ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Aurel Bobu, proprietar Marelbo: Lipsa evenimentelor din această perioadă ne-a afectat foarte mult, va trebui să reducem producţia. Producătorul român de încălţăminte are 60 de magazine şi o fabrică la Suceava

05.08.2020, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

În cadrul companiei lucrează circa 700 de angajaţi, atât în fabrică, cât şi în magazinele prezente în marile oraşe din ţară.

Aurel Bobu, proprie­tarul Marelbo, produ­că­tor român de în­călţă­minte, spune că pan­demia de COVID-19 a afectat considerabil vânzările compa­niei, având în vedere restricţiile impuse de către autorităţi cu privire la limitarea răspândirii virusului. El face referire la toate restricţiile, dar mai ales la cele legate de evenimente şi la cele care au în centru resctricţionarea liberei circulaţii a oamenilor în timpul stării de urgenţă.

„Au scăzut destul de mult vânzările pentru că nu se mai fac evenimente, iar noi vindeam foarte bine mai ales că avem încălţăminte de ocazie. Suntem afectaţi pentru că nu se fac nunţi. Plus că şi în general oamenii nu prea mai ies din casă“, spune Aurel Bobu, proprietar Marelbo, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în conti­nuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El explică faptul că la fabrică, Marelbo are un magazin de prezentare unde vindeam foarte mult înainte de pandemie. Veneau turişti români şi cumpărau încălţăminte la preţ de fabrică.

„Acum turiştii sunt speriaţi, dar sunt optimist şi cred că ne vom reveni. Acum lucrăm cu fabrica la capacitate maximă, dar va trebui să reducem puţin motoarele pentru că se vinde mai puţin.“

Antreprenorul spune că magazinele au fost închise pe perioada stării de urgenţă, iar acum s-au redeschis. Totuşi, vânzările nu se află la acelaşi nivel cu anul trecut, dar în condiţiile actuale încasările companiei sunt destul de bune.

Producătorul de încălţăminte deţine o fabrică în judeţul Suceava şi o reţea de magazine. În cadrul companiei lucrează aproximativ 700 de angajaţi, atât în fabrică cât şi în magazinele prezente în aproape toate marile oraşe ale ţării, cele mai multe, mai exact 5 magazine se află în Bucureşti.

„Avem 60 de magazine, partea bună e că avem unde să ne vindem marfa. E simplu să produci încălţăminte, dar problema este să vinzi ceea ce produci şi avem noroc că vindem încălţămintea în propriile noastre magazine. Avem încălţăminte de la numărul 25 până la numărul 48, recent am început să facem produse şi pentru copii“, adaugă proprietarul Marelbo.

Fabrica de încălţăminte Marelbo se află în oraşul Vicovu de Sus din judeţul Suceava şi este deţinută, conform celor mai recente date ale ZF, de familia Bobu. Unitatea de producţie realiza acum câţiva ani aproape 3.000 de perechi de încălţări şi curele, iar cea mai mare parte dintre acestea ajungea în magazinele fizice cu acelaşi nume. Restul ajungea, prin intermediul magazinului online, către mai multe pieţe din Europa. Anual, Marelbo vinde un milion de perechi de încălţări.

Pe lângă cele 60 de magazine offline, Marelbo are şi un magazine online de unde clienţii îşi pot achiziţiona încălţămintea dorită, iar în această perioadă în care magazinele fizice au fost închise, online-ul a crescut destul de mult, ajungând la o proporţie de 30% din total business.

Aurel Bobu spune că dacă nu ar fi izbucnit această criză pandemică, planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul acesta ar fi fost aproape terminate în acest moment. Ucraina ar fi fost ţara în care Marelbo s-ar fi extins peste graniţe, contractul fiind în derulare în momentul izbucnirii crizei. Germania şi Spania ar fi fost următoarele ţări în care Marelbo s-ar fi extins, cererea fiind destul de mare din partea clienţilor din aceste ţări.

În ceea ce priveşte businessul, acesta a rămas relativ constant în ultimii patru ani, la aproape 60 mil. lei, însă aproape s-a dublat faţă de 2014 pe fondul deschiderii de noi magazine.

Paşii premergători companiei Marelbo au început să fie făcuţi în 1984, iar în primii nouă ani afacerea a funcţionat doar pe baza comenzilor de încălţăminte pe care familia Bobu, care deţine şi conduce afacerea, le primea, în special încălţăminte pentru miri şi mirese.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor