Efectele pandemiei se resimt chiar şi astăzi în piaţa de ospitalitate, spune antreprenorul Dan Paştiu, fondatorul lanţului de restaurante Dabo Doner.
citește mai multEfectele pandemiei se resimt chiar şi astăzi în piaţa de ospitalitate, spune antreprenorul Dan Paştiu, fondatorul lanţului de restaurante Dabo Doner.
citește mai multLanţul de cafenele de specialitate Boiler a pornit la drum cu o primă unitate în zona Pieţei Romane din Bucureşti. Businessul a fost înfiinţat de Paul Ungureanu, fondator al şcolii de barista din România. Ulterior, în 2020, odată cu venirea pandemiei, antreprenorul a decis să mute cafeneaua în zona Piaţa Muncii, moment în care Răzvan Popa şi Radu Solo s-au alăturat businessului ca acţionari.
citește mai multPreţurile mari ca urmare a războiului ruso-ucrainean şi ca urmare a problemelor economice ce au urmat acestuia şi pandemiei au dus la o temperare a consumului, oamenii fiind mult mai atenţi pe ce şi cât cheltuie, spune Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului de magazine Paco Supermarkets, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
citește mai multCirca 200.000 de persoane participă fizic la evenimentele organizate de The Institute, printre care cele mai populare sunt Romanian Design Week şi The Diploma Show.
citește mai multZsolt Varga-Pal-Petry, fondatorul Primacom din Mureş, companie care administrează procesatorul de carne Petry, şi care are un lanţ de magazine sub acelasi nume în judeţele din jur, spune că la carnea de porc nu au mai existat scumpiri de câteva luni, ba din contră este remarcată o tendinţă descendentă a preţurilor.
citește mai multPandemia a schimbat modul de lucru al marilor companii, existând efecte imediate asupra sectorului imobiliar, mai exact asupra zonei de office. Mulţi angajaţi încă lucrează în sistem remote sau hibrid, ceea ce face ca o bună parte din spaţiile de birouri închiriate de companii să fie neutilizate.
citește mai multCrama Ştirbey, situată în zona Drăgăşani, trimite circa 15% din producţia anuală la export, iar Ileana Kripp, coproprietara cramei, susţine că străinii sunt tot mai interesaţi de vinurile făcute din soiurile româneşti.
citește mai multGrupul Le Manoir se uită să îşi extindă businessul prin adăugarea unui nou magazin Le Manoir, care va fi un concept store şi va avea în plus partea de servire a unor produse gastronomice, cât şi cărţi sau evenimente culturale.
citește mai multSustenabilitatea este un subiect intrat pe agenda multor companii, care încearcă să reducă risipa sau să înlocuiască bunurile folosite cu unele mai verzi ori mai de durată. Lidia Faţi, cofondator al grupului Dacris, specializat în importul, distribuţia şi comercializarea de produse de papetărie şi echipamente pentru birouri, spune că observă o deschidere tot mai mare din partea companiilor din piaţă pentru bunuri sustenabile.
citește mai multFlorin Maxim, fondator al companiei de consultanţă în HoReCa Hospitality Culture Institute, spune că românii ies în oraş mult mai puţin decât străinii, fiind o problemă atât culturală, cât şi una ce ţine de puterea de cumpărare.
citește mai multRetailerul de optică Lensa a făcut primul pas în afara ţării prin deschiderea unui magazin în Chişinău, Republica Moldova. Planurile de expansiune ale retailerului nu se opresc aici, iar pe lângă dezvoltarea pe plan local, Lensa are în plan „atacarea“ unei noi pieţe până la finalul acestui an.
citește mai multSabrina Marinescu, fondatoarea lanţului de restaurante Avocadoo, unde elementul central al meniului este avocado, îşi propune ca în următorii trei-cinci ani să deschidă încă şapte restaurante, reţeaua urmând să ajungă la zece unităţi. În ceea ce priveşte anul acesta, antreprenoarea nu vorbeşte despre expansiune, ci despre conturarea cât mai exactă a planurilor. Totuşi, ea estimează venituri în creştere cu 25%.
citește mai multContracţia consumului, într-o perioadă cu inflaţie record şi cu bani mai scumpi, se resimte, începând cu această primăvară, şi în piaţa furnizorilor de restaurante şi hoteluri
citește mai multPreţurile produselor alimentare cresc în continuare, însă inflaţia cunoaşte o reducere, ceea ce înseamnă că ritmul scumpirilor este mai lent decât în 2022. Se remarcă totuşi o reducere a costurilor cu materiile prime şi cu utilităţile, iar asta scade din presiunea resimţită de producători, permiţându-le acestora să jongleze cu promoţiile, fapt care duce la o reducere – dar doar temporară - a preţurilor, spune Radu Timiş jr., CEO al CrisTim, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
citește mai multPreluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE