Dragoş Petrescu, fondatorul grupului de restaurante City Grill, spune că în urma pandemiei şi a măsurilor de distanţare socială şi limitare a răspândirii noului coronavirus, care au pus pe pauză industria de restaurante, a decis să deschidă două noi linii de business, respectiv serviciul de livrare la domiciliu şi produse semipreparate „ready to eat“ şi „ready to cook“, care pot fi achiziţionate de pe rafturile reţelelor de magazine Profi şi Mega Image.
„Noi am decis să punem offline-ul pe hold, pentru că industria de restaurante îşi va reveni dar nu ştim când, şi să pornim două divizii noi de business: livrare la domiciliu şi mâncarea ready to eat sau ready to cook, adică semipreparate pe care le poţi cumpăra de la raft şi le poţi pregăti rapid. Avem deja parteneriat cu două reţele de supermarketuri“, a spus Dragoş Petrescu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu First Bank.
De asemenea, pentru clienţii care fac comandă la domiciliu, compania a dezvoltat un meniu de 66 de preparate gândite şi gătite special pentru acest segment de business. „Avem un meniu de 66 de produse noi, special dezvoltate pentru zona de livrare.“
Antreprenorul spune că în prezent industria de restaurante se află sub nivelul de 40% din întregul potenţial pe care îl are. El este de părere că oamenii vor reveni în restaurante, „cel mai probabil în semetrul doi al anului 2021“, însă o parte dintre consumatori vor fi sceptici şi vor rămâne clienţi fideli pe partea de livrări şi comenzi online.
„Anumite zone, cum este divizia de livrare, va rămâne undeva între 20 şi 25% din viitorul business. Acum se vede care este mentalitatea antreprenorilor, dacă reuşesc să se desprindă de istorie şi dacă pot să se reinventeze. În astfel de contexte, dacă nu poţi să priveşti businessul ca pe un start-up nu te poţi transforma şi nu poţi rezista pe piaţă.“
Proprietarul City Grill mai atrage atenţia asupra restaurantelor din zonele de birouri, care în contextul pandemiei sunt goale având în vedere că angajaţii lucrează de acasă. Astfel, Dragoş Petrescu spune că jucătorii din industria HoReCa amplasaţi în zone de clădiri de birouri trebuie să găsească soluţii să ajungă la clienţii lor, „deoarece clienţii nu mai pot ajunge la ei.“„Dacă înainte de pandemie aveai 1.500 de clienţi pe zi pentru că munceau în clădirea de birouri de lângă, acum mai ai 15% din acest număr, pentru că restul lucrează de acasă. Trebuie să ţină cont de faptul că cei care muncesc acum de acasă nu se apucă de gătit şi au nevoie de servicii de livrare, dacă vor să reziste pe piaţă“, a explicat Dragoş Petrescu.
De altfel, acesta consideră că multe segmente din economie vor fi afectate de efectele pandemiei de COVID-19, chiar dacă momentan anumite sectoare de activitate, cum este cel de retail alimentar, nu simt încă efectele negative.
„Cred că trebuie să fim precauţi pentru că va urma un an foarte dificil. Trebui să ne adaptăm unei situaţii noi, să vedem ce doreşte piaţa şi să ne putem transforma, să fim flexibili.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE