ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Miruna Gheordunescu, cofondator Global Mirex: În luna martie ne-am dat seama că trebuie să operăm rapid şi am investit tot ce aveam într-un business de livrări la domiciliu

22.10.2020, 17:00 Autor: Miruna Diaconu

♦ Global Mirex este o companie fondată în 2012 care se ocupă cu distribuţia de branduri italiene de alimente premium pentru sectorul HoReCa ♦ Sectorul de livrări de alimente la domiciliu este la început atât în România, cât şi în Europa, astfel că există un potenţial mare de dezvoltare în această piaţă.

Miruna Gheordunescu, cofondator Glo­bal Mirex, companie specializată în distri­bu­ţia de produse alimentare italiene premium pentru sectorul HoReCa, spune că în mo­mentul izbucnirii crizei generate de pan­demia de Covid-19, când sectorul HoReCa s-a închis, ea şi soţul său au fost nevoiţi să se adapteze contextului şi au deschis o nouă linie de business prin care livrează alimente italiene la domiciliu pentru persoanele fizice.

„Ne-am trezit într-o situaţie neaşteptată şi ne-am dat seama că trebuie să luăm atitudine şi să ne punem pe treabă ca să salvăm tot ce am creat în aceşti ani, dar şi pentru a salva locurile de muncă pentru toţi colegii noştri. Ne-am dat seama că trebuie să operăm rapid şi am investit tot ce aveam pentru a demara un business de livrări la domiciliu de specialităţi italiene“, spune Miruna Gheordunescu, cofondator Global Mirex, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank. Proiectul demarat de Global Mirex prin care compania livrează produse alimentare la domiciliu persoanelor fizice nu a reprezentat o transformare a businessului pe care cei doi antreprenori îl aveau la momentul respectiv, ci o dezvoltare a unei noi linii de business, astfel încât produsele distribuite de Global Mirex să ajungă şi la persoanele fizice.

„Oportunităţile se nasc în momentele cele mai dificile, nu am vrut să creăm doar ceva temporar cu care să supravieţuim, ci ceva care ulterior să aducă valoare adăugată şi să realizăm ceva nou prin care să reuşim să ne diferenţiem“, explică cofondatoarea Global Mirex.

Modelul de business de distribuţie de alimente către HoReCa a fost replicat şi în cazul livrărilor la domiciliu, astfel că produsele sunt selecţionate pentru a le oferi oamenilor diferite alimente ce nu pot fi găsite pe piaţa din România. În luna martie, businessul de livrări la domiciliu avea în portofoliu circa 50 de produse, iar în prezent sunt peste 200 de bunuri, de la îngheţată artizanală, până la cafea, ulei de măsline, cât şi sosuri sau piureuri.

„Suntem încă la început pentru că obiectivele noastre sunt acelea de a ajunge la un punct de referinţă pe partea de specialităţi italiene şi mediteraneene“, spune Miruna Gheordunescu.

Pe partea de distribuţie de produse alimentare, Global Mirex are diverşi parteneri, atât din HoReCa, cât şi un lanţi de benzinării. Compania de distribuţie are circa 800 de clienţi activi pe segmentul persoanelor juridice, iar dacă pandemia nu ar fi venit afacerile cifrele ar fi fost pe un trend ascendent anul acesta.

„Sunt optimistă şi cred că trendul crescător va reveni după pandemie, cred că încet-încet în a doua jumătate a anului viitor vom reuşi să ne continuăm activităţile în mod normal“, spune antreprenoarea.

Miruna Gheordunescu precizează că urmăreşte să încheie parteneriate cu producători români de specialităţi pe care să îi prezinte consumatorilor locali. Astfel şi-ar extinde portofoliul de produse.

„Căutăm producători care să aibă oferta coerentă cu a noastră şi anume produse gourmet, cu ingrediente de origine, fără conservanţi şi cu un anumit standard al calităţii. Aceasta va fi o dezvoltare nouă a businessului, să punem în reţea şi producători români. Există foarte mulţi producători români care sunt la acelaşi nivel cu producătorii italieni pe care noi îi promovăm“, spune cofondatoarea Global Mirex.

Ea este de părere că sectorul de livrări de alimente la domiciliu este la început atât în România, cât şi în Europa, dar există foarte mult potenţial de dezvoltare în această zonă. Deşi în primă fază, consumatorii sunt foarte reticenţi la a comanda produse alimentare prin intermediul unei platforme, odată ce au încercat prind încredere într-un astfel de serviciu.

Compania Global Mirex a avut anul trecut afaceri de 5,3 mil. lei, plus 4%.

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor