ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Marius Bîcu, Ferma cu Omenie: După sărbătorile pascale, oamenii au devenit tot mai atenţi la cheltuieli, au scăzut numărul vizitelor în magazine, dar şi coşul de cumpărături

15.06.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ În 2022, producătorul de brânză Ferma cu Omenie a avut o cifră de afaceri de circa 25 de milioane de lei (circa 5 mil. euro) şi şi-a majorat cu 70% profitul, până la 300.000 de euro.

Marius Bîcu, general manager al Fermei cu Omenie, producător de lac­tate din Unirea, judeţul Alba, spune că în cel de-al doilea trimestru din acest an, mai exact începând de după sărbă­to­­rile pascale, a observat o temperare a consumului, oamenii fiind mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac.

„Primul trimestru a arătat foarte bine în cifrele noastre, am avut o creş­tere a profitului şi a cifrei de afaceri, dar după Paşte oamenii au început să se uite mai atent la bani, la cheltuieli. Nu mai risipesc aşa de mult. Din dis­cuţiile pe care le-am avut cu antrepre­norii şi cu clienţii, se observă o reduce­re a numărului de vizite în magazine şi o scădere a coşului de cumpărături. A devenit o provocare şi pentru noi“, spu­ne Marius Bîcu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un pro­iect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Contracţia consumului l-a deter­minat pe antreprenor să caute noi so­luţii pentru a putea dezvolta busi­nessul în continuare, iar acest lucru e posibil prin creşterea numărului de clienţi, prin dezvoltarea portofoliului de produse, prin lansarea de noi stra­tegii de marketing, dar şi printr-o pre­zenţă tot mai mare pe rafturile maga­zinelor, pentru a compensa scăderea apetitului românilor. În pofida unei contracţii în prezent, Marius Bîcu se aşteaptă la o revenire a consumului în toamna acestui an.

„Ne-am făcut o strategie şi ne-am setat un buget foarte cumpătat pentru primele două trimestre din acest an. În a doua parte a lui 2023, ne aşteptăm la o redresare a consumului. De obicei, în luna septembrie, când începe şcoa­la, consumul creşte“, spune el.

Cu toate că inflaţia este în conti­nuare de două cifre, consumul de bu­nuri alimentare nu va fi afectat din plin de o eventuală criză economică. Chiar dacă oamenii se vor orienta poate către alte tipuri de produse, mai ieftine sau în cantităţi mai mici, alimentaţia fiind principala grijă a românilor, ei nu vor renunţa de tot să cumpere, crede Marius Bîcu.

Antreprenorul îşi doreşte ca anul acesta să crească şi exporturile companiei pe care o conduce. În prezent, circa 60% din business vine din vânzările de peste hotare.

„Ne dorim ca, pe viitor, să creştem exportul, dar să îl echilibrăm ca pondere cu vânzări mai mari şi în România. Ţinta noastră ar fi ca, până la finalul anului, să fie egale vânzările de pe piaţa locală cu cele de la export.“

Pentru asta, planurile companiei sunt de a creşte vânzările pe piaţa locală, în special în judeţele din apropierea fabricii.

„Vrem să fim buni aici, să livram noi şi să aducem servicii bune, nu doar produse bune. Vrem să ne dezvoltăm prezenţa în comerţul tradiţional, în HoReCa. În zona noastră putem face altceva decât putem face la export, anume să aducem prospeţime, putem livra în aceeaşi zi“, spune el.

În 2022, Ferma cu Omenie a avut o cifră de afaceri de circa 25 de milioane de lei (circa 5 mil. euro), cu 24% mai mari decât în anul anterior, şi şi-a majorat cu 70% profitul, până la 300.000 de euro. Pentru anul acesta, antrprenorul vrea o creştere uşoară a veniturilor, până la 6 mil. euro, însă ţinteşte să ajungă la un profit net de 700.000 de euro.

Ferma cu Omenie are un portofoliu format din circa 50 de produse, însă cele mai vândute - atât la export, cât şi pe plan local - sunt brânza telemea şi brânza de burduf.

Ferma cu Omenie s-a desprins în 2019 din Unilact Transilvania, care are o istorie de aproape trei decenii în zootehnie. Din 2002, Marius Bîcu a preluat frâiele activităţii de procesare. În 2013, în primul interviu acordat ZF, Marius Bîcu povestea că 20% din producţie merge pe pieţele externe, în Spania, Italia, Anglia şi Austria. De atunci, businessul dezvoltat de familia Bîcu a crescut, concurând pe rafturile marilor magazine cu jucători mari din brânzeturi precum Hochland, FrieslandCampina (Napolact) şi Lactalis (Covalact, Rarăul).

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor