TrebuieSaRepornimBusinessul

ZF Live. Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Ar trebui să înlocuim treptat acest lockdown cu măsuri care să repornească economia. „Prioritatea ar trebui să fie criza sanitară, dar trebuie văzut foarte atent ce măsuri ar trebui luate şi unde ar trebui relaxat, în ce zone, astfel încât lucrurile să repornească.“

#zftrebuiesarepornimbusinessul

Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată în partea de  echipamente sanitare de protecţie - de 1.000 de ori faţă de o vânzare normală.

Iulian Stanciu, CEO al eMAG: Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată în partea de echipamente sanitare de protecţie - de 1.000 de ori faţă de o vânzare normală.

Autor: Ramona Cornea

09.04.2020, 07:00 656
Autorităţile ar trebui să ridice treptat blocajul general în care se află mai multe sectoare din busi­ness pentru a per­mite repornirea economiei, păstrând ca prioritate rezolvarea crizei sanitare. „Cred că ar trebui să înlocuim treptat acest lockdown cu măsuri astfel încât să repornească economia. Priori­ta­tea ar trebui să fie criza sanitară, dar trebuie văzut foarte atent ce măsuri ar trebui luate şi unde ar trebui relaxat, în ce zone, astfel încât lucrurile să repor­nească“, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Iulian Stanciu, CEO şi acţionar al eMAG, cel mai mare retailer online din România şi unul dintre cei mai puternici din re­giune. „Temerea mea este legată de cât de bine reuşeşte statul să coor­do­ne­ze cele două crize - criza de sănătate şi cri­za economică. Nu suntem nici Ger­ma­nia, nici SUA, nici Marea Britanie, sun­tem o ţară relativ tânără, cu nişte siste­me încă în formare. S-ar putea să ieşim din criza asta foarte dezbinaţi, cu un stat central grav afectat, cu o capacitate de reac­ţie mult slăbită pentru toate proble­me­le care ar putea să vină“, a adăugat el. Strategia autorităţilor de ieşire din criză şi de relansare a economiei ar trebui să ţină cont de domeniile care vor putea creşte pe plan local şi care vor reuşi să absoarbă forţă de muncă, consideră Stanciu. „Cred că pentru ieşirea din criză şi relansarea economiei ar trebui să vedem care sunt domeniile strategice care au fost afectate şi care ar trebui ajutate. De asemenea, ar trebui să ne uităm puţin şi la viitor - care sunt business-urile care pot angaja, pot da de lucru oamenilor şi care au perspective să crească şi naţional, şi internaţional. Tot ce are legătură cu economia digitală, software, instrumente de pro­duc­tivitate, comerţ online - toate aces­tea vor creşte foarte mult. Turismul este ceva strategic, agricultura va trebui să crească“. eMAG, grup cu afaceri de peste 5 miliarde de lei în 2019 la nivelul întregii regiuni, a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în contextul în care oamenii au început să apeleze masiv la comenzile online în condiţiile restricţiilor dure privind părăsirea domiciliului. „În ceea ce priveşte comenzile, avem o creştere de peste 30% pe vânzarea directă, faţă de o perioadă normală, iar în platforma marketplace avem peste 40%“. Compania va ataca zona de livrare de alimente cu un nou serviciu, care se va lansa săptămâna viitoare, şi va angaja încă 1.000 de oameni în contextul expansiunii businessului. Cererea a crescut în mod specific pentru produse legate de munca şi divertismentul de acasă în condiţiile în care sute de mii de familii s-au trezit că sunt nevoite să lucreze, să înveţe, să facă sport şi să se distreze fără să-şi părăsească domiciliul, a explicat şeful eMAG. „Vânzările de laptopuri au explodat - sunt duble faţă de o perioadă normală. Piaţa aceasta de IT era amorţită de vreo 10 ani, se ducea uşor - uşor în jos, iar dintr-o dată toată lumea a descoperit productivitatea“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro