ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Dragoş Pirnog, cofondator al Explore Travel: Românii au călătorit mai mult în această perioadă pandemică decât alte naţionalităţi din Europa, care au avut mai multe restricţii

02.12.2021, 00:06

Explore Travel este o agenţie de turism înfiinţată în urmă cu 16 ani care se focusa înainte de pandemie mai mult pe partea de corporate, însă în ultimul an partea de leisure a crescut în totalul afacerilor, având o pondere de circa 50%, faţă de 30% înainte.

Dragoş Pirnog, cofondator al Explore Travel, este de părere că turiştii români au putut călători mai mult în această perioadă de la izbucnirea pandemiei faţă de alte naţionalităţi din Europa, care au avut mai multe restricţii, iar călătoritul a fost mult mai limitat.

Explore Travel este o agenţie de turism înfiinţată în urmă cu 16 ani, iar ideea de la care a pornit Dragoş Pirnog a fost de a trimite românii la diverse concerte în Europa, ţinând cont de faptul că în România nu exista o diversitate a acestor tipuri de evenimente precum este acum.

„Am început cu o nişă care acum nu mai este în portofoliu şi anume concertele. Turismul de concerte era atunci la modă pentru că  în România nu venea nimeni şi cred că prima ofertă pe care am avut-o a fost un concert Robbie Williams la Budapesta, la care am avut 150 de bilete. De aici a pornit totul şi am continuat apoi cu alte idei“, spune Dragoş Pirnog, cofondatorul Explore Travel, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor. Cum facem economia să func­ţioneze în con­tinuare, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

De la intrarea pe piaţă şi până în pre­zent, agenţia de tu­rism şi-a tot schimbat portofoliul, fiind în mare parte focusată pe turismul de corporate înainte de pandemie. Cu toate că înainte procentul în totalul afacerilor al segmentului corporate reprezenta 70% din venituri, această pondere s-a schimbat odată cu izbucnirea pandemiei, având în vedere că agenţia de turism a trebuit să se adapteze noilor condiţii de lucru. În prezent, segmentul de leisure are 50% în ponderea veniturilor.

„Avem destinaţii exotice şi avem o nişă cu foarte multe destinaţii puţin vizitate, în fiecare an adaugăm 2-3 destinaţii noi în care poate nu a mers niciun grup din România. Anul acesta am încercat să reintroducem câteva destinaţii, am avut Kurdistan, pe care l-am făcut în premieră cu un grup din România. Pentru anul viitor avem deja lansate Arabia Saudită şi insula Socotra din Yemen, acestea sunt în martie“, explică Dragoş Pirnog.

Introducerea unor astfel de destinaţii în portofoliul agenţiei vine ca urmare a discuţiilor pe care le au reprezentanţii Explore Travel cu turiştii aflaţi deja în baza lor de date.

„Discutăm cu ei şi avem o destinaţie nouă în care baza este formată din clienţii noştri, grupurile noastre sunt mici, avem un grup în general de 15-16 oameni pentru că multe locaţii dintre cele pe care le vizităm sunt mai dificile, iar experienţa locală o faci într-un grup mic“, spune el.

De asemenea, Dragoş Pirnog precizează faptul că turismul corporate a funcţionat în această perioadă, însă nu la acelaşi nivel ca înainte de pandemie. Începând cu vara acestui an, cererea venită din partea companiilor a crescut, astfel că multe firme au ales să facă diverse evenimente pe perioada verii, deşi în alţi ani perioada favorabilă era în extrasezon.

Dragoş Pirnog este de părere că a crescut interesul românilor pentru vacanţele exotice, dar acest lucru se întâmplă şi datorită puterii de cumpărare mai mari, cât şi a companiilor aeriene care au venit în România, ceea ce a însemnat o scădere a preţurilor la biletele de avion.

„Cu siguranţă anul 2022 va fi mai bun pentru noi cei din turism, se va călători mai mult pentru că anumite destinaţii au fost închise şi se vor redeschide cu promoţii şi oferte. Au fost clienţi care nu au îndrăznit să călătorească mai departe de Europa pentru că le-a fost teamă şi ei vor profita de tarifele bune, dar totul depinde de restricţii, dacă vor exista anul viitor“.

Pentru 2022, Dragoş Pirnog estimează că circa 1.000 de turişti vor pleca în circuite cu Explore Travel. Agenţia de turism a avut anul trecut afaceri de 5,8 milioane lei, în scădere faţă de 2019, când veniturile au fost de 18,2 milioane lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.