♦ Răzvan Rusu a început în anul 2012 producţia de dulceaţă sub brandul Dulceaţa lu‘ Răzvan în fabrica din Idicel-Pădure, judeţul Mureş ♦ Apoi, portofoliul s-a extins cu zacuscă şi ciocolată ♦ Produsele pot fi găsite atât în marile reţele de magazine precum Carrefour şi Mega Image, cât şi în HoReCa şi online în Prăvălia Idicel proprie.
Răzvan Rusu, fondator al firmei Dulceaţa lu‘ Răzvan, spune că pentru el şi afacerea sa pandemia a reprezentat o perioadă bună, atât din perspectiva faptului că cererea de anul acesta a fost mult mai mare, neputând livra produsele în măsura comenzilor, dar şi din prisma faptului că în 2020 va exista o creştere a afacerilor de aproape 30% faţă de anul trecut. Astfel, businessul va ajunge la circa 3,5 mil. lei (700.000 de euro).
„A fost o perioadă bună pentru noi, dar nu am reuşit să livrăm în măsura cererii. Aceasta a fost o problemă, dar ne-am luat toate măsurile ca să nu mai întâmpinăm astfel de situaţii“, spune Răzvan Rusu, fondator al Dulceaţa lu‘ Răzvan, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.
El adaugă că se consideră norocos pentru că avea planuri de dezvoltare care implicau resurse financiare mult mai mari şi nu a apucat să le pună în practică.
„Mă bucur că nu s-au realizat pentru că nu ÅŸtiu în ce direcÅ£ie ar fi mers lucrurile. ÃŽntre timp m-am mutat din BucureÅŸti în Idicel-Pădure ÅŸi am putut să îmi organizez mult mai bine afaÂcerea.“
DeÅŸi în estimările iniÂÅ£iale, Răzvan Rusu spera la o dublare a afaÂcerilor anul acesta, businessul va creÅŸte în 2020 cu circa 30%, o comÂÂponentă imporÂtantă fiind partea de caÂdouri ce se vor cumpăra în sezonul de iarnă.
„Cred că va exista cerere din partea companiilor care doresc să ofere cadouri angaÂjaÅ£ilor.“ Componenta aceasta repreÂzintă o parte importantă în businessul total, fiind o nişă creată în urmă cu doi ani.
DeÅŸi pandemia a reprezentat o perioadă bună pentru reorganizarea businessului, băÂcăÂnia fizică deÅ£inută de Răzvan Rusu în BucureÅŸti s-a închis în luna iunie ca urÂmare a traficului foarte redus al clienÅ£ilor în maÂgazin.
„Am rămas doar în online. Mi-am făcut un plan ÅŸi în a doua jumătate a anului viitor voiam să ieÅŸim iar în offline, dar în moÂmentul acesta tot mai greu îmi vine să fac un astfel de pas pentru că investiÅ£ia e mare. ÃŽn schimb, avem în plan alte investiÅ£ii ÅŸi aÅŸ prefera să fim mai solizi din punct de vedere financiar pentru ele“, explică Razvan Rusu.
Dacă la început fabrica de la Idicel-Pădure producea 70.000 de borcane pe an, în 2019 aceasta a realizat 220.000 de borÂcane. Capacitatea maximă este însă acum, după o serie de investiÅ£ii, de aproape 400.000 de borcane.
Antreprenorul Răzvan Rusu a început producţia de dulceaţă în anul 2012 sub brandul Dulceaţa lu‘ Răzvan în fabrica din Idicel-Pădure, judeţul Mureş. El este de părere că spre deosebire de anii de început ai businessului, acum consumatorii caută din ce în ce mai mult astfel de produse româneşti.
De altfel, portofoliul său s-a extins şi el cu zacuscă şi ciocolată.
„Consumatorii sunt în căutare de produse româneşti. De când am început noi şi până acum s-au schimbat mult lucrurile şi comportamentul consumatorului. Dacă la început era un consum timid pentru astfel de produse, acum lucrurile s-au schimbat atât din perspectiva cumpărătorilor, cât şi din perpectiva retailerilor, care sunt mai deschişi faţă de producătorii locali“, spune Răzvan Rusu.
Antreprenorul spune că în această toamnă gramajul produselor se va schimba, astfel că ele vor creştw, iar această decizie a fost luată ca urmare a faptului că odată cu pandemia oamenii au gătit mai mult acasă. „Vom ieşi cu borcane mai voluminoase pentru a satisface pofta mai mare“.
Produsele sub brandul Dulceaţa lu‘ Răzvan sunt prezente atât în marile reţele de magazine precum Carrefour ( în 300 de magazine) şi Mega Image (330 magazine), dar şi în HoReCa doar în două restaurante şi anume Pâine şi Vin din Bucureşti şi un local din Târgu Mureş. Totodată, produsele pot fi achiziţioane de pe site-ul Prăvălia Idicel.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE