ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. iBrows a pornit ca un studio de înfrumuseţare pentru sprâncene, dar astăzi antreprenorul-fondator îşi vinde şi propria linie de produse în câteva lanţuri de retail şi saloane

10.10.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul atinge venituri anuale de circa 400.000 euro, însă antreprenorul Darius Stănese îşi doreşte ca în cinci ani să ajungă la o cifră de afaceri de 10 mil. euro.

iBrows este un business înfiinţat în urmă cu 10 ani de Darius Stănese din pasiunea lui pentru sprâncene. Această afacere a pornit ca un mic studio dedicat pensării şi îngrijirii sprâncenelor. Astăzi, pe lângă studio, antreprenorul are şi propria linie de produse dedicate sprâncenelor şi părului. Obiectivul lui Darius Stănese este însă de a duce businessul la nivel internaţional.

„Vreau să dezvolt compania la nivel internaţional. Acum pun la punct site-ul în toate limbile şi îmi doresc foarte mult să găsim parteneri în fiecare ţară şi să facem distribuţie in­terna­ţională. Vreau ca iBrows să de­vină un brand ca toate celelalte mărci globale. Suntem în câteva discuţii ca să ieşim dincolo de graniţă. Aş vrea să putem face un parteneriat cu Douglas la nivel internaţional sau cu orice alt retailer, am angajat un om ca să se ocupe de extinderea dincolo de gra­niţe“, spune Darius Stănese, fondator iBrows, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

iBrows a pornit ca un studio dedicat serviciului de pensat profesional, însă odată cu pandemia, antreprenorul a decis să intre şi pe un alt segment de piaţă, anume fabricarea produselor pentru sprâncene şi regenerarea părului. Decizia a venit ca urmare a faptului că pandemia i-a oferit mai mult timp de gândire antreprenorului.

„Mă întrebam ce pot face mai mult, cum ar fi să se poată regenera sprâncenele şi ce ar presupune să creez un produs special pentru asta. De aici am pornit şi aşa a apărut iBrows Elixir“, povesteşte el. Acum există un total de patru articole în portofoliul companiei.

Pentru fabricarea produselor, businessul colaborează cu o fabrică din Bucureşti, însă materia primă este importată din ţările Uniunii Europene.

Astăzi, produsele sub brandul iBrows se găsesc în magazinele Douglas din ţară, în câteva saloane de înfrumuseţare, pe site-ul propriu, dar şi pe Amazon, unde au fost listate recent.

Acest segment reprezintă astăzi 60% din încasări, fiind şi businessul cu care Darius Stănese îşi doreşte o extindere internaţională, pe când studioul mai contribuie cu doar 30%, iar 10% din venituri sunt asigurate de cursurile pe care antreprenorul le ţine.

„Studioul este într-un punct bun, am început cu o bază de 200 de cliente, acum avem o bază de date de 1.000 de persoane şi avem un flux de lunar de circa 400 de femei (antreprenorul pensează doar femei – n.red.)“, precizează el.

Studioul a pornit deja cu o bază de date de clienţi pentru că înainte de acest business, Darius Stănese a avut un salon de înfrumuseţare cu servicii complete – inclusiv mani-pedi şi coafură, unde exista deja un număr semnificativ de persoane care veneau pentru serviciile de pensat.

Antreprenorul nu îşi doreşte o extindere a salonului, pentru că, spune el, nu poate fi replicat.

„Eu nu am cum să mă multiplic în ceea ce priveşte pensatul şi am renunţat la acest vis. Când am deschis iBrows Studio am zis că o să inaugurez în fiecare oraş din ţară un salon, dar am renunţat la această idee“, spune el.

Businessul total, sub toate segmentele, ajunge la circa 400.000 euro pe an, însă antreprenorul îşi doreşte ca în cinci ani să urce la o cifră de afaceri de 10 mil. euro.

Planul lui Darius Stănese este de a mări portofoliul de produse şi de a dezvolta mai multe formule pentru regenerarea părului.

„Vom lansa încă un produs pentru sprâncene, care va fi un gel de regenerare cu factor de fixare. Urmează să realizăm şi un produs pentru regenerarea genelor. Vrem să mai facem anul viitor o linie întreagă de îngrijire a părului, cu şampon, balsam, fixativ cu factor de regenerare. Noi acum avem produse sub formă de seruri“, conchide el.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor