ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Lilia Dulgher, producătorul de vin Gitana: România ar trebui să urmeze exemplul Moldovei şi toţi producătorii de vin să se unească pentru a avea o putere mai mare de promovare externă

19.10.2021, 00:05

♦ Gitana Winery este un producător de vin din Republica Moldova care are o suprafaţă cultivată de 360 de hectare de viţă-de-vie.

Lilia Dulgher, care deţine împreună cu familia sa producătorul de vinuri Gitana din Republica Moldova, spune că România ar trebui să urmeze exemplul ţării vecine prin crearea unei entităţi care să adune la un loc toţi producătorii locali de vin, astfel încât să existe o mai mare putere de promovare pe pieţele externe.

„Existenţa organismului Wine of Moldova, care a reunit sub aceeaşi pălărie toţi producătorii de vin şi care ne reprezintă interesele, a făcut mai facilă recunoaşterea unui brand de ţară la nivel internaţional, prin participarea la expoziţii, spre exemplu. Când mergi undeva sub un brand de ţară e mult mai uşor decât atunci când mergi singur. Cred că şi România ar trebui să urmeze un astfel de exemplu, ca să aibă o putere mai mare de promovare“, explică Lilia Dulgher, proprietar al Gitana, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor Cum facem eco­nomia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi Alpha Bank.

Wine of Moldova este o orga­nizaţie din Republica Moldova, ba­zată pe un parteneriat pu­­blic-privat, care reuneşte sub aceeaşi umbrelă producătorii de vin din ţara vecină. Scopul organizaţiei este de a pro­mova vinurile moldoveneşti şi de a reprezenta cât mai bine interesele producătorilor de vin.

Spre exemplu, Gitana exportă circa 85% din producţie, iar vinurile ajung în aproape 20 de ţări. Însă, cea mai importanţă piaţă pentru producător este România, care reprezintă circa 50% din total export.

„Suntem de şase ani prezenţi pe piaţa din România, iar lucrurile s-au tot schimbat. Republica Moldova nu a avut o imagine bună în România şi în alte ţări la început. În timp, noi şi alţi producători am reuşit să schimbăm percepţia prin produsele pe care le-am oferit”, spune Lilia Dulgher.

Gitana Winery are o suprafaţă cultivată de 360 de hectare de viţă-de-vie. Suprafeţa totală care se află în administrarea cramei este de 2.000 de hectare de teren agricol. Astfel că, în anii următori, porducătorul de vin îşi va extinde suprafaţa cultivată cu viţă-de-vie. Lilia Dulgher spune că există loc de extindere, iar an de an compania plantează noi suprafeţe.

Gitana are o istorie de aproape 70 de ani însă, în 1997 a fost preluată de familia Dulgher. La acea vreme, crama activa sub denumirea de Vinăria Ţiganca însă, a fost rebranduită în momentul în care noii proprietari au vrut să iasă pe pieţele externe.

Gitana a atins în 2020 o producţie record de 670.000 de sticle, dar capacitatea maximă a cramei este de două ori mai mare. Producţia pentru anul acesta încă nu poate fi calculată având în vedere că producătorul de vin are viţa-de-vie într-o zonă în care culesul se termină chiar şi în luna noiembrie.

Antreprenoarea este de părere că 2021 a fost stabil din punct de vedere financiar şi speră ca acest an să se încheie cu bine pentru cramă. Lilia Dulgher mai spune că anul trecut i-a pregătit pe antreprenori pentru ceea ce a fost mai rău, putând face faţă provocărilor din 2021.

„Preferinţele clienţilor s-au schimbat. Consumatorii îşi aleg vinuri din categoria economy, cu preţuri mai mici. Noi am fost norocoşi pentru că am lansat de curând gama de vinuri din această categorie numită Portret, care este mai accesibilă ca preţ. Ce e foarte interesant pentru mine e că vinul rose este din ce în ce mai căutat de către consumator indiferent de anotimp, dar vinurile roşii rămân în capul mesei.”

Vinurile Gitana se găsesc atât în resturante şi magazine de specialitate, dar şi în marile lanţuri de retail, astfel că, producătorul acoperă o paletă largă de categorii, de la economy până la vinuri premium. Pe piaţa locală, ele sunt prezente în câteva sute de puncte de vânzare, spune Lilia Dulgher.

 
Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.