ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Simion Mureşan, La Salina: Un raport ideal pentru o cramă ca a noastră este de 25% vânzări pe plan extern şi 75% în intern. La noi, circa 10% merge la export

28.11.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Crama La Salina trimite la export, în cantităţi mici, vin către pieţe precum Polonia, Anglia, Germania şi Canada.

Simion Mureşan, cofondator al cramei La Salina din Turda, spune pentru un business de talia celui pe care îl conduce, ideal ar fi ca 25% din producţie să meargă în extern, iar restul de 75% să reprezinte încasările de pe piaţa locală.

„Acesta este un raport ideal, pentru că dacă s-ar întâmpla ceva cu piaţa locală, nu am avea toată ouăle în ace­laşi coş. De aceea, cred eu, ar fi o stra­tegie sănătoasă“, spune Simion Mureşan, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Astăzi, crama realizează anual în jur de 280.000 de sticle de vin şi doar 10% din producţie ajunge la export, în ţări precum Polonia, Anglia, Germania şi Canada. De câţiva ani, procentul vânzărilor la export în total nu s-a schimbat.

În ceea ce priveşte producţia totală, antreprenorul afirmă că nu mai mizează foarte mult pe o creştere a cantităţii, dorind să îşi concentreze atenţia pe calitatea vinului. „Probabil că am putea să producem mai mult, dar nu vrem să facem asta pentru că ar fi în detrimentul calităţii. Anual, în luna august, noi tăiem din ciorchini ca să controlăm producţia şi astfel boabele să extragă doar ce e mai bun din plantă“, spune Simion Mureşan.

În urmă cu doi ani, proprietarii cramei au investit în noi plantări de viţă de vie, iar în următorii ani se aşteaptă la o producţie de până în 350.000 de sticle pe an. Crama La Salina are 70 de hectare, iar antreprenorul afirmă că nu vrea să mai extindă suprafaţa cultivată.

„Ne vom concentra atenţia pe păstrarea sau chiar creşterea calităţii, vrem să ajungem să avem unul dintre cele mai bune vinuri din România“, precizează el.

Vinurile La Salina se găsesc atât în marile lanţuri de retail, cât şi în circa 500 de restaurante. Deşi antreprenorul şi-ar dori să aibă o prezenţă exclusiv în HoReCa, cele mai mari cantităţi merg către retail.

„Producătorii sau proprietarii de crame îşi doresc să fie prezenţi în cât mai multe restaurante, dar ca să balansezi (riscul - n.red.), trebuie să fii şi în retail“, mai spune el.

Anul acesta a fost unul dificil din punct de vedere al condiţiilor meteo, dând multe bătăi de cap producătorilor de vin, care sunt în totalitate dependenţi de starea vremii.

Pe lângă producţia de vin, Crama La Sulina are atât o pensiune, unde sunt primiţi turiştii, cât şi un cort de evenimente.  Simion Mureşan mai deţine, chiar lângă cramă, şi un centru ecvestru, care a fost deschis la patru ani de la înfiinţarea La Salina.

Totodată, antreprenorul face parte şi din conducerea companiei Electrogrup, unul dintre cei mai importanţi constructori de infrastructură de telecomunicaţii din România, membru al grupului E-INFRA.

Electrogrup, companie deţinută de fraţii Teofil şi Simion Mureşan şi de Marian Pantazescu, este parte a companiei de tip holding Electrogrup Infrastructure, împreună cu Direct One, care oferă servicii pentru operatorii telecom şi companiile media, Nova Power & Gas, furnizor de energie elec¬trică şi gaze naturale, Netcity, operator de infrastructură pentru comunicaţii, şi Wesee, joint-venture româno-german care oferă servicii de instalare, servisare şi mentenanţă parcuri eoliene.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor