Un start-up pe zi

Au început cu un bar în centrul vechi, dar s-au mutat într-o vilă istorică şi au deja 150 de clienţi pe zi

Galerie FOTO

Galerie FOTO

Autor: Cristina Roşca

26.01.2015, 17:09 9306

Dana Nica (32 de ani), diplomat, şi partenera sa Iulia Younis, cu experienţă în departamentul de marketing al marilor corporaţii, au decis în vara lui 2010 să ia calea antreprenoriatului şi să deschidă un bar în centrul istoric al Capitalei. După circa trei ani barul Simbio de 20 de locuri înăuntru şi 20 de locuri pe terasă (vara) a devenit neîncăpător, astfel că cele două antreprenoare au decis să se mute într-un alt spaţiu. După mai multe luni de căutări ele au găsit o vilă de la începutul secolului al XX-lea, amplasată tot într-o zonă centrală - zona Armenească - însă în afara centrului vechi.

„În primăvara lui 2013 am realizat că spaţiul devenise neîncăpător în centrul vechi, aşa că am început să căutăm o casă unde să ne mutăm. Am găsit câteva spaţii însă aici (strada Negustori, nr. 26) ne-a impresionat arhitectura casei şi grădina din spate care măsoară 100 mp”, spune Dana Nica, una dintre acţionarale Simbio. Casa are 350 mp suprafaţă utilă, fiind acum împărţită între un bar de fumători la subsol, mai multe camere de nefumători la parter şi o mansardă în curs de amenajare. Aceasta din urmă va fi folosită pentru clienţi care vin aici să muncească pe timpul zilei, seara urmând a fi închiriată pentru evenimente.

„În august am început lucrările de consolidare şi amenajare care ne-au costat circa 260.000 de euro.” Acestei sume i s-a adăugat una similară pentru achiziţia casei. Cele două antreprenoare au optat pentru achiziţie şi nu pentru chirie, un model similar cu cel din centrul vechi unde cumpăraseră spaţiul. Pe acesta l-au vândut, în locul barului fiind deschis deja un magazin Opticris.

„Investiţia în noul Simbio s-a realizat cu fonduri proprii, atât din vânzarea spaţiului din centrul vechi cât şi din banii strânşi de noi pe perioada activităţii primului local”, adaugă Dana Nica. Ea a lucrat după ce a absolvit facultatea de Drept în diplomaţie, doi ani petrecându-i la misiunea României pe lângă ONU de la New York . Partenera sa şi colega sa de bancă din liceu, Iulia Younis, a absolvit un MBA în marketing la Londra şi după aceea s-a angajat în departamentul de marketing al Xerox în România. În vara lui 2010 au decis însă să ia calea antreprenoriatului şi să îşi deschidă barul Simbio în centrul vechi, o dorinţă mai veche a amandurora.

„Acum avem în total 90 de locuri înăuntru, dintre care 60 la nefumători (parter) şi 30 la fumători (subsol), iar la vară urmează să amenajăm şi grădina.” Mutarea din centrul istoric în zona Armenească a presupus şi o creştere a echipei, de la şase la 16 oameni. Deschis la mijlocul săptămânii trecute, localul a ajuns deja la 150 de clienţi pe zi în medie, cei mai mulţi venind special pentru Simbio în contextul în care zona nu este populată cu baruri şi restaurante. Clienţilor fideli li se adaugă şi angajaţii companiilor din zonă, printre care se numără şi Bursa de Valori Bucureşti.

Meniul de la Sibio este construit de cele două partenere care s-au inspirat din călătoriile lor în lume. Principala sursă de inspiraţie rămâne însă New York-ul. „Am păstrat cele mai populare preparate din vechiul meniu, însă am adăugat un meniu de prânz cu un fel de mâncare şi o supă, un meniu de brunch pentru weekend şi vom adăuga şi unul de cină. Compania Concept Kitchen care operează Simbio a terminat anul 2013 – ultimul pentru care există date - cu afaceri de 340.000 de lei, cu 13% mai mult decât în anul anterior, şi cu o marjă de profit de 10%.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO