Un start-up pe zi

Doi foşti consultanţi ţintesc 2 milioane de euro din carduri cu acces nelimitat în sute de săli de sport din ţară

Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru susţin că au investit în acest business aproape 100.000 de euro şi că au trecut de la o companie cu doi angajaţi, câţi erau la început, la una cu 15 oameni în echipă

Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru susţin că au investit în acest business aproape 100.000 de euro şi că au trecut de la o companie cu doi angajaţi, câţi erau la început, la una cu 15 oameni în echipă

Autor: Corina Mirea

28.02.2015, 18:25 2291

Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru, foşti colegi de facultate cu istoric comun - absolvenţi de Relaţii economice internaţionale la ASE Bucureşti şi angajaţi în firme de consultanţă precum A.T. Kearney şi apoi PwC -, vor să ajungă până la finalul acestui an la venituri de 2 milioane de euro din vânzarea de carduri care le oferă angajaţilor acces, în baza unui singur abonament, la câteva sute de săli de sport din ţară.

Cei doi au pornit businessul 7card în 2012, când încă lucrau în consultanţă, iar de la începutul anului trecut au devenit antreprenori cu „normă întreagă“. În 2014 au ajuns la afaceri de un milion de euro, compania are în prezent 6.500 de angajaţi abonaţi şi în jur de 150 de săli de sport partenere în toată ţara.

„Amândoi voiam să pornim un business şi ne gândeam la un instrument care să consolideze o piaţă fragmentată, dar dedicat zonei corporate. Am trecut de la saloane la spălătorii auto şi, în final, am rămas la sălile de fitness. Ştiam că este o piaţă în creştere, că este foarte dispersată şi că există mulţi clienţi în stare latentă, care ar vrea să facă sport, dar fie nu au timp, fie nu găsesc diversitatea dorită sau nu sunt dispuşi să dea banii pe care îi cer sălile de fitness“, explică Andrei Creţu, 33 de ani. Astfel, cei doi foşti consultanţi au preluat o idee care deja era implementată pe pieţe precum Polonia sau Cehia - abonamente unice pentru un număr nelimitat de săli de fitness - şi au adaptat-o pieţei locale. Practic, prin inter­mediul 7card angajaţii care vor să facă sport au acces nelimitat la orice sală de sport din reţeaua 7card, de câte ori vor şi pentru un cost fix o dată pe lună. Condiţia este ca ei să fie salariaţi ai uneia dintre companiile pe care 7card le are drept partenere.

În prezent, preţul acestui abonament este dat de doi factori - dimensiunea companiei din care provin angajaţii şi ni­velul de implicare în acoperirea costurilor acestuia din par­tea companiilor. Astfel, în cazul companiilor cu câteva sute de angajaţi, pre­ţul abo­namen­tu­lui/al car­du­lui poate fi de 100 de lei pe lună, iar în cazul celor de di­men­siuni mai mici acesta ajunge la 150 de lei.

„Preţul variază şi în funcţie de gradul de implicare al angajatorului. Adică, firma poate acoperi integral costul abonamentului sau poate retrage valoarea din contul de salariu al angajatului sau ne lasă să facturăm individual angajatul. Dar asta înseamnă că ne plăteşte cu 100 de euro pe lună să administrăm direct abonamentul, plata, etc. În felul acesta încercăm să facem companiile să le ofere beneficii angajaţilor, să se implice în motivarea lor“, mai spune Creţu.

7card beneficiază şi de un site propriu, dar şi de o aplicaţie pentru mobile prin care fiecare abonat poate vedea ce sală din reţea se află în apropiere şi poate să îi treacă pragul doar prezentând cardul. Astfel, în fiecare zi el poate opta pentru o altă sală chiar şi dintr-un alt oraş, dacă se află în deplasare sau în vacanţă.

7card are circa 270 de companii-client şi are săli partenere, pe lângă cele din Bucureşti, şi în Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru susţin că au investit în acest business aproape 100.000 de euro şi că au trecut de la o companie cu doi angajaţi, câţi erau la început, la una cu 15 oameni în echipă. De altfel, în următoarele cinci luni mai au în plan intrarea pe piaţa de fitness din Ploieşti, Iaşi, Sibiu şi Constanţa, iar până la finalul anului estimează că vor ajunge la 10.000 de abonaţi din companii, majoritatea corporatişti.

Circa 60% din abonaţi sunt femei.

„Am primit oferte din străinătate pentru francizarea conceptului, din Georgia sau chiar Brazilia, dar încă nu suntem nici suficient de maturi ca business, nici nu avem încă un brand care să fie cunoscut în afară“, susţine Iulian Cîrciumaru, 32 de ani, care estimează că piaţa locală a centrelor de fitness este de peste 200 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO