ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Răzvan Rusu, fondator Dulceaţa lu‘ Răzvan: Pandemia a fost o perioadă bună pentru noi, nu am reuşit să livrăm pe măsura cererii

07.10.2020, 11:30 Autor: Miruna Diaconu

♦ Răzvan Rusu a început în anul 2012 producÅ£ia de dulceaţă sub brandul DulceaÅ£a lu‘ Răzvan în fabrica din Idicel-Pădure, judeÅ£ul MureÅŸ ♦ Apoi, portofoliul s-a extins cu zacuscă ÅŸi ciocolată ♦ Produsele pot fi găsite atât în marile reÅ£ele de magazine precum Carrefour ÅŸi Mega Image, cât ÅŸi în HoReCa ÅŸi online în Prăvălia Idicel proprie.

Răzvan Rusu, fondator al firmei Dulceaţa lu‘ Răzvan, spune că pentru el şi afacerea sa pandemia a reprezentat o perioadă bună, atât din perspectiva faptului că cererea de anul acesta a fost mult mai mare, neputând livra produsele în măsura comenzilor, dar şi din prisma faptului că în 2020 va exista o creştere a afacerilor de aproape 30% faţă de anul trecut. Astfel, businessul va ajunge la circa 3,5 mil. lei (700.000 de euro).

„A fost o perioadă bună pentru noi, dar nu am reuşit să livrăm în măsura cererii. Aceasta a fost o problemă, dar ne-am luat toate măsurile ca să nu mai întâmpinăm astfel de situaţii“, spune Răzvan Rusu, fondator al Dulceaţa lu‘ Răzvan, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El adaugă că se consideră norocos pentru că avea planuri de dezvoltare care implicau resurse financiare mult mai mari şi nu a apucat să le pună în practică.

„Mă bucur că nu s-au realizat pentru că nu ştiu în ce direcţie ar fi mers lucrurile. Între timp m-am mutat din Bucureşti în Idicel-Pădure şi am putut să îmi organizez mult mai bine afa­cerea.“

Deşi în estimările ini­ţiale, Răzvan Rusu spera la o dublare a afa­cerilor anul acesta, businessul va creşte în 2020 cu circa 30%, o com­­ponentă impor­tantă fiind partea de ca­douri ce se vor cumpăra în sezonul de iarnă.

„Cred că va exista cerere din partea companiilor care doresc să ofere cadouri anga­jaţilor.“ Componenta aceasta repre­zintă o parte importantă în businessul total, fiind o nişă creată în urmă cu doi ani.

Deşi pandemia a reprezentat o perioadă bună pentru reorganizarea businessului, bă­că­nia fizică deţinută de Răzvan Rusu în Bucureşti s-a închis în luna iunie ca ur­mare a traficului foarte redus al clienţilor în ma­gazin.

„Am rămas doar în online. Mi-am făcut un plan şi în a doua jumătate a anului viitor voiam să ieşim iar în offline, dar în mo­mentul acesta tot mai greu îmi vine să fac un astfel de pas pentru că investiţia e mare. În schimb, avem în plan alte investiţii şi aş prefera să fim mai solizi din punct de vedere financiar pentru ele“, explică Razvan Rusu.

Dacă la început fabrica de la Idicel-Pădure producea 70.000 de borcane pe an, în 2019 aceasta a realizat 220.000 de bor­cane. Capacitatea maximă este însă acum, după o serie de investiÅ£ii, de aproape 400.000 de borcane. 

Antreprenorul Răzvan Rusu a început producţia de dulceaţă în anul 2012 sub brandul Dulceaţa lu‘ Răzvan în fabrica din Idicel-Pădure, judeţul Mureş. El este de părere că spre deosebire de anii de început ai businessului, acum consumatorii caută din ce în ce mai mult astfel de produse româneşti.

De altfel, portofoliul său s-a extins şi el cu zacuscă şi ciocolată.

„Consumatorii sunt în căutare de produse româneşti. De când am început noi şi până acum s-au schimbat mult lucrurile şi comportamentul consumatorului. Dacă la început era un consum timid pentru astfel de produse, acum lucrurile s-au schimbat atât din perspectiva cumpărătorilor, cât şi din perpectiva retailerilor, care sunt mai deschişi faţă de producătorii locali“, spune Răzvan Rusu.

Antreprenorul spune că în această toamnă gramajul produselor se va schimba, astfel că ele vor creştw, iar această decizie a fost luată ca urmare a faptului că odată cu pandemia oamenii au gătit mai mult acasă. „Vom ieşi cu borcane mai voluminoase pentru a satisface pofta mai mare“.

Produsele sub brandul Dulceaţa lu‘ Răzvan sunt prezente atât în marile reţele de magazine precum Carrefour ( în 300 de magazine) şi Mega Image (330 magazine), dar şi în HoReCa doar în două restaurante şi anume Pâine şi Vin din Bucureşti şi un local din Târgu Mureş. Totodată, produsele pot fi achiziţioane de pe site-ul Prăvălia Idicel.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor