şi-a diminuat considerabil activitatea, iar acum func­ţionează cu restricţii, noi am fost forţaţi să ne reinventăm şi să căutăm alte canale pentru a ne deservi clienţii. Până la urmă consumul by s-a contractat, dar s-a schimbat locul de consum. Noi încercăm să fim aproape de consumatorii noştri, ne-am redirecţionat atenţia către platforme de livrare. Plus că suntem prezenţi în retail de aproape zece ani, producem şi vindem vin atât pentru gama entry level, cât şi mid şi high level“, spune Rareş Florea.

Producătorul de vin a început să exporte vin în luna octombrie a anului trecut şi în prezent se află pe 11 pieţe atât din Uniunea Europeană, cât şi din SUA şi Canada.

„Noi am început exporturile în luna octombrie a anului trecut, trendul este crescător spre optimist, dar ponderea în vânzări e destul de mică, cu o singura cifră. Este un segment la început, dar potenţialul este foarte mare, depinde de ce se va întâmpla cu pandemia, dacă o anumită piaţă se închide atunci şi consumul va sădea. Trebuie să fim calculaţi şi rezervaţi“, spune Rareş Florea.

CEO Domeniile Avereşti spune că anul acesta este unul cu totul diferit faţă de ceea ce a fost în anii trecuţi, în sensul în care planurile de viitor sunt destul de greu de făcut în contextul în care vânzările diferă de la o săptămână la alta.

„Suntem precauţi pentru că au trecut şapte luni de la începutul acestui an şi e un an total atipic. Dacă săptămâna asta avem multe comenzi pentru că e Sfânta Maria, există şanse ca săptămâna următoare să nu primim nicio comandă. Nu ne putem face planuri pentru că nu ştim nimic din ceea ce urmează să se întâmple. Depindem foate mult de evoluţia acestei pandemii“, precizează Rareş Florea. 

Compania Vinicola Avereşti SA, care operează businessul Domeniile Avereşti, a avut o cifră de afaceri de 13,2 milioane de lei în 2018, arată datele de la Ministerul de Finanţe, iar în 2019 veniturile au ajuns la 14,7 milioane de lei. Constantin Duluţe a intrat în acest business acum mai bine de un deceniu, iar investiţiile le-a început în 2010 când el a preluat o parte din viţa de vie a fostei IAS Huşi. O bucată de peste 650 de hectare de viţă de vie a fost preluată de Vinicola Avereşti.

Produsele Domeniile Avereşti sunt vândute atât către marii retaileri din România, dar şi către segmentul de HoReCa şi online.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor