♦ FAN Delivery, controlată de cel mai mare jucător din piaţa de curierat, FAN Courier, este o platformă de livrare rapidă lansată anul trecut în luna decembrie.
Dragoş Arnăutu, CEO al FAN Delivery, spune că prezenţa în mediul online va fi necesară pentru orice retailer, însă acest lucru nu va duce la dispariţia offline-ului. Cu toate că online-ul prezintă foarte multe avantaje şi oferă posibilitatea comercianţilor de a se adresa unui număr cât mai mare de clienţi, aceştia vor dori întotdeauana să aibă parte şi de experienţa din magazinele fizice.
„Nu cred că în următorii ani va exista vreo reÅ£ea de magazine care să nu fie listată pe astfel de platforme penÂtru că este o plajă de clienÅ£i care poate fi cu totul nouă decât cei care intră de pe stradă în magazin. Te poÅ£i adreÂsa clienÅ£ilor care sunt într-o rază mai mare decât cei care ar fi trecut prin faÅ£a uÅŸii tale, cu un efort minimal, reuÂÅŸeÅŸti să livrezi la clienÅ£i care nu ar fi intrat la tine“, spune DragoÅŸ Arnăutu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un anÂtreprenor. Cum facem economia să funcÂÅ£ioneze în continuare?, un proiect reaÂlizat de ZF ÅŸi Alpha Bank.
El este de părere că viitorul comerţului va fi un mixt între offline şi online, ambele fiind necesare pentru dezvoltarea pieţei.
FAN Delivery, controlată de FAN Courier, cel mai mare jucător din piaţa de curierat, este o platformă de livrare rapidă.
Platforma a fost lansată anul trecut în luna decembrie. Dragoş Arnăutu spune că lansarea acestei aplicaţii a venit în urma cererilor pe care FAN Courier le-a tot primit din partea clienţilor.
„E o poveste care a început firesc, pentru că mulţi clienţi ne întrebau când intrăm în domeniul livrărilor rapide. Am considerat că experienţa de peste 20 de ani în livrare ne împuterniceşte să intrăm şi în această piaţă. Unii ne asociază cu FAN Courier, dar alţii ne întreabă dacă avem legătură. Suntem parte din FAN Courier, dar o divizie separată“, explică acesta.
Spre deosebire de serviciile de livrare pe care le oferă FAN Courier, FAN Delivery livrează produsele în termen de 90 de minute, spune CEO-ul companiei.
În prezent, în cadrul platformei sunt listate circa 30 de magazine, însă numărul acestora va creşte în perioada următoare. FAN Delivery are un parteneriat încheiat cu Auchan, acesta fiind momentan singurul lanţ de hypermarketuri, însă în viitorul apropiat îşi vor lista şi alţi jucători produsele pe platforma online.
„Avem multe parteneriate încheiate, în aplicaţie apar doar 30, dar urmează să intre în mod accelerat mai mulţi în perioada următoare. Nu este foarte facilă integrarea, dar înţelegerea comercială se încheie imediat“, explică el.
Majoritatea clienţilor FAN Delivery sunt persoane de până în 45 de ani, cu venituri peste medie, care preferă să câştige timp prin plasarea comenzilor online.
CEO-ul FAN Delivery spune că odată cu izbucnirea războiului s-a simţit o încetinire a comenzilor, iar comportamentul consumatorilor a suferit anumite modificări.
„Singura încetinire pe care am văzut-o când a început războiul a fost o scădere uşoară şi o schimbare a coşului. Oamenii au început să comande produse mai de strică necesitate, cu termen de valabilitate mai lung, dar lucrurile s-au dezgheţat.“
În cadrul platformei sunt listate circa 20.000 de produse, însă creşterea numărului de articole disponibile pe platformă, spune Dragoş Arnăutu, s-a simţit imediat în creşterea valorii coşului.
FAN Delivery lucrează în prezent doar cu magazine, însă nu are în plan să îşi extindă activitatea şi către restaurante. De curând, compania a lansat un serviciu de livrare programată, astfel, clienţii pot alege când să le fie livrată comanda.
Mai mult, în perioada următoare, Dragoş Arnăutu spune că va fi disponibil un nou serviciu prin care companiile vor putea să beneficieze de serviciul de livrare rapidă.
„Reprezintă o livrare curată, nu de produse din aplicaţie, o să oferim businessurilor care au de livrat produse într-un timp foarte scurt.“
Volumul de vânzări pentru primul an de activitate se ridică la 6 mil. lei, însă Dragoş Arnăutu spune că anul acesta nu vor reuşi să facă profit, fiind încă în perioada de investiţii. Până la finalul acestui an, FAN Delivery îşi va extinde activitatea şi în Constanţa, Târgu Mureş şi Ploieşti. În prezent, compania are prezenţă în Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Craiova.
„Noi estimăm că anul viitor vom fi pe break-even, costurile nu sunt deloc mici. Sperăm ca acest nou serviciu să ne ajute şi să ajungem pe break-even mai repede decât am estimat iniţial“, mai spune el.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE