ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Pain Plaisir a investit 800.000 de euro într-o unitate de producţie în Bucureşti: „Fabrica va susţine deschiderea a încă două magazine pe care le avem planificate pentru 2022“

20.01.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Fondată în 2013, afacerea Pain Plaisir numără trei brutării artizanale în Bucureşti ♦ Compania vrea însă să se extindă, aşa că a mizat pe o unitate centrală de producţie.

Lanţul de brutării artizanale Pain Plaisir, controlat de  antre­prenorii Irina Stăncescu şi Tom Rees, va deschide în luna februarie o unitate de producţie centrală, care va susţine magazinele existente din reţea, dar şi deschi­de­riile viitoare. Pain Plaisir operează în pre­zent trei magazine în Bucureşti, însă se pre­găteşte pentru inau­gurarea a alte două, iar pentru ca acest lucru să fie posibil a fost nevoie de inves­tiţii pe zona de producţie.

„Cele două laboratoare de pro­duc­ţie existente acum (în incinta a două dintre brutăriile deschise – n.red.) vor fi înlocuite de fabrica nouă. Ele vor rămâne funcţionale doar pentru a realiza o parte dintre produse, adică acelea care trebuie consumate cal­de. În rest, toată producţia va fi cen­tra­lizată. Investiţia totală doar în uni­ta­tea de producţie a fost de 800.000 euro, din fonduri proprii şi credite la bănci, am profitat şi de IMM Invest“, spune Irina Stăncescu, cofondatoarea Pain Plaisir, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor: Cum facem eco­nomia să funcţioneze în con­ti­nuare, un proiect al ZF şi Alpha Bank.

Pe lângă acest plan de dezvoltare a producţiei, Irina Stăncescu precizează că anul acesta Pain Plaisir va mai deschide încă două magazine.

Cea de-a patra unitate sub brandul Pain Plaisir urmează a fi inaugurată la sfârşitul lunii februarie, iar următoarea în primăvara acestui an.

„Prima brutărie deschisă în 2022 va fi în Bucureştii Noi. Mergem în zona aceasta a oraşului unde până acum nu am fost deloc prezenţi, în cartierele Dămăroaia, Bucureştii Noi. Ne poziţionăm la parterul unei clădiri de birouri, dar noi neavând opţiuni prea multe de prânz, nu ne concentrăm atenţia pe ocupanţii imobilului“, explică ea. Vizaţi sunt însă clienţii din întreaga zonă, atât cei din blocurile din apropiere, cât şi cei aflaţi în trecere.

Următorul magazin ar putea fi în Cosmopolis, un cartier rezidenţial de lângă Bucureşti. Nu există încă discuţii în acest sens încă, dar Irina Stăncescu afirmă îşi doreşte să ajungă în această zonă.

Ea este de părere că noua unitate de producţie ar putea susţine în total circa zece magazine, ceea ce momentan îi permite businessului să se dezvolte.

Ca în multe alte domenii însă, antreprenoarea afirmă că se confruntă cu o problemă privind găsirea oamenilor. Totuşi, Pain Plaisir a externalizat acest serviciu către o companie de recrutare şi speră să existe rezultate în această direcţie. Astăzi, în cadrul companiei lucrează o echipă de circa 50 de angajaţi.

Fondată în 2013 de Irina Stăncescu şi Tom Rees, afacerea Pain Plaisir operează o reţea de brutării artizanale care vând produse de brutărie şi patiserie proaspete, cu maia şi fără coloranţi, amelioranţi sau conservanţi. În prezent, firma are magazine în zonele Kiseleff, Floreasca şi Enescu (Piaţa Romană).

Pandemia nu a afectat considerabil activitatea lanţului de brutării, însă confondatoarea Pain Plaisir spune că a învăţat cât de important este să fie aproape de clienţii finali.

„Când a început pandemia, scăderea pe care am avut-o a fost de 10%, generată de clienţii din categoria HoReCa. Dacă am fi avut o dependenţă mai mare de acest segment, am fi fost afectaţi. Având vânzarea noastră directă către clienţii finali, ne-a fost mai uşor să gestionăm lucrurile şi nu am avut o scădere în vânzarea tradiţională“, explică ea.

De asemenea, Irina Stăncescu precizează faptul că vizitele în magazine s-au redus, dar coşul de cumpărături a fost mai mare. În medie, Pain Plaisir produce circa 1.000 de pâini pe zi.

Compania care operează businessul Pain Plaisir, Maison Mories SRL, a avut afaceri de 7,2 mil. lei (1,5 mil. euro în 2020), minus 11%.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor