ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Daniel Buhai, proprietarul Deltaica: Pandemia nu ne-a afectat vânzările, dar ne va afecta profitabilitatea pentru că au crescut costurile de producţie

30.09.2020, 18:45 Autor: Miruna Diaconu

♦ Compania Miadmar, care deţine brandul de produse din peşte Deltaica, este controlată de soţii Daniela şi Daniel Buhai din judeţul Tulcea ♦ Sub brandul Deltaica există 35 de produse din peşte achiziţionat local, iar capacitatea de producţie a companiei este de aproximativ 50 de tone lunar.

Antreprenorul Daniel Buhai, proprietarul firmei Deltaica din Tulcea, un brand de produse din peşte, spune că pandemia nu a afectat vânzările companiei, aceasta având avantajul de a fi prezentă cu bunurile în marile lanţuri de retail. Totuşi, perioada pandemiei care a impus o serie de restricţii a însemnat o creştere a costurilor de pro­ducţie care vor duce la diminuarea pro­fitabilităţii.

„Ca vânzări, noi utilizând marile lanţuri de retail ca platforme de desfacere, nu am simţit scăderi. La începutul pan­demiei am văzut chiar o creştere, dar după aceea situaţia s-a normalizat şi am rămas pe aceeaşi curbă de vânzări ca în anii anteriori. Au crescut, în schimb, costurile de producţie pentru că a trebuit să reducem programul de lucru ca să facem pauze între ture pentru a putea realiza igienizarea, dar şi din cauza costurilor cu echipamentele de protecţie. Ne va afecta profitabilitatea“, spune Daniel Buhai, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Compania care deţine brandul Del­taica nu a înregistrat o diminuare a vân­zărilor, dar ceea ce s-a schimbat în această perioadă a fost structura porto­foliului pe produse, modificându-se astfel poziţiile articolelor cele mai vândute. Produsele Deltaica cons­tau într-o gamă de conserve şi preparate din peşte după reţete tradi­ţionale din Delta Dunării, având la bază o metodă de pre­lucrare fără utilizarea conservanţilor sau aditivilor chimici.

Compania Miadmar HDP din Tulcea, cea care deţine brandul de produse din peşte Deltaica, este controlată de soţii Daniela şi Daniel Buhai din Tulcea. Miadmar deţine o fabrică care are o capacitate de 50 de tone lunar. Produsele Deltaica se pot găsi în marile lanţuri de retail din ţară, precum Kaufland, Carrefour şi Auchan.

„În urmă cu 12 ani am sesizat că pe rafturile marilor retaileri se aflau produse din peşte realizare pe baza unor reţete de tip industrial unde predomină foarte multă încărcătură de aditivi chimici şi mai puţin îngredientele de tip peşte. Eu fiind tulcean, am fost revoltat de faptul că aveam resurse şi nu sunt valorificate. La noi produsele se bazează pe utilizarea resurselor din Delta Dunării şi Marea Neagră“, explică Daniel Buhai.

Brandul deţine un portofoliu format din 35 de produse şi, spune antreprenorul, până la sfârşitul acestui an vor mai fi lansate încă cinci articole. Daniel Buhai afirmă că românii sunt mari iubitori e icre, principalul produs vândut sub brandul Deltaica fiind salata de icre de crap. Din momentul în care Daniel Buhai a înfiinţat compania producătoare de produse din peşte, el spune că a observat o serie de schimbări în comportamentul consumatorilor.

„S-a renunţat la produsele cu sare multă, am observat asta în comportamentul consumatorilor. Plus că acum clienţii sunt mai bine informaţi. Au început să aleagă produsele naturale, sănătoase, îşi doresc mai puţină intervenţie chimică şi mai multă prezenţă a ingredientelor naturale“, spune proprietarul Deltaica.

Pe lângă vânzările din marile lanţuri de retail, compania a încheiat un parteneriat cu un lanţ de restaurante, împreună cu care a dezvoltat o serie de reţete de preparate culinare din Delta Dunării, iar resursele de peşte sunt luate local. „Nu avem dorada sau somon, dar punem în valoare resursele locale pentru că vrem să ajutăm economia locală şi să menţinem patrimoniul cultural pe componenta culinară“.

Compania trimite produsele Deltaica şi în afară către ţările din regiune , dar exportul se bazează doar pe produsele congelate.

Antreprenorul spune că dacă ar deschide pe viitor un alt business acela ar fi în zona de acvacultură de peşte şi scoici. „La nivel european şi la nivelul SUA se pune foarte mult accentul pe lanţul alimentar scurt, ar trebui să ne folosim de resursele locale şi să le punem în valoare“, spune Daniel Buhai.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor