ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Proprietarul LitoralulRomanesc.ro, cu vânzări de 30 mi. euro şi comisioane de 4 mil. euro: În ultimii 15 ani s-au făcut multe investiţii pe litoral, cred că doar 1% din hoteluri nu sunt renovate

03.08.2020, 19:45 Autor: Miruna Diaconu

LitoralulRomanesc.ro a fost înfiinţat în urmă cu 15 ani şi a ajuns la rulaje din vânzări de 30 mil. euro şi la comisioane (cifra de afaceri publică pe MFinanţe) de 19 mil lei (4 mil. euro), potrivit fondatorului său Ionuţ Nedea. „De când am luat decizia de a face o agenţie de turism am avut o creştere de 40% medie pe an“.

Ionuţ Nedea, proprietarul agenţiei de turism LitoralulRomanesc.ro, spune că din momentul în care el şi-a început businessul în zona de turism, litoralul românesc a evoluat semnificativ şi a ajuns la rulaje din vânzări de 30 mil. euro şi la comisioane (cifra de afaceri publică pe MFinanţe) de 19 mil lei (4 mil. euro). Astfel, în ultimii 15 ani, în staţiunile de la malul mării au fost investiţi foarte mulţi bani pentru îmbunătăţirea locurilor de cazare, dar şi a plajelor şi infrastructurii rutiere. „Faţă de acum 15 ani sunt difereţe foarte mari. Dacă vorbim de activele turistice care erau atunci, multe dintre hoteluri nu erau renovate încă din momentul în care au fost construite. Erau foarte multe staţiuni în care nu erau făcute deloc investiţii. În 15 ani s-au schimbat mult lucrurile, aici putem vorbi de infrastructură, s-au renovat staţiuni de la zero cum este staţiunea Mamaia, unde s-au facut investiţii în toate domeniile. Pe de altă parte, antreprenorii au făcut investiţii în activele hoteliere, cred că doar 1% din hoteluri nu sunt renovate în acest moment“, spune Ionuţ Nedea, proprietarul agenţiei de turism LitoralulRomanesc.ro, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Ionuţ Nedea adaugă că litoralul ca modificat semnificativ ca produs turistic, astfel că înainte turiştii care veneau pe litoralul românesc aveau parte doar de cazare şi acces la plajă, pe când acum zona poate fi numită cu adevărat o destinaţie turistică.

„Ne aflăm pe un drum lung, dar lucrurile s-au schimbat semnificativ, oamenii pot veni şi pot face multe alte lucruri pe lângă dormit şi stat la plajă. Acum au parte de tot felul de activităţi în hotel, în afara hotelului, în staţiune sau pe plajă. Ne aflăm pe un drum bun, dar încă nu am ajuns la nivelul altor staţiuni. În ultimii zece ani, numărul turiştilor pe litoral a fost în continuă creştere ceea ce înseamnă că scopul a fost atins“, spune Ionuţ Nedea.

Porprietarul agenţiei de turism susţine că în urma unui sondaj făcut de către agenţia sa de turism a reieşit faptul că marea majoritate a repondeţilor preferă litoralul românesc în detri­mentul celui bulgăresc sau turcesc, astfel că peste 50% dintre participanţi au răspuns că preferă o vacanţă pe litoralul românesc.  Businessurile de pe litoralul românesc ar trebui să aibă ca obiectiv, spune Ionuţ Nedea, atragerea a cât mai multor turişti cărora să le ofere o experienţă şi o impresie plăcută despre staţiunile de la malul mării. El adaugă că weekendul trecut este cel mai bun dintr-un an pentru staţiunile de la malul Mării Negre. Totuşi, în con­tex­tul pandemiei, în această perioadă, litoralul românesc nu se află la o ca­pacitate de 100% aşa cum era în anii tre­cuţi. Proprietarul agenţiei de turism spu­ne că în prezent gradul de ocupare pe litoralul românesc este undeva la 85%. Agenţia tour-operatoare Lito­ralul­ro­manesc.ro a fost înfiinţată în urmă cu 15 ani de către Ionuţ Nedea iar anul trecut a terminat cu o cifră de afaceri de apro­ape 30 mil. euro, după cum spune chiar fondatorul.

La Ministerul de Finanţe firma Creative Eye care operează businessul apare cu afaceri de 19 mil. lei, plus 45%. Acesta este de regulă comisionul raportat de agenţii.

ìCând am început această afacere, am plecat de la IT şi am ajuns la turism. Am dezvoltat acest site având ideea unui portal de turism care să ofere călătorilor informaţii despre destinaţii. Ulterior, am constatat că valoarea adaugată este, de fapt, în rezervări şi atunci am optat să licenţiem compania ca agenţie turoperatoare. Tot timpul am spus că a fost o decizie foarte bună acest business, de la momentul în care am luat decizia am avut o creştere de 40% medie pe an deci cred că am tras lozul câştigător, dar evident asta şi pentru că am inovat mult în domeniu. Am venit cu inovarea IT în turismî, spune Ionuţ Nedea, precizând că anul acesta va încheia anul cu o marjă de profit mai mică faţă de cea a anului trecut.

Proprietarul agenţiei de turism spune că a achiziţionat Hotelul Opal din staţiunea Cap Aurora, unde anul trecut a investit aproape un milion de euro.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor