ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood şi BistroMar: Comenzile din partea HoReCa au scăzut cu 75%, a fost o diminuare semnificativă dar am compensat cu cererea din retail

24.09.2020, 00:07

♦ Restaurantul BistroMar, deschis în vara anului 2018, a încheiat anul trecut cu afaceri de 6 milioane lei, pe când compania care administrează brandul Afredo Seafood sub care se vând fructe de mare şi peşte a înregistrat afaceri de 77 milioane lei  Alfredo Seafood vinde pe lângă fructe de mare şi peşte oceanic şi diferite tipuri de peşti româneşti.

Cristian Dărmănescu, fondator al businessurilor Alfredo Seafood şi BistroMar, spune că pandemia a afectat semni­ficativ vânzările de fructe de mare şi peşte către zona de HoReCa, dar aceste scăderi au fost compensate de cererea mare venită din partea de retail. Produsele brandului Alfredo Seafood se găsesc în marile reţele de retail din România precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image.

„HoReCa a scăzut cu 75%, deci a fost o diminuare semnificativă, însă am recuperat cu comenzile mari din zona de retail, care în lockdown au reprezentat volume semni­ficativ mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Am observat, în schimb, în vara aceasta, iulie - august o scădere a volumelor, cu 10-20%, deci consumul a compensat acele vârfuri din primăvara. Sperăm să se rebalanseze în toamnă“, spune Cristian Dărmănescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Produsele sub brandul Alfredo Seafood sunt comercializate atât în marile reţele de magazine precum Kaufland, Mega Image, dar şi în HoReCa, în aproximativ 400 de restaurante.

Fondatorul brandului sub care se vinde peşte şi fructe de mare spune că şi în cazul acestor produse există o sezonalitate. Peştele şi fructele de mare se vând cel mai bine în perioade reci ale anului, atunci când consumatorul caută diverse surse de carne pentru necesarul de proteine.

Cristian Dărmănescu adaugă că România are o bună tradiţie în ceea ce pri­veşte consumul de peşte, mai puţin totuşi pe partea de fructe de mare, aceasta fiind o tendinţă nouă.

„Înainte de 1990, România consuma aproape 18 kg de peşte per capita, dar lucrurile s-au modificat între timp. În primul rând că România nu are o flotă proprie, iar acum depindem de importuri când vine vorba de peşte oceanic. În plus, proteinele de tip carne roşie sau carne din pui acum sunt mai ieftine şi au influenţat puternic consumul de peşte“, spune Cristian Dărmănescu.

Totuşi, el este de părere că românii şi-au diversificat consumul de peşte, iar acest lucru l-a observat în businessul său. Dacă în 2006-2007, omul de afaceri vindea circa

600 de tone de peşte lunar de doar 2-3 tipuri, mai exact macrou, hering şi şprot, în prezent compania comercializează o gamă de aproape 300 de produse din peşte şi fructe de mare.

„Trebuie să spunem că România este deja o piaţă matură, consumatorii cunosc aceste produse, le-au probat, le-au comparat şi acum iau decizii în cunoştinţă de cauză. Deşi e multă reclamă controversată în jurul somonului, este un produs căutat de români. Ca să ajungi la un kilogram de somon consum, ai nevoie de doar 1,8 kg de furaj, pe când la pui foloseşti 4 kg de furaj ca să obţii un kg. de carne“, explică Cristian Dărmănescu.

În vara anului 2018, omul de afaceri a luat decizia de a-şi deschide şi un restaurant BistroMar, care a încheiat anul trecut cu afaceri de 6 milioane lei, pe când compania care administrează brandul sub care se vând produse din peşte şi fructe de mare a înregistrat anul trecut afaceri de 77 milioane lei, în uşoară scădere faţă de 2018.

„Suntem în businessul cu peşte de aproape 20 de ani.“

„La începutul anilor 2000 am avut o cerere mai deosebită, atunci ne ocupam de fructe şi legume proaspete, iar un retailer din provincie ne-a cerut trei camioane de macrou congelat şi a trebuit să mă dau peste cap şi să îi fac rost de acele mărfuri. Am făcut rost de la un jucător din Olanda, iar anul următor am deschis un depozit la Galaţi care vindea aproape trei tiruri de peşte oceanic pe săptămână“, îşi aminteşte Cristian Dărmănescu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.