ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Alexandru Aron, Beans and Dots: Criza va cerne lucrurile şi nu doar în piaţa cafelei de specialitate, ci şi în toată HoReCa. Vor rămâne pe piaţă brandurile care sunt relevante

14.10.2020, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul Beans and Dots a fost deschis în 2016 şi în prezent deţine două cafenele în Bucureşti ♦ Focusul afacerii va cădea în perioada următoare pe vânzările online, dar şi pe adaptarea terasei astfel încât oamenii să poată servi cafeaua pe terasă pe perioada iernii.

Alexandru Aron, acţionar al cafenelelor Beans and Dots, spune că pandemia de COVID-19 are şi o parte pozitivă, aceea că odată cu criza actuală piaţa cafelei de specialitate şi în general HoReCa va fi cernută, rămâ­nând brandurile care au reuşit să se facă rele­vante pentru consumatori.

„Toată lumea vor­beşte despre efectele ne­gative ale crizei. Din punctul meu de vedere, criza aceasta va cerne puţin lucrurile în toată HoReCa şi vor rămâne pe piaţă brandurile care sunt relevante. Din acest punct de vedere va fi o cernere pozitivă, care pe termen lung va duce la creş­terea mult mai sănătoasă a HoReca şi a cafelei de specialitate“, spune Alexandru Aron, acţionar al Beans and Dots, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

El este de părere că Bucureştiul are potenţialul de a deveni un nou Berlin sau o nouă Londra în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei de cafea de specialitate, dar momentan România este în plin proces de maturizare, iar criza va forţa şi mai mult acest proces.

Businessul Beans and Dots a fost deschis în 2016, iar în prezent există două cafenele sub acest brand în Bucureşti, cea de-a doua fiind inaugurată în luna noiembrie a anului trecut. Izbucnirea crizei actuale a dat peste cap planurile Beans and Dots, companie care era în plin proces de semnare pentru încă două spaţii ce urmau a fi deschise - una la sfârşitul acestui an şi anul viitor cea de-a doua. „Pandemia ne-a prins şi cu un al doilea brand pe care voiam să îl lansăm, un alt concept de cafenea, pentru care pregătisem totul. Toate pla­nurile am fost amânate. Al doilea brand este încă în discuţii, dacă va mai avea sens în rea­litatea în care trăim, dar expansiunea Beans and Dots dorim să o facem în continuare“, explică Alexandru Aron.

După reluarea activităţii, cele două cafenele Beans and Dots din Bucureşti au avut o fluctuaţie mare în ceea ce priveşte numărul de clienţi care le-au trecut pragul.

„Înainte de pandemie, am avut între 20 de clienţi în zilele de început şi peste 1.000 de oameni în zilele în care erau târguri în clădirea Palatul Universul.“

„A fluctuat foarte mult numărul clienţilor în prima noastră cafenea. După starea de urgenţă, oamenii s-au întors mai temători, dar mai precauţi şi de cele mai multe ori, dacă s-a putut, au ales să stea afară pe terasă“, spune acţionarul Beans and Dots. El nu oferă cifre privind 2020.

În perioada următoare, antreprenorii îşi vor concentra atenţia mai mult pe ceea ce înseamnă vânzarea de cafea online, iar terasele au fost modificate astfel încât să poată fi folosite pe perioada iernii.

„Toate sunt investiţii, dar am reuşit să le suportăm din businessul curent şi nu a fost nevoie să aducem bani de acasă, iar aceasta este una dintre cele mai mari realizări ale acestor luni de criză, faptul că prin toate acţiunile pe care le-am făcut am reuşit să asigurăm o continuitate a afacerii“, afirmă Alexandru Aron.

El este de părere că într-o perioadă de criză unul dintre cele mai importante lucruri pentru un business este brandul.

Totodată, Alexandru Aron spune că a luat în calcul partea de livrare la domiciliu, dar doar pe distanţe scurte, astfel încât produsul să îşi păstreze calitatea.

„Noi suntem foarte stricţi în privinţa calităţii cafelei din ceaşcă, oricât am fi vrut să livrăm, am refuzat să o facem pentru că la distanţe mai mari de 5-10 minute, cafeaua nu mai este la fel“, spune Alexandru Aron.

El adaugă faptul că oamenii au început să cumpere mai multă cafea de specialitate pentru a o prepara acasă în această perioadă, procentul celor care au cumpărat cafea în această perioadă fiind mult mai mare decât înainte de pandemie.

Din datele ZF, businessul Beans&Dots este operat de firma Zash Product cu afaceri de 1,8 mil. lei anul trecut, plus 8%.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor